Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
En hamburgerkedja i vår närhet som just betett sig ganska dumt mot min sambo

Sambo kör upp beställer nya burgermenyn på kampanj som heter X

Kör fram till nästa lucka och betalar reagerar på att det blev väldigt dyrt. När medarbetaren kommer ut igen frågar sambon hur det kunde kosta så mycket?

Jo du beställde 2 menyer av S
-Nej säger sambon jag beställde hamburgermeny den nya på kampanj X
Medarbetaren springer och hämtar chefen som inte vill göra retur (sambon har alltså inte hunnit få maten)

-Du har beställt 2 menyer S. Sambon Nej jag beställde EN meny till mig själv X
På kassan står det att du har beställt 2 menyer S
Det är ju det som blivit fel. Jag ville ha er nya X

Chefen och medarbetare ställer sig och har en livlig diskussion på annat språk medans de tittar på sambon

Så höll det på en stund innan återköp gjordes och rätt meny lämnades ut.

Sambon vart inte otrevlig men han hann surna till rätt rejält.

Och varför övergå till annat språk pratandes sinsemellan framför kunden?
 
Att jag är stressad över något som ska hända imorgon och som jag inte alls kan påverka nu. Vill sova nu, inte sitta rastlös och fundera över hur det ska gå.
 
En hamburgerkedja i vår närhet som just betett sig ganska dumt mot min sambo

Sambo kör upp beställer nya burgermenyn på kampanj som heter X

Kör fram till nästa lucka och betalar reagerar på att det blev väldigt dyrt. När medarbetaren kommer ut igen frågar sambon hur det kunde kosta så mycket?

Jo du beställde 2 menyer av S
-Nej säger sambon jag beställde hamburgermeny den nya på kampanj X
Medarbetaren springer och hämtar chefen som inte vill göra retur (sambon har alltså inte hunnit få maten)

-Du har beställt 2 menyer S. Sambon Nej jag beställde EN meny till mig själv X
På kassan står det att du har beställt 2 menyer S
Det är ju det som blivit fel. Jag ville ha er nya X

Chefen och medarbetare ställer sig och har en livlig diskussion på annat språk medans de tittar på sambon

Så höll det på en stund innan återköp gjordes och rätt meny lämnades ut.

Sambon vart inte otrevlig men han hann surna till rätt rejält.

Och varför övergå till annat språk pratandes sinsemellan framför kunden?
Vilket gräsligt bemötande de gav din sambo.
Riktigt dåligt skött av personalen
 
En hamburgerkedja i vår närhet som just betett sig ganska dumt mot min sambo

Sambo kör upp beställer nya burgermenyn på kampanj som heter X

Kör fram till nästa lucka och betalar reagerar på att det blev väldigt dyrt. När medarbetaren kommer ut igen frågar sambon hur det kunde kosta så mycket?

Jo du beställde 2 menyer av S
-Nej säger sambon jag beställde hamburgermeny den nya på kampanj X
Medarbetaren springer och hämtar chefen som inte vill göra retur (sambon har alltså inte hunnit få maten)

-Du har beställt 2 menyer S. Sambon Nej jag beställde EN meny till mig själv X
På kassan står det att du har beställt 2 menyer S
Det är ju det som blivit fel. Jag ville ha er nya X

Chefen och medarbetare ställer sig och har en livlig diskussion på annat språk medans de tittar på sambon

Så höll det på en stund innan återköp gjordes och rätt meny lämnades ut.

Sambon vart inte otrevlig men han hann surna till rätt rejält.

Och varför övergå till annat språk pratandes sinsemellan framför kunden?
Helt otroligt att ens BÖRJA säga emot och vägra retur :meh: ! Vad bra att du har tagit det vidare!
 
Fick ett utskick från en restaurang i kvarteret.
Får seriöst ont i ögonen av alla ”dem”

7800DA46-6162-45D9-B38F-399536E4810F.jpeg
 
Irriterar mig på Apple. Jag har haft massor av IPhones och andra Appleprodukter genom åren. Bara nu har vi fem Iphones och lika många paddor + klockor och dator. Aldrig någonsin behövt reklamera en produkt. Senast så köpte jag en IPhone 11pro. Hade en sjua förut som inte är det minsta vattentät. Tänkte att det är nog bra att man har en telefon som klarar att vara ute när det är blött ute med tanke på hundpromenader i alla väder. Har använt telefonen i sex månader och en dag slutar den bara fungera efter att jag har pratat i telefonen ute när det regnat. Tänkte inte så mycket på det utan trodde givetvis det var något ”vanligt” reklamationsärende. Lämnar in den och....tada......telefonen är fuktskadad och Apple täcker inte några fuktskador. Jag bara ”Va f*n! Den ska ju tåla lite vatten”. Har sett en massa reklambilder för telefonen där den översköljs med vatten och de skriver vitt och brett om att den tål vatten ner till 4 m i upp till 30 min. Jag har inte gjort annat med 11:an än vad jag har gjort med 7:an. Har en utmärkt hemförsäkring med drulle och dessutom en försäkring som täcker självrisken på hemförsäkringen. Så jag har inget som helst incitament att ljuga för att jag gjort något dumt med mobilen.
Appels kommentar var att ”Vi vet ju inte om du har haft telefonen under vatten på 5 m djup i 35 minuter”. Så med andra ord kan de påstå att telefonen tål både det ena och det andra men då de friskriver sig från några som helst fuktskador så kan de säga att den tål att dränkas av vatten utan att ta konsekvenserna av påståendet om den inte gör det.
Jag har inte gett upp utan tänker reklamera att själva fuktspärren är kass :meh:
 
En person i min närhet som sedan sin stroke har jättestora känsloreaktioner. Och så får en inte bli förbannad/ledsen tillbaka för det är inte hens fel.
Har varit med om en liknande situation pga stroke. Man får visst bli arg/ledsen. Personen har kanske fått en personlighetsförändring och kommer vara såhär resten av livet. Då får personen också "lära om sig" angående hur folk reagerar.
 
Har varit med om en liknande situation pga stroke. Man får visst bli arg/ledsen. Personen har kanske fått en personlighetsförändring och kommer vara såhär resten av livet. Då får personen också "lära om sig" angående hur folk reagerar.
Det kommer hen tyvärr aldrig att göra. Allt är andras fel, och allt som gör hen arg/ledsen görs enligt hen med uppsåt just för att vi andra vet om att det sårar. Nu är det inte ens något jag gjort mot hen, utan det handlar om att jag köpt något av en person hen inte gillar och därför "svikit". Men jo, jag blir arg och ledsen för det. Mest ledsen, för hela situationen är så jobbig när någon en står nära helt plötsligt tar illa upp för helt oförutsägbara saker, är rädd och orolig, och drar sig undan på ett sätt som hen aldrig gjort förr. Hen säger sådant som att "jag kommer bli sjuk och dö om du gör x" och annat som liksom sätter mig i rävsax känslomässigt. Och nej, det är inte en människa jag kan bryta med. Vill inte det heller. Bara mår illa över hela situationen:(
 
Har farit runt som ett skållat troll hela dagen utan problem, badade i vårt utespa när barnen somnat, duschade och har sedan bara plockat ur diskmaskin och hämtat in tvätten. Nu har jag ont som tusan i ryggen. Kunde inte det varma badet ha motverkat det? :arghh::cautious: Men nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 875
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 427
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 247
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 100
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp