Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Språkfel. Det heter irrelevant, inte orelevant. Orelevant är inte ens ett ord. Det är även störande när folk använder orationell istället för irrationell.

Och folk som skriver t ex ”de hämtade deras barn på dagis”. Det heter ”de hämtade sitt/sina barn på dagis”. Annars har de hämtat någon annans barn.

Och folk som stavar namn fel, speciellt om namnet finns precis framför dem. Typ om de t ex ska maila till anne.andersson@exempelmail.se och skriver ”Hej Ann!” i mailet. Det känns slarvigt och oförskämt. Som att man bryr sig noll liksom.

Och folk som stavar fel på ett ord och sedan skriver ”stavning?” eller ”vet inte hur det stavas” i parentes efter. Du har väl google på din dator? Hur svårt är det att kolla upp hur ett ord stavas innan du skriver det? Tar seriöst typ fem sekunder.

Rant over. ☺
Det heter de hämtade sitt/sina barn på förskola. 🙄
 
Att alla killar jag träffat inte haft ngn papperskorg på toaletten. Wtf? För mig är papperskorgen en lika viktig del av inredningen i ett badrum som toastolen eller duschen. 🗑=🚽=🚿

Jag tippar på att de inte behöver på samma sätt, de har inte mens, det är därför jag har den. Papperskorgen är borta hemma hos mina föräldrar sedan mamma inte längre har mens.
 
Jag tippar på att de inte behöver på samma sätt, de har inte mens, det är därför jag har den. Papperskorgen är borta hemma hos mina föräldrar sedan mamma inte längre har mens.
Men slänger de/ni som inte har papperskorg aldrig något annat i badrummet? Tex linsförpackning, tops, tandtråd etc. Eller springer ni till köket varje gång? Jag har visserligen aldrig frågat men jag antar att min pappa inte har mens men han har naturligtvis en papperskorg i badrummet.
 
Men slänger de/ni som inte har papperskorg aldrig något annat i badrummet? Tex linsförpackning, tops, tandtråd etc. Eller springer ni till köket varje gång? Jag har visserligen aldrig frågat men jag antar att min pappa inte har mens men han har naturligtvis en papperskorg i badrummet.
Ja. Jag slänger det som behöver slängas i sophinken under vasken i köket. Vi hade aldrig någon papperskorg i badrummet när jag växte upp heller.
 
Trodde att en viss holländare som brukar bo på "min" badplats varje sommar inte skulle kunna ta sig hit i år pga corona och såg fram emot en sommar av att kunna vara där och bada utan att behöva passa sig för den opålitlige hund som han vägrar koppla om inte en man ber honom om det (och som han såklart släpper lös så fort samma man åker därifrån). Fick höra att det kan han visst :arghh:
 
Precis när jag bestämde mig för att ta ett mysigt bad så bestämde grannen att det var dags att köra första slåttern med sin jättehögljudda traktor. Funderade seriöst på att erbjuda att köra det med häst nästa gång så jag slipper oljudet.
 
När man ser hur den som spelar lik andas. Det var en väldigt kort stund, inte många sekunder. Kan man inte hålla andan då, eller åtminstone andas väldigt diskret? Man verkligen hur hela kroppen rörde sig. Blir lite sådär med trovärdigheten
 
När folk ska "ta det sista" av maten men ändå lämnar typ en 1/3 portion kvar och man antingen själv får stå där och äta upp det medan man dukar av eller kasta det...
 
Jag stör mig på folk på YouTube som som inte förstår skillnaden på en reaction och en review. Reactions kan jag tycka är rätt roliga att se när det faktiskt är en person som aldrig hört låten/sett videon innan. Men jag vill inte se när någons om hört låten/sett videon fem miljoner gånger ser den igen!
 
Stör mig på folk som är i affären och handlar, frågar personalen om hjälp för att hitta kött man kan grilla med som inte innehåller gris. Personalen hjälper till, slutar med 2 paket nöthamburgare, sedan hittar jag dessa nöthamburgare i en korg med dricka precis innan kassan, personen syns inte till. Hur svårt är det att lägga tillbaka dom i kyldisken om man ångrar sig?
Sa till i kassan, de blir ju dåliga om de ligger framme för länge.

Vet jag sett det med andra kylvaror också som man kan hitta på alla möjliga ställen som inte är kyldisken. Varför är det så svårt att ställa tillbaka vart de ska vara, alternativt fråga någon i personalen om man inte vet vart de ska vara? Det stör mig.
 
Jag stör mig på det äldre paret som var i mataffären när jag handlade senast. Jag försökte verkligen hålla avståndet till dem men de envisades med att hålla 2 m avstånd till varandra. Ja, de var där tillsammans. De kom tillsammans, handlade tillsammans i samma kundvagn och åkte därifrån tillsammans. Men att de gick 2 m från varandra hela tiden gjorde det omöjligt för mig att passera dem utan att gå för nära nån av dem. Hade de gått bredvid varandra hade jag kunnat passera dem utan att komma för nära.
 
Har letat broderigrejer som en dåre, främst aidaväv. Springer på loppisar och annonserar på bortskänkesgrupper på facebook. Aida är dyrt så det är inget jag köper i butik, pensionen räcker inte till sån lyx.
Går tomhänt hela tiden och plötsligt... En skänkesannons med mönster, dmc-garner, VÄVAR! Anmäler intresse direkt. 10 minuter senare kommer någon annan och vill ha till en fritidsgård... Så jag blev utan. Tomhänt, igen. Och jag blir så jävla bitter. Inte ens brodera får jag sitta och göra i lugn och ro utan att ekonomin ska vara i vägen. Den konstanta stressen över pengar tär och bristen över de hindrar från att göra nånting som kan tänkas vara mentalt avslappnande. Det är ett jävla ekorrhjul som är omöjligt att komma ur och jag hatar det och jag hatar att jag blir så jävla bitter över vad som egentligen borde vara en skitsak :(
 
Min kropp :( mina mediciner :( jag går bara upp fastän jag sköter ätandet. Medicinen har jag ätit i så många år nu utan att gå upp. Det har hänt en gång tidigare och då i samband med antidepressiva. Funderar på om det är ålder och hormoner den här gången. Jag mår verkligen skit av det hur som :cry: hjälper ju inte ens att svälta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 869
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 231
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 078
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 732
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp