Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på 2 paket som kommer med Postnord - samma order men splittat paker.
Jag har fått 7 mail och 4 sms om att paket är på väg.

Och jag stör mig på att den enda notifikationen från postnord som jag väntar på aldrig kan behaga att komma :arghh:

Paketet (med gräsklippar-reservdelar jag behöver NU) är fortfarande inte inlämnat till dem, trots att jag beställde tidigt i torsdags. Hade hoppats på att få dem innan förra helgen, nu ser det mörkt ut infr midsommarhelgen till och med :down::down::down:
 
Ja, eftersom man inte erkänner det som ett elitsports evenemang, vilket är ett helt galet.
Det säger verkligen så mycket att de liksom inte ens "utredde" det utan det är bara pang bom nej på den.

Men det är klart så länge staten inte kan hitta något sätt att dra in skattepengar på detta så är det inte av intresse över huvudtaget :)
 
Det säger verkligen så mycket att de liksom inte ens "utredde" det utan det är bara pang bom nej på den.

Men det är klart så länge staten inte kan hitta något sätt att dra in skattepengar på detta så är det inte av intresse över huvudtaget :)
Svenska proffs och organisationer lär flytta utomlands om det ska vara såhär, så det lär minska i skatteintäkter.. Men så långt tänker man inte.

Sjukt att landet med Dreamhack är såhär mossigt.
 
Och jag stör mig på att den enda notifikationen från postnord som jag väntar på aldrig kan behaga att komma :arghh:

Paketet (med gräsklippar-reservdelar jag behöver NU) är fortfarande inte inlämnat till dem, trots att jag beställde tidigt i torsdags. Hade hoppats på att få dem innan förra helgen, nu ser det mörkt ut infr midsommarhelgen till och med :down::down::down:
Säkert? Jag har haft världens märkligaste aviseringar från Postnord på sistone. I många fall har jag knappt fått några alls. Har du kollat med företaget om ditt paket är skickat?
 
Dagens I-landsproblem.... asså varför kan man ha vissa disktrasor rätt länge innan de känns sunkiga eller luktar illa, medan vissa börjar lukta underligt efter bara ett par dagar?
Självklart är det också den sista i paketet som börjar göra det eftersom man tänkt man hinner köpa nya innan den sista blir sunkig..... -_-
Jag äter/dricker inte kött eller mjölkprodukter, så det är inte t ex att jag torkat upp mjölk som surnat eller nåt. Annars kan jag inte komma på vad det skulle kunna vara.
 
Dagens I-landsproblem.... asså varför kan man ha vissa disktrasor rätt länge innan de känns sunkiga eller luktar illa, medan vissa börjar lukta underligt efter bara ett par dagar?
Självklart är det också den sista i paketet som börjar göra det eftersom man tänkt man hinner köpa nya innan den sista blir sunkig..... -_-
Jag äter/dricker inte kött eller mjölkprodukter, så det är inte t ex att jag torkat upp mjölk som surnat eller nåt. Annars kan jag inte komma på vad det skulle kunna vara.
Jag köper helst de tunna på rulle, för de torkar mycket snabbare och det verkar vara det som är det största problemet vid dålig lukt. Om jag köper svampdukar så brukar jag tvätta dem i tvättmaskinen eller diskmaskinen några gånger innan jag kastar dem.
 
Dagens I-landsproblem.... asså varför kan man ha vissa disktrasor rätt länge innan de känns sunkiga eller luktar illa, medan vissa börjar lukta underligt efter bara ett par dagar?
Självklart är det också den sista i paketet som börjar göra det eftersom man tänkt man hinner köpa nya innan den sista blir sunkig..... -_-
Jag äter/dricker inte kött eller mjölkprodukter, så det är inte t ex att jag torkat upp mjölk som surnat eller nåt. Annars kan jag inte komma på vad det skulle kunna vara.
Jag har disktrasor i linne. De tycker jag håller sig fräscha länge och verkar gå att tvätta hur många gånger som helst!
 
Jag köper helst de tunna på rulle, för de torkar mycket snabbare och det verkar vara det som är det största problemet vid dålig lukt. Om jag köper svampdukar så brukar jag tvätta dem i tvättmaskinen eller diskmaskinen några gånger innan jag kastar dem.

Hmm... ja, det är kanske att den inte fått torka ordentligt...! Okej!
 
Dagens I-landsproblem.... asså varför kan man ha vissa disktrasor rätt länge innan de känns sunkiga eller luktar illa, medan vissa börjar lukta underligt efter bara ett par dagar?
Självklart är det också den sista i paketet som börjar göra det eftersom man tänkt man hinner köpa nya innan den sista blir sunkig..... -_-
Jag äter/dricker inte kött eller mjölkprodukter, så det är inte t ex att jag torkat upp mjölk som surnat eller nåt. Annars kan jag inte komma på vad det skulle kunna vara.
Jag skulle aldrig köpa såna som ska slängas. Liksom varför, så man kan ha trasor som man tvättar och använder igen, och igen, och igen...
 
Det och att de ska sköljas i kallt vatten innan de hängs upp då värme främjar mikrobernas tillväxt.

Åh, just det ja. Det har jag helt säkert lärt mig tidigare, men glömt bort. Tack.

Jag skulle aldrig köpa såna som ska slängas. Liksom varför, så man kan ha trasor som man tvättar och använder igen, och igen, och igen...

Vad använder du för trasor?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 516
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 776
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 530
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 930
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp