Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att varenda jävel plötsligt kommit på att de ska ha hund så att man inte har en suck att hinna intresseanmäla innan alla valpar redan är bokade... :cry:
 
Har köpt ett moddat ps3. Försöker fixa med spel men lyckas inte och kan inte spela mina ps2-spel på den heller. Har ett ps2 men kontrollen har en knapp som fastnar och jag kan inte använda ps3ans kontroll till ps2an. Blir inget spelande här således.
Annonserar efter billiga spel till mitt ps3, får erbjudanden om ps3-konsoler istället :meh:

Hälsprickor suger rätt hårt också.
Känns som att den enklaste lösningen är att köpa en ny kontroll till din ps2. De brukar inte vara alltför jobbiga att få tag i och finns ofta på tradera.

Till hälsprickor rekommenderar jag att börja med att fila ordentligt en gång, sen håll efter med fet fotkräm varje kväll. Den blå lite glansiga tuben från CCS fungerar bra tycker jag och är billig. Det håller mina sprickor i schack i alla fall :)
 
Känns som att den enklaste lösningen är att köpa en ny kontroll till din ps2. De brukar inte vara alltför jobbiga att få tag i och finns ofta på tradera.

Till hälsprickor rekommenderar jag att börja med att fila ordentligt en gång, sen håll efter med fet fotkräm varje kväll. Den blå lite glansiga tuben från CCS fungerar bra tycker jag och är billig. Det håller mina sprickor i schack i alla fall :)
Ja jag har fått hem en begagnad originalkontroll billigt häromdagen från en jag köpt spel av tidigare, så nu har jag fungerande kontroll! :) Ska bara skaffa en extra till mitt ps3 också så jag kan köra street fighter mot nån sen :D Köpte Little big planet till ps3 samtidigt så nu har jag både ps2 och ps3 som går att spela på, och har tingat 11 ps3-spel till som jag bara ska skrapa ihop pengar till och åka och hämta :D

Jodå, sprickan är omhändertagen med lätt filande, mjukgörande fotbad, smörj och grejer. Kör på ett rejält lager Helosan fotsalva när jag går och lägger mig, det gör susen! Den är inte helt läkt än men har slutat göra ont iaf :) Passade bra med kallt väder nu, det är främst när jag går i sandaler som jag får sprickor.
 
Stör mig på att det känns som sandpapper i halsen och gör ont. Började igår när jag skulle sova. Ligger under två täcken och fryser. Ringt till jobbet å sagt att ja inte kommer.
Det som stör mig mest är att ja inte kan gå till jobbet och oroar mig hur det ska gå för lastbilen å alla saker som jag har i den som jag normalt sett brukar ta ur när jag inte jobbar. 😕
 
Skulle behöva dra om elen i en gammal antik golvlampa. Ringde därför lampbutiken runt hörnet som utför reparationer.
De sa att de har ca sex veckors väntetid (!). Jag bara ok kan ni ställa mig på väntelistan och så kontaktar ni mig när det närmar sig. Jag bor 150m från butiken.
Nä det gick inte blev svaret. Min lampa måste alltså stå där i kö i sex veckor?! Annars är det ju ingen kö. Wtf 😂
Frågade om de inte kunde lägga till den på kön ändå så att jag inte är utan lampa pga att den står hos dom och ”köar” i sex veckor. Föreslog att de ställer vad som helst som representerar min lampa i kön med en notering att det är min köplats. Men nej.
Jag ba ok. Hejdå.
 
Skulle behöva dra om elen i en gammal antik golvlampa. Ringde därför lampbutiken runt hörnet som utför reparationer.
De sa att de har ca sex veckors väntetid (!). Jag bara ok kan ni ställa mig på väntelistan och så kontaktar ni mig när det närmar sig. Jag bor 150m från butiken.
Nä det gick inte blev svaret. Min lampa måste alltså stå där i kö i sex veckor?! Annars är det ju ingen kö. Wtf 😂
Frågade om de inte kunde lägga till den på kön ändå så att jag inte är utan lampa pga att den står hos dom och ”köar” i sex veckor. Föreslog att de ställer vad som helst som representerar min lampa i kön med en notering att det är min köplats. Men nej.
Jag ba ok. Hejdå.
Hahaha, men vad udda! Har de alltså lager för sex veckors lampkö :laugh: Tur att det inte är på något ställe med höga kvadratmeterpriser. :up:
 
Hahaha, men vad udda! Har de alltså lager för sex veckors lampkö :laugh: Tur att det inte är på något ställe med höga kvadratmeterpriser. :up:

Tydligen! Haha! Det är Sthlm innerstad så oklart 😂
Roligaste vändningen var även avslutade med:
”Ja just nu är reparatören permitterad så det kan nog bli lite extra lång kö”.

*ser lamp-kön ringla*
:rofl:

Kanske går snabbare om jag helt enkelt utbildar mig till elektriker?😅
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag var tvungen att hämta ut mitt nya modem igår och blev irriterad redan när jag skulle ta nummerlappen eftersom en typ stod och hängde precis vid automaten istället för att vänta en bit bort. Med lappen i hand ställde jag mig på sidan med några meter till närmsta idiot som trängdes och väntade på min tur. När det blir min tur och jag går fram för att legitimera mig så har en del inget vett öht utan helt plötsligt står jag hopträngd med fyra andra personer inom mindre än armlängds avstånd, två biträden och två andra kunder. :mad:

Jag backar undan och säger högt att jag inte gillar att trängas utan vill hålla avstånd. Har corona plötsligt slutat smitta eller har intelligensen och läskunnigheten försvunnit? Jag har över fyra mil att åka för att hämta ut modemet, jag måste ha det då mitt gamla strök med i åskan i måndags och jag ska delta på möten, utbildningar och tester hemifrån. Jag är apless på att behöva säga åt folk som inte fattar att de inte ska stå på mina fötter utan följa rekommendationerna när jag själv gör vad jag kan för att inte stå för nära andra. :banghead:

Får jag beväpna mig med elpistol? :idea:
 
Beställde en (dyrare) spegel och två tallrikar i helgen. Tallrikarna var bara "för att jag ändå skulle beställa".

Fick mail nu om att spegeln var slut. Så jag fick beställa den från ett annat ställe, men kommer alltså ändå behöva hämta ut ett paket med enbart två tallrikar också 🤷
 
Jag var tvungen att hämta ut mitt nya modem igår och blev irriterad redan när jag skulle ta nummerlappen eftersom en typ stod och hängde precis vid automaten istället för att vänta en bit bort. Med lappen i hand ställde jag mig på sidan med några meter till närmsta idiot som trängdes och väntade på min tur. När det blir min tur och jag går fram för att legitimera mig så har en del inget vett öht utan helt plötsligt står jag hopträngd med fyra andra personer inom mindre än armlängds avstånd, två biträden och två andra kunder. :mad:

Jag backar undan och säger högt att jag inte gillar att trängas utan vill hålla avstånd. Har corona plötsligt slutat smitta eller har intelligensen och läskunnigheten försvunnit? Jag har över fyra mil att åka för att hämta ut modemet, jag måste ha det då mitt gamla strök med i åskan i måndags och jag ska delta på möten, utbildningar och tester hemifrån. Jag är apless på att behöva säga åt folk som inte fattar att de inte ska stå på mina fötter utan följa rekommendationerna när jag själv gör vad jag kan för att inte stå för nära andra. :banghead:

Får jag beväpna mig med elpistol? :idea:
Jag gör som du. Med resultat att folk ofta går framför och före mig i stället....... :meh:
 
Skostorlekar.
Beställer 40 av en modell/märke - är för liten
Beställer 40 av en annan modell/märke - är för stor
Beställer 40 av samma märke som har passat bra en gång innan - annan modell passar inte
Beställer 40 av en modell som (förvånande nog!) är lagom till fotens längd och bredd - då har utrymmet för tårna fel form så de blir helt ihopmosade
:crazy::rage:
 
Jag har sådan sjuuuk jäkla häst-abstinens och kan inte göra ett enda dugg åt saken, trots att jag har en jättefin medryttarhäst omgiven av underbar natur bara 20 minuters bilväg bort. Missar årets bästa stallmånader, missar ridlägret i Sverige som är årets höjdpunkt och är så förbannat jävla skittrött på det här skräpviruset nu :arghh:

Så, behövde få det ur mig. Jag vet att det finns andra som har det sju resor värre och att det här är definitionen av lyxproblem, men lyxproblem kan faktiskt också vara störiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 481
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 910
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 736
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 465
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp