Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jag läste serien när jag var 12-13 år så väldigt länge sen. Tyckte då att den var spännande men jag hade nog tyckte annorlunda idag.
Jag läste den slutet av 80-talet och tyckte den var skit redan då. ;)
Aldrig känt någon lockelse att läsa om den och har aldrig köpt någon av böckerna.
 
Skulle till sjukhuset imorgon och få mina provsvar. Nu ringde de precis och sa att det inte var färdigt, så tiden behöver flyttas fram. Fasen också! Hur kan det ta över 2 veckor att få provsvar? (jo, jag fattar att de är belastade och att shit happens).

Och när får jag tid nu då? Nästa vecka eller veckan efter? Kan ju inte planera nåt :down:
 
Folk som pratar utan att veta vad de pratar om. Fick precis från min chef kortfattat: X säljer dåligt, skulle vi kunna gå ut med tydlig information om att X finns? Kanske på sociala medier? Snälla chef, X har fått flera egna inlägg under hösten och även ett nationellt mailutskick. Folk vet att X finns, vadan detta antagande att det är just kommunikationen som brustit innan man ens kollar.

Föredrar när folk som inte vet formulerar sig precis så. X säljer dåligt, hur har kommunikationen sett ut? Inte jättesvårt.

Eller som en annan kollega som hann förklara hela grejen med Employee Advocacy och Employee Branding som en "idé" innan han tillslut blev tyst och jag på ett snyggt sätt fick förklara att det är givet (och vedertaget..).
 
Folk som pratar utan att veta vad de pratar om. Fick precis från min chef kortfattat: X säljer dåligt, skulle vi kunna gå ut med tydlig information om att X finns? Kanske på sociala medier? Snälla chef, X har fått flera egna inlägg under hösten och även ett nationellt mailutskick. Folk vet att X finns, vadan detta antagande att det är just kommunikationen som brustit innan man ens kollar.

Föredrar när folk som inte vet formulerar sig precis så. X säljer dåligt, hur har kommunikationen sett ut? Inte jättesvårt.

Eller som en annan kollega som hann förklara hela grejen med Employee Advocacy och Employee Branding som en "idé" innan han tillslut blev tyst och jag på ett snyggt sätt fick förklara att det är givet (och vedertaget..).
"Men lilla gumman, nu har jag tänkt ut detta alldeles själv (förstår om min intelligens bländar) och kommer att tala om för dig hur du ska sköta ditt jobb, håll inte på och avbryt när jag talar, här ska du få höra..."

:turd:
 
"Men lilla gumman, nu har jag tänkt ut detta alldeles själv (förstår om min intelligens bländar) och kommer att tala om för dig hur du ska sköta ditt jobb, håll inte på och avbryt när jag talar, här ska du få höra..."

:turd:

Ja men precis så :turd: Jag har jobbat i 10 år men aldrig varit med om så mycket mansplaining som på mitt nya jobb. Det är män, snälla och trevliga att ha att göra med. Ser sig nog som feminister och jämlikar. Men när de kommer med sina eminenta idéer så blir det uppenbart att de inte har haft som utgångspunkt att jag kanske redan visste detta, med andra ord överskattar sin egen förmåga och underskattar min = inte alls så jämlika som de själva tror.

Jag satt på AW med ett gäng utav dem och de pratade båtar, bilar, bygg osv. och jag hade kanske inte supermycket att bidra med. Så verkar det tillslut som att en utav dem märker att jag inte riktigt är med i konversationen så han vänder sig till mig och startar en konversation som han säkert tänkte att jag skulle vara intresserad av utifrån att jag är kvinna då. "Så, ska ni ha nåt sånt här... gender reveal party?" :rofl:🤢 Alltså tack men nej tack för omsorgen 😅

De vill nog väl men liksom... check yourself lite.
 
Staden jag bor i är värd för COP26 (alltså FN:s stora klimatkonferens) med början på söndag och jag blir TOKIG på hur folk klagar, klagar och klagar på detta. Jag får lite flashbacks till hur det var under den värsta pandemitiden med lockdowns och grejer - precis ALLT ska härledas till detta "onda ting" och användas som slagträ för att klaga på regeringens/kommunens hantering av saker som inte överhuvudtaget har någonting med saken att göra.

Jag fattar att det är lite krångligt för många att stora delar av stan samt motorvägen kommer att vara avstängd, jag fattar att det är begränsande, men alltså SKÄRP ER! Såg just en artikel om att en av stans julmarknader har ställts in i år då arrangören inte kunde få till ett kontrakt i tid, och jag överdriver inte när jag säger att minst en tredjedel av kommentarerna under artikeln var klagomål om COP26 och hur det kommer att förstöra stan (eh, i två veckor). Det faktum att julmarknaden inte ens inträffar under samma månad som COP26 och att de två sakerna överhuvudtaget inte har någonting med varandra att göra verkade inte spela någon roll.

Alltså, det här är ett jättestort event och det kommer att äga rum - vare sig du vill eller ej. Ingen bryr sig om huruvida Helen och George i Paisley tycker att det är en bra idé eller ej, eller hur det eventuellt påverkar lille Fergus skolgång, eller hur besvärligt det nu blir för Siobhan att ta sig till frisören för sin veckoliga permanent, världens ledare kommer liksom att träffas för att diskutera klimatfrågan ändå. DEAL WITH IT.

Så, jag är färdig nu. Tack Buke för att jag fick ventilera! :D
 
Måste åka och köpa mjölk.
Min planerade aktivitet blev inställd så det är verkligen inte värt att åka bara för det. Men eftersom jag räknade med att ändå vara i stan idag så skippade jag handlingen i måndags.
Har inte lust. Det kommer vara lerigt att köra dit. Och mörkt att köra hem. Och kostar en massa dyr bensin.
Kommer inte kunna låta bli att köpa onödigt snask att trösta mig med heller.
 
Stör mig på en podd jag brukar lyssna på. Jag har inget emot om det är lite trams, flams och skratt (lagom doser), men här är det så låg volym på podden överlag, så man måste höja mycket för att höra, så då när det kommer något skratt eller eller annat ljudutbristande så pikar det igenom så jättemycket.
Idag när jag var lite trött och irriterad från förr så orkade jag inte lyssna alls på det i bilen (det är värre där, när det är bakgrundsljud så man måste ha hög volym för att höra) Så fick byta till musik istället.
Jag önskar att de kunde jämna ut ljudvolymen (om det går) i editeringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 875
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 245
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 099
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 843
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp