Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har två veckor semester. Världens längsta "att göra lista". Den består i tunga saker, gräva rabatter, lyfta stenar, städa bilen, organisera förrådet, skura hönshuset osv. Har en massa träning planerad också.
Vad tror ni att händer? Jo ryggen skickar en varning. Och jag har lärt mig att det betyder att jag måste vara jätteförsiktig och vila. 😑😑😑 Jag hade inte planerat för det, vädret är inte tillräckligt bra för att vila utomhus och det är inte kul att sitta inne i soffan sommartid.

😑😑😑

Usch, va trist! Du vet om att du kan sjukskriva dig på semestern med va? Så sparar du semesterdagarna.. även om det är en klen tröst.
 
Usch, va trist! Du vet om att du kan sjukskriva dig på semestern med va? Så sparar du semesterdagarna.. även om det är en klen tröst.
Ja, absolut! Dock var det bara en varning, så jag kan ändå vara ute och röra mig och ska träna med PT ikväll, med anpassade övningar. Men jag ska kanske inte skotta jord och stå med böjd rygg och gräva, då är risken stor att jag kommer få ett ryggskott.
 
Körde en släkting till vårdcentralen idag. Dåligt med parkeringsplatser så jag släpte av henne vid huvudingången och parkerade sen längre bort. Skulle hämta upp henne igen kl 10. En av de få korttidsparkeingsplatserna vid huvudingången var ledig nu så jag parkerade där och väntade att min släkting skulle komma ut. En äldre dam kommer körande, parkerar mitt på den smala vägen mellan parkeringsplatserna.... så att hon totalt blokerar hela utfarten! Bilkön bakom mig växer, ingen kan köra frammåt och vägen fylls upp med bilar bakom.... Jag, som lagligt står parkerad i en parkeringsruta är den enda som kan köra nån vart så trots att min släkting inte kommit ännu kör jag iväg för att trafiken bakom mig skall komma förbi. Men nehej!!! Bilen närmast bakom mig fattar inte situationen utan parkerar sin bil i den nu lediga parkeringsrutan... och alla bilar bakom sitter fast igen.... Sliter mitt hår! och min släkting tvingas komma gående med rullator till stora parkeringen trots att hon har jätte jobbigt att gå.
 
Stör mig på att jag ska lämna fastande prover imorgon bitti. Jag är inte människa innan jag fått i mig frukost så resan till sjukhuset och proverna där lär ske med mig som smärre träsktroll och ragata.

Jag är betydligt snällare med frukost i kroppen.
 
Just betalat 200 kr i årsavgift för att stå i bostadskön i stan. Det känns rätt sjukt att betala för att köa på obestämd tid för att eventuellt få en bostad.
Förut kostade det bara 100 kr per år, kändes inte lika irriterande då.
Har du inte en lägenhet? Hyresrätter går ju att byta, utan att stå i kö.
(Om det är en hr du har).
 
Sonen behövde ny telefon för hans gamla hade badat lite. Går in på en kedja, säger vad jag vill ha! Säljaren fular sig och börjar tjata om abonnemang och ljuger mig rakt upp i ansiktet. Jag säger att jag vill inte köpa någon telefon av dig och tar sonen och går därifrån.
Ringer operatören och kollar för säkerhetsskull och informerar om att de har buffel och båg återförsäljare.
Han försöker sig på ett erbjudande men då vi behöver en telefon idag tackar jag nej.
Åker till en annan firma och där får vi äntligen det jag efterfrågar utan krusiduller!

(vi har ett så sjukt bra familjeabonnemang att man är korkad om man ens försöker byta det för då försämras det så bättre att köpa en ny telefon bara. )
 
Har tingat ett paket fröer jag ska köpa. Nu hittar jag inte meddelandena i messenger utan de verkar spårlöst försvunna, jag minns inte namnet på säljaren och jag kan inte hitta annonsinlägget heller :arghh:
 
Har tingat ett paket fröer jag ska köpa. Nu hittar jag inte meddelandena i messenger utan de verkar spårlöst försvunna, jag minns inte namnet på säljaren och jag kan inte hitta annonsinlägget heller :arghh:
Jag stör mig på att det är jag som är dum :angel:
Mvh hade inte skrivit i messenger alls, letade efter annonsen i fel grupp och hade glömt att jag tagit en skärmdump just för att det här inte skulle hända :o:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 883
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 081
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 733
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 232
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp