Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kropp :( mina mediciner :( jag går bara upp fastän jag sköter ätandet. Medicinen har jag ätit i så många år nu utan att gå upp. Det har hänt en gång tidigare och då i samband med antidepressiva. Funderar på om det är ålder och hormoner den här gången. Jag mår verkligen skit av det hur som :cry: hjälper ju inte ens att svälta
Har du kollat upp sköldkörteln?
 
Att Equipe-uppdatering aaaaalltid segar sig runt ekipaget man vill följa. Det kan ligga super i fas med ekipagen men så fort man närmar sig det ekipage man vill se resultat på så slutar det uppdateras. Morr!
 
Alltså varför blir man klarvaken när man ska sova? Jag är trött men det lögn att lyckas somna. Kan inte slappna heller. Hur jag än vänder och vrider på mej och kudden så blir det fel :cautious:
 
På att jag fortfarande inte kommit på vad Fläcken ska heta. Han ska ju ha namnet länge så vill ha ett bra. Funderar på något med silver men då tänker jag på en grå häst, och han är silversvartskäck
 
Tappade iPhonen på det ojämna betonggolvet när jag målade. När jag skulle göra ett utfall för att rädda den så trampade jag istället på den. Ehhhh game over 🤯🤷🏼‍♀️ Underbart kul utgift att införskaffa en ny 😖
Om du har ”drulleförsäkring” eller sånt där elektroniktillägg i hemförsäkringen så kanske den ersätter en del av kostnaden.
 
Det är byggnadsarbete på våningen under och gatuarbete en liten bit bort. Behöver jag säga vad jag stör mig på? :meh:
 
Igår kom det spekulanter på våra hundar, och jag stör mig fortfarande.
I mailet skrev jag att vi prioriterar de svar från personer som vill ha båda hundarna och fick svar tillbaka att jo det visste dom. Dom kom igår och säger ganska direkt "det blir rätt svårt att välja". En blick på dom och bara va? Ja de hade bara tänkt sig en hund för de skulle få behöva bygga ut hundgården och bla bla. Svarade åter igen att vi prioriterar dom som vill ha båda hundarna som jag skrev i mailet. Fick svar tillbaka att nu var de ju redan här och de vill bara ha en samt att den som blir kvar går säkert att sälja ensam Där försvann mitt intresse för dom, och de kommer inte få köpa någon hund av oss ens om det blir ett krisläge :cautious:
 
Senast ändrad:
Posten har felsorterat mina ridbyxor. Jag fick hem de till slut men nu får jag påminnelser från ett utlämningsställe det inte ligger på :meh:
 
Folk som inte vet hur farthållaren fungerar.

Det handlar inte nödvändigtvis om att det går för sakta utan att JAG vill kunna köra med farthållare. Men det går inte när bilen framför inte kör 90 hela tiden utan pendlar mellan 85-95.

Detta och de som kör 80-90 när det är enfiligt och 110-120 när det är dubbelfiligt. Fattar inte vad som felar i huvudet där.
 
Folk som inte vet hur farthållaren fungerar.

Det handlar inte nödvändigtvis om att det går för sakta utan att JAG vill kunna köra med farthållare. Men det går inte när bilen framför inte kör 90 hela tiden utan pendlar mellan 85-95.

Detta och de som kör 80-90 när det är enfiligt och 110-120 när det är dubbelfiligt. Fattar inte vad som felar i huvudet där.

Plus att det borde vara spöstraff på att köra så...
 
Folk som inte vet hur farthållaren fungerar.

Det handlar inte nödvändigtvis om att det går för sakta utan att JAG vill kunna köra med farthållare. Men det går inte när bilen framför inte kör 90 hela tiden utan pendlar mellan 85-95.

Detta och de som kör 80-90 när det är enfiligt och 110-120 när det är dubbelfiligt. Fattar inte vad som felar i huvudet där.
Verkligen! Det finns ingenting som gör mig mer frustrerad i trafiken än folk som inte kan hålla en jämn fart! (och oftast beror det på att de sitter och babblar/är för upptagna med annat istället för att ha full fokus på körningen)
 
Folk som inte vet hur farthållaren fungerar.

Det handlar inte nödvändigtvis om att det går för sakta utan att JAG vill kunna köra med farthållare. Men det går inte när bilen framför inte kör 90 hela tiden utan pendlar mellan 85-95.

Detta och de som kör 80-90 när det är enfiligt och 110-120 när det är dubbelfiligt. Fattar inte vad som felar i huvudet där.
Jag har ingen farthållare så jag brukar variera lite i fart, men jag kör typ mellan 90-100 om det är 100km/h.
 
Verkligen! Det finns ingenting som gör mig mer frustrerad i trafiken än folk som inte kan hålla en jämn fart! (och oftast beror det på att de sitter och babblar/är för upptagna med annat istället för att ha full fokus på körningen)

Eller så beror det på vilken låt som spelas... när en av mina favoritlåtar (upptempo rocklåt av typen man sjunger/skriker med i) blir min högerfot konstigt tung... :laugh: Då brukar jag sätta farthållare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 029
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 173
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 930
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 337
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp