Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni vet när man klipper upp förpackningar och råkar klippa bort en flärp? Jag har nyligen kommit på mig själv med att slänga den i brännbart :confused: kan alltså stå med flärpen i ena handen och det tomma paketet i den andra, och lägga flärpen i brännbart och paketet i återvinningen samtidigt. Det är sån härdsmälta så jag kan typ inte hantera det? 😂 Och så jävla svårt att bryta vanan, sjukt frustrerande. Sorterar ju på automatik liksom 😵
 
Ni vet när man klipper upp förpackningar och råkar klippa bort en flärp? Jag har nyligen kommit på mig själv med att slänga den i brännbart :confused: kan alltså stå med flärpen i ena handen och det tomma paketet i den andra, och lägga flärpen i brännbart och paketet i återvinningen samtidigt. Det är sån härdsmälta så jag kan typ inte hantera det? 😂 Och så jävla svårt att bryta vanan, sjukt frustrerande. Sorterar ju på automatik liksom 😵

Åh hjälp nu när du säger det inser jag att jag gör samma sak :o
 
Jag är så orkeslös och trött idag. Behöver tvätta och städa bilen men orkar verkligen inte. Bilen ser förjävlig ut. Och när till och med jag skäms över hur skitig den är, då är den skitig på riktigt. Fågelskit, lera, pollen, vägdamm. Inuti så är det damm, skräp, oändligt mycket bra att ha kläder och grejer samt hö 🥴
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Åh hjälp nu när du säger det inser jag att jag gör samma sak :o
😂 Jag stod och stirrade på handen halvvägs till soptunnan i säkert 30 sekunder och bara ”????? Men vad gör jag?!”
E3C98123-311A-45CD-A315-C3C5903C7096.jpeg
 
Människor som tror att världen cirkulerar kring dem. Gick tidigare idag bredvid en man med sovande barn i barnvagn som svor högt när en brandbil med sirenerna på åkte förbi oss. Han blev tydligen väldigt arg, för när de stannade var han påväg fram till dem med upprörda steg. Ur hoppade tre dykare som sprang ner mot båtklubben. Mannen avbröt sitt uppdrag att prata med dem. Läser senare att det hittats en avliden man i vattnet. Trodde pappan verkligen att han och hans sovande barn är jordens mittpunkt?
 
Människor som tror att världen cirkulerar kring dem. Gick tidigare idag bredvid en man med sovande barn i barnvagn som svor högt när en brandbil med sirenerna på åkte förbi oss. Han blev tydligen väldigt arg, för när de stannade var han påväg fram till dem med upprörda steg. Ur hoppade tre dykare som sprang ner mot båtklubben. Mannen avbröt sitt uppdrag att prata med dem. Läser senare att det hittats en avliden man i vattnet. Trodde pappan verkligen att han och hans sovande barn är jordens mittpunkt?
Ja alltså min kompis är akutvårdare och de hade fått arga samtal från ett dagis eftersom ambulansen kört förbi där med blåljus och siren precis då barnen skulle sova. Liksom What. The. Fuck.
 
Ja alltså min kompis är akutvårdare och de hade fått arga samtal från ett dagis eftersom ambulansen kört förbi där med blåljus och siren precis då barnen skulle sova. Liksom What. The. Fuck.

Hoppas det gjordes av någon som handlade i affekt (mycket sådan) utan att ha hunnit tänka efter åtminstone. Herregud alltså.
 
4E70E795-D4E6-4FB6-B993-5ABA1698316F.jpeg

Min världsbild är helt förstörd. 😭

Jag har en sån gosedjurs svergie-kanin från 1992. I hela mitt liv har jag kallat den för ”Berni” för att nu i 30års ålder inse att den inte alls heter Berni. Den heter tydligen Rabbit och Berni är en maskot från fotbolls em i Västtyskland 1988. 🙃 Hur kan mina föräldrar ha tillåtit detta att pågå under så många år?
 
Stör mig orimligt mkt på folk som liksom måste veta saker om offentliga personer. Herregud.. lämna folk ifred. Och varför är detta så jävla intressant? Förstår inte att folk anser att folks privatliv är en öppen dörr bara för att de sett personen på tex tv.
 
Stor och allvarlig störning: Höpressar som havererar timmarna innan de gjort det viktigaste (dvs hos mig!). Dessa jävla vidunder till maskiner och så tåler de inte att köras ner i en liten grop utan att falla sönder i bitar och kräva lagningar för + 100000 kr och vara obrukbara under allt för många dagar/veckor. Men verkar lyckligtvis som att det hittats en annan så skörden blir omhändertagen idag utan att behöva bäras in som löshö i en halv miljon vändor med höpåsar. :cautious:
 
Jag stör mig extremt på Edge som har en urusel sökfuktion. Byter till chrome så fort jag behöver googla. Edge är snabbare att surfa med på min gamla dator, men sökning är värdelöst.
 
Jag tröttnade lite grann på en person jag umgicks med mycket för många år sedan och som vi idag har nästan ingen kontakt med som inte ska vaccinera sig och sedan lite offerkoftaatigt sa något om "du vill väl inte ses om jag inte är vaccinerad" ja, det är ju knappast jag blir lidande av att du inte vaccinerad om jag är det, Sa jag trots allt inte, även om jag hade god lust.
 
Har två veckor semester. Världens längsta "att göra lista". Den består i tunga saker, gräva rabatter, lyfta stenar, städa bilen, organisera förrådet, skura hönshuset osv. Har en massa träning planerad också.
Vad tror ni att händer? Jo ryggen skickar en varning. Och jag har lärt mig att det betyder att jag måste vara jätteförsiktig och vila. 😑😑😑 Jag hade inte planerat för det, vädret är inte tillräckligt bra för att vila utomhus och det är inte kul att sitta inne i soffan sommartid.

😑😑😑
 
Stör mig på att jag beställt en sak och fick betala i förskott, ena varan fanns inte i lager, men tänkte att det är lugnt blir säkert reserverad och skickas när det finns på lager igen. Funkade visst inte så och fick ett mail om att jag ska beställa igen när den finns på lager igen.... suck de skickade med en uppdatering på priset men det totala beloppet är fortfarande reserverat på mitt konto. Ska avvakta någon dag och se va som händer innan jag får fråga dom igen om hur det blir med det, för min del kan de eg behålla pengarna bara de skickar varan sen när det finns i lager igen typ.
Men ändå lite störigt när jag hade beställt den perfekta presenten att ge bort till min dejt.... nåväl.... får väl härda ut ett tag till men ändå störigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 529
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 025
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 962
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 179
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp