Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Olika svar på hur man ska förhålla sig vid covid smitta i familjen.
Sonen är konstaterad positiv
Dr säger karantän
1177 säger vaccinerad syntomfri kan jobba
Sjuksyster som ringer efter doktorn säger 7 dagar karantän.
Jag får ta diskussionen med doktorn på videomötet imorgon.
Jobbet vill att jag jobbar om jag är symtomfri
På folkhälsomyndighetens sida står det:
Den som är vaccinerad och symtomfri behöver inte stanna hemma.

Man tycker ju att detta borde stämma :confused: ??
 
Killen sa även att grisarna gillar äpplen, han gillade inte att folk slängde äpplen på byns lokala gröntipp, då den ligger hyfsat centralt och drar till sig vildsvin. De har haft problem med det tidigare, så fler vilda djur som gillar äpplen....
Visst är det så men hellre att folk slänger det där de ska än i dikena. Om det drar till sig vilda djur till tippen så får de lösa det där.
 
Dejtinggrupp på Facebook. En tjej lägger upp en printscreen på ett meddelande hon fått från en okänd man, med texten:
"Gullig tjej med smisk vänlig rumpa 😘"

Kommentarsfältet fylls snabbt. Kvinnorna kommenterar att mannen är ett äckel.

Männen i allmänhet kommenterar däremot bara särskrivningen i meddelandet 🤦‍♀️ "höhöhö, ligg aldrig med en särskrivare!" and so on. Fokuset läggs på skrivfelet istället för faktumet att författaren betett sig både sexistiskt och korkat åt.

Jag kräks.

Okej, jag var förstås tvungen att kommentera det skeva fokuset. Fick det här svaret från en man.

Kunde bara inte vara tyst :laugh:

Screenshot_20210909_104901.jpg
 
Visst är det så men hellre att folk slänger det där de ska än i dikena. Om det drar till sig vilda djur till tippen så får de lösa det där.
Tja den gröntippen är ingen riktig tipp och ligger precis vid fotbollsplanerna där de även gjort en multiarena, så kan förstå att de inte vill ha dit vilda djur.
Bättre med en gröntipp som inte ligger så centralt.
 
Tja den gröntippen är ingen riktig tipp och ligger precis vid fotbollsplanerna där de även gjort en multiarena, så kan förstå att de inte vill ha dit vilda djur.
Bättre med en gröntipp som inte ligger så centralt.
Ja, som sagt, det är ju något kommunen får lösa om det är en tipp där människor ska kunna dumpa sina äpplen. Att säga nej till sådant som drar till sig vilda djur är ju ingen lösning.
 
Ja, som sagt, det är ju något kommunen får lösa om det är en tipp där människor ska kunna dumpa sina äpplen. Att säga nej till sådant som drar till sig vilda djur är ju ingen lösning.
Den tippen som finns där är inte ens kommunens om jag förstått det rätt, är några i byn som har hand om den. Kommunens tipp är i en annan ort några km bort.
 
Det stör mig att folk inte tar vara på sina äppelskördar i stället för att slänga dem. Iofs kanske de är maskätna?
 
Jag får typ 15-20 fulla skottkärror. Minst. Det är helt orimliga mängder. Brukar ge bort så mycket jag kan, men jag har inte haft tid att "efterlysa" folk som vill komma och hämta i år.

Jag körde bort minst en skottkärra per dag från ett enda träd. Då hade vi 5 stycken. Fanns inte en chans att det skulle gå att ta tillvara alla dem.
Ok.
Går det inte att sälja/ge bort till musterier, vårdhem, skola, sjukhus etc? Eller grossist?
Känns så trist att slänga mat. Och att äta importerade äpplen när det tydligen finns överflöd av dem här.
 
Ok.
Går det inte att sälja/ge bort till musterier, vårdhem, skola, sjukhus etc? Eller grossist?
Känns så trist att slänga mat. Och att äta importerade äpplen när det tydligen finns överflöd av dem här.
Det brukar vara transporterna som är problemet. Finns inget effektivt och snabbt system för att omfördela från relativt små odlingar till de utan. Inte som inte kostar mer än äpplena i butiken.
 
Ok.
Går det inte att sälja/ge bort till musterier, vårdhem, skola, sjukhus etc? Eller grossist?
Känns så trist att slänga mat. Och att äta importerade äpplen när det tydligen finns överflöd av dem här.
Det finns ett musteri som tar emot, men då måste jag själv leverera. Det är ett sånt överflöd att ingen är intresserad av att hämta mer än några kilo och jag vill inte ha folk jag inte känner hemma på gården om jag inte är här, det blir alltså en rätt stor insats från min sida, vilket jag inte har lust med. Jag har verkligen försökt ge bort i flera år, men det är svårt. Förra året lämnade jag in för mustning själv, men jag gillar inte ens must :laugh:
 
Det stör mig att folk inte tar vara på sina äppelskördar i stället för att slänga dem. Iofs kanske de är maskätna?
Våra äppelträd är väldigt gamla och äpplena är inte så goda att äta och ser rätt fula ut redan på trädet så vi tar dom som är ok till hästarna och resten får ligga kvar på marken. Hade dom varit bättre så hade jag skrivit att folk kan få hämta men nu är det så få äpplen som är okej
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 768
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 162
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 034
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 349
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp