Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min svarta färgpatron på skrivaren är slut, fast den inte är det. Grr, det här händer alltid, man måste skriva ut minst en gång i veckan så att allt inte torkar och klumpar sig. Tvingades beställa nya patroner och ber en stilla bön att det är patronerna och inte skrivaren det är fel på.

Helt sjukt att det nästan är lika dyrt att köpa en ny skrivare som en ny patron.

Fö är jag sjukt irriterad på att jag behöver ca 5 cm dubbelsidig supertejp och den är precis slut, så jag kommer tvingas köpa en ny. Grrrrr. :arghh:
 
Alltså min mamma kom med några fantasyböcker till mig för hon trodde jag skulle gilla dem.
Men... Det är tre serier. Serie 1 har hon bok 1, 3, och 5. Serie 2 har hon bok 2, och 4. Serie 3 har hon bok 4, 5, och 6.

Frågade om det var allt. Jodå det var det, hon hade läst dem som liten men inte förstått handlingen helt.
NÄHÄ?!? :eek::cautious::D:p

Så jag stör mig på att det inte är kompletta serier och på att jag är för nyfiken för att rata böckerna och förmodligen kommer testa dem 🙈
 
Alltså min mamma kom med några fantasyböcker till mig för hon trodde jag skulle gilla dem.
Men... Det är tre serier. Serie 1 har hon bok 1, 3, och 5. Serie 2 har hon bok 2, och 4. Serie 3 har hon bok 4, 5, och 6.

Frågade om det var allt. Jodå det var det, hon hade läst dem som liten men inte förstått handlingen helt.
NÄHÄ?!? :eek::cautious::D:p

Så jag stör mig på att det inte är kompletta serier och på att jag är för nyfiken för att rata böckerna och förmodligen kommer testa dem 🙈
Låna de du fattas?
 
Alltså min mamma kom med några fantasyböcker till mig för hon trodde jag skulle gilla dem.
Men... Det är tre serier. Serie 1 har hon bok 1, 3, och 5. Serie 2 har hon bok 2, och 4. Serie 3 har hon bok 4, 5, och 6.

Frågade om det var allt. Jodå det var det, hon hade läst dem som liten men inte förstått handlingen helt.
NÄHÄ?!? :eek::cautious::D:p

Så jag stör mig på att det inte är kompletta serier och på att jag är för nyfiken för att rata böckerna och förmodligen kommer testa dem 🙈
Vilka är det? 👀
 
Jag stör mig på att katten har börjat leka med dotterns gosedjur på nätterna = hon jagar och fångar dem och låter sedan med ett mycket högt klagande ljud tills hon släpper dem i hallen. Jag vaknar 100 % av gångerna hon låter sådär och jag behöver VERKLIGEN inget mer att vakna av eftersom jag redan vaknar tusen gånger per natt och behöver kissa eller byta ställning (gravid vecka 40).

Detta gör att jag nu varenda kväll måste plocka ihop alla gosedjur (ALLA, även de som är nästan lika stora som katten själv) och lägga upp dem på en hög bänk, för att sedan varenda morgon plocka ner dem igen eftersom dottern vill ha dem... :meh:
 
Visa bifogad fil 78593

Sånt här. En kommun letar efter folk för en undersökning. Den riktar sig till en specifik målgrupp precis som många andra undersökningar, handlar om att cykla på vintern istället för att åka bil. Alltid ska någon tycka att de borde inkluderas. Det är inte skattebetalarnas fel att hen är ensamstående och inte har bil.
Jag fattar inte? Varför ska man få hjälp med däck och service om man ändå inte har bil? Eller är det till cykel som menas? Alla måste väl betala för sin egen service oavsett vilket fordon man har? :confused:
 
Haha tvivlar att de finns i bibliotek 🤔

Arvet från Shannara, Sagan om Belgarion och Sagan om Isfolket (den kan jag nog faktiskt hitta på bibblan)
Sagan om Belgarion är väl lite av en klassiker inom fantasy.

Även Sagan om Isfolket är bra! Det är en lång serie. Några av huvudkaraktärerna i Isfolket dyker även upp i författarens senare serie.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 890
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 258
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 105
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 853
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp