Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på folk som kör om på e4:an mellan Toftanäs och Lagan, där det nu är omkörningsförbud pga mötande trafik med heldragna linjer, samt sänkt hastighet till 70km/h för att de håller på att bygga ut till motorväg (äntligen). De fattar inte att de är de som vållar de olyckorna som varit på den sträckan, finns en anledning till att det är omkörningsförbud.
Det mest ironiska med omkörningen jag såg idag, jag kom ikapp den bilen lite senare för den fastnade bakom nästa gäng, gissa om ja va skadeglad. :devil:
Man vinner inte så mycket på att köra om å stressa, å är man stressad ja då får man åka i god tid eller så får man åka gamla vägen där det inte är något vägarbete istället.
Det är en stor fördel att planera sin färdväg och ha gott om tid på sig, kan man ta vägarbeten m.m. med ro istället för att känna sig jäktad.
 
Folk som inte vet hur farthållaren fungerar.

Det handlar inte nödvändigtvis om att det går för sakta utan att JAG vill kunna köra med farthållare. Men det går inte när bilen framför inte kör 90 hela tiden utan pendlar mellan 85-95.

Detta och de som kör 80-90 när det är enfiligt och 110-120 när det är dubbelfiligt. Fattar inte vad som felar i huvudet där.
Det är då i de lägen jag ääälskar min adaptiva farthållare i personbilen, lastbilen är dock mer frustration.

Det där med folk som kör saktare när det är enfiligt är ett stort störningsmoment när jag kör lastbil, har hamnat bakom några som till och med varit nere på 70 och kört, då laddar ja som sjutton för att komma om när det blir 2-filigt och då accelererar den 🤬🤬🤬 så jag inte kommer om och sen ner till 70 igen. Då är jag inte glad, det är precis som de inte vågar köra fortare bara för att staketet är så nära, men det är ju säkrare att köra fort på det enfiliga än det 2-filiga förstås men... 🙄
 
Att det skulle bli regn imorgon men nu inte blir regn imorgon.
Först skulle det inte regna här sen regna en hel del sen inte regna och nu regnar det fast det inte ska regna :crazy:
Väderprognosen för imorgon kan fortfarande ändra sig minst fem sex gånger den är synnerligen ombytlig just nu och det är lite störigt
 
Jag har skjutit och skjutit och skjutit på en ganska simpel administrativ uppgift som jag behöver få gjord innan torsdag. Idag kände jag äntligen att jag hade tid, lust och energi till att få den gjord - och så ligger hemsidan som jag behöver använda nere! :arghh::banghead::arghh:
 
På att det ska bjudas på mat på jobbet imorgon och vi ska sitta inklämda många personer i ett litet rum med dålig ventilation. Och att jag kommer anses vara en surmule om jag inte är med. Jag måste inte men jag sa att jag skulle. Men nu har jag ångrat mig...
 
Det är då i de lägen jag ääälskar min adaptiva farthållare i personbilen, lastbilen är dock mer frustration.

Det där med folk som kör saktare när det är enfiligt är ett stort störningsmoment när jag kör lastbil, har hamnat bakom några som till och med varit nere på 70 och kört, då laddar ja som sjutton för att komma om när det blir 2-filigt och då accelererar den 🤬🤬🤬 så jag inte kommer om och sen ner till 70 igen. Då är jag inte glad, det är precis som de inte vågar köra fortare bara för att staketet är så nära, men det är ju säkrare att köra fort på det enfiliga än det 2-filiga förstås men... 🙄
Jag är säker på att du har rätt men kan inte låta bli att undra hur fruktansvärt värdelös man måste vara på att köra bil om man inte "vågar" köra ens i tillåten hastighet för att vägen är enfilig. Körkortet borde dras in för såna.
På att det ska bjudas på mat på jobbet imorgon och vi ska sitta inklämda många personer i ett litet rum med dålig ventilation. Och att jag kommer anses vara en surmule om jag inte är med. Jag måste inte men jag sa att jag skulle. Men nu har jag ångrat mig...
Säg som det är. Att du inte känner dig bekväm med den typen av samling på grund av corona. Jag sa ifrån på mitt jobb när vi skulle ha "verksamhetskonferens". Ingen hade sagt något om det men jag sa ifrån och krävde att vi hade det på länk, vilket var uppskattat av kollegor som tänkt samma men varit tysta.
 
Jag är säker på att du har rätt men kan inte låta bli att undra hur fruktansvärt värdelös man måste vara på att köra bil om man inte "vågar" köra ens i tillåten hastighet för att vägen är enfilig. Körkortet borde dras in för såna.
Det har jag frågat mig många gånger och än har jag inget bra svar.
För mig som kör en lastbils vars hastighetsmätare är kalibrerad för att visa exakt rätt, blir det en stor frustration när det är en personbil som håller 80 på sin mätare men i verkligheten är det 75, just pga kalibreringen.
Är mer eller mindre så med alla bilar.

Dock är inte det där någon förklaring till varför vissa inte vågar hålla hastigheten på 2-1 väg. När ja kör lastbil tror ja ibland att vissa av dom bara djävlas för att man inte ska kunna komma förbi.
 
Att det allt som oftast läcker från vissa, nya, förpackningar på väg hem från affären. Som mjöl och sköljmedel, småstörigt men nu är det socker över halva köket..
 
Den andra tjejen som har sommarjobb på samma ställe som mig är 19 år och vet inte hur man skriver en korrekt adress på ett kuvert. Hon skrev avsändar-adressen där mottagar-adressen skulle stå på ca 40 av 56 brev. Hon är alltså 19 år och har aldrig i hela sitt liv postat ett brev tidigare?
Tänker att oavsett om hon aldrig postat brev tidigare måste hon någon gång i sitt liv mottagit post... :confused:
 
Den andra tjejen som har sommarjobb på samma ställe som mig är 19 år och vet inte hur man skriver en korrekt adress på ett kuvert. Hon skrev avsändar-adressen där mottagar-adressen skulle stå på ca 40 av 56 brev. Hon är alltså 19 år och har aldrig i hela sitt liv postat ett brev tidigare?
Tänker att oavsett om hon aldrig postat brev tidigare måste hon någon gång i sitt liv mottagit post... :confused:

O_o
 
Alltså det är återigen en följetong på störande spekulanter på hundarna. Hade fått en mail med endast versaler och utropstecken, det handlade om att vi inte svarade när hen ringde och hen ville faktiskt köpa en av hundarna. Det må vara blandrashundar, men de säljs knappast till vem som helst och vill man själv inte ens träffa dom och veta mer innan man bestämmer sig?
Dessutom bestämmer vi vem som får köpa dom :meh:
 
Fattar inte vad cykelguden har emot att vi sätter på en barnstol på våran cykel. Första gången vi skulle göra det fick sambon (som ska använda cykeln) Corona i 2 veckor så det blev inte av. Andra gången vi skulle göra det insåg vi att det saknades en del. Tredje gången vi skulle göra det blev dottern förkyld. Nu, fjärde gången jag ska göra det så börjar det ösregna... 💁‍♀️🙃😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 450
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 519
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 253
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 659
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Betyg idrott högstadiet
  • Barn och deras kompisar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp