Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den där tanten i reklamsnutten på tv som i morgonrock åker på en stång till nedre våningen, kliver genom kylskåp, passerar en häst med jättelååång tygg och lite annat innan hon kastar ett ägg bakom sig.
Den reklamen spelas ju tyvärr ofta, men jag vet fortfarande inte vad det är reklam för, för jag blir så irriterad på tramset.
Ja, den är MYCKET konstig....:confused: Men jag stör mig ÄNNU mer på den vidriga Lidl-reklamen där alla runt bordet pratar med olika röster och dialekter.... O_o Och jag är inte heller så glad för den nya Folksam-reklamen med kvinnan som ska försäkra sin ukulele, men som sedan - genom sång - helt plötsligt ska försäkra typ 100 saker till......
 
Den där tanten i reklamsnutten på tv som i morgonrock åker på en stång till nedre våningen, kliver genom kylskåp, passerar en häst med jättelååång tygg och lite annat innan hon kastar ett ägg bakom sig.
Den reklamen spelas ju tyvärr ofta, men jag vet fortfarande inte vad det är reklam för, för jag blir så irriterad på tramset.
Jag AVSKYR den! Särskilt slutklämmen ”Det bästa har inte hänt än”. Vadå ”det bästa”? Att en kvinna ska behöva ge sig ut i morgonrocken för att på ett sjukt omständligt sätt köpa mjölk till sin man när hon inte ens ska ha själv!?
 
Jag AVSKYR den! Särskilt slutklämmen ”Det bästa har inte hänt än”. Vadå ”det bästa”? Att en kvinna ska behöva ge sig ut i morgonrocken för att på ett sjukt omständligt sätt köpa mjölk till sin man när hon inte ens ska ha själv!?
Jag hoppas VERKLIGEN inte att sådana övergångsställen blir norm...... Visserligen kan man inte bli påkörd så lätt, men det skulle vara grymt jobbigt (och otäckt) att behöva hoppa mellan "strecken".... ;)
 
HUR kan det bli lättare :confused: :confused: ?? Man har ju inget sätt att hålla fast täcket på utan hålen?
- vänd ut och in på lakanet
- trä på lakanet över händer/armar så att du tillslut har händerna i hörnet på varsin "kortsida"
- greppa tag i hörn på kortsidorna på täcket
- häv över lakanet och skaka på plats

Nu gör jag exakt på samma sätt med lakan med hål på hörnen, går mycket fortare att he det ut och in.
 
- vänd ut och in på lakanet
- trä på lakanet över händer/armar så att du tillslut har händerna i hörnet på varsin "kortsida"
- greppa tag i hörn på kortsidorna på täcket
- häv över lakanet och skaka på plats

Nu gör jag exakt på samma sätt med lakan med hål på hörnen, går mycket fortare att he det ut och in.

Det är träning som gäller mao...
 
- vänd ut och in på lakanet
- trä på lakanet över händer/armar så att du tillslut har händerna i hörnet på varsin "kortsida"
- greppa tag i hörn på kortsidorna på täcket
- häv över lakanet och skaka på plats

Nu gör jag exakt på samma sätt med lakan med hål på hörnen, går mycket fortare att he det ut och in.
Jag gör PRECIS som du, men gillar att kunna sticka ut händerna ur hålen och greppa tag i täcket och hålla fast det ordentligt..... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 831
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 968
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 766
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 215
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp