Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
ena dagen så ska min tv enligt testkanalen funka med det här nya tjafset. Nästa så fungerar det inte. Varför saknas bara 6an och inte 1,2,4 och kunskapskanalen?
 
Språkpoliser som agerar poliser in i absurdum. Det är inte nödvändigt att korrigera tidningsartiklar språk i kommentarsfälten gång på gång. Det kommer inte bli någon förändring och du är inte en bättre människa för att du gör det. Jag ser dig, "Åke" och "Inger".

Men visst, lite humor är det ibland.
 
Språkpoliser som agerar poliser in i absurdum. Det är inte nödvändigt att korrigera tidningsartiklar språk i kommentarsfälten gång på gång. Det kommer inte bli någon förändring och du är inte en bättre människa för att du gör det. Jag ser dig, "Åke" och "Inger".

Men visst, lite humor är det ibland.
Jag hoppas de kommer införa korrekturläsare igen, allt för många vet inte hur ord stavas och kan inte skilja på t ex när man ska använda sett och sätt, enda och ända, något man lär sig av att läsa och inte enbart lyssna till text.:banghead:
 
ena dagen så ska min tv enligt testkanalen funka med det här nya tjafset. Nästa så fungerar det inte. Varför saknas bara 6an och inte 1,2,4 och kunskapskanalen?
Har du inget abonnemang? 6an ingår nog inte längre i de fria kanalerna så man måste ha abonnemang där den ingår.
 
Då är det väl bara att låta bli att skrubba. Jag antar att personerna vartefter behöver använda tavlan igen så då får de skrubba då.
Nejnej, då använder man den lilla lilla bit av tavla som inte är skriven på.
När tavlan är fullklottrad varenda cm, beställer man in gigantiska papper som man sätter upp på whiteboarden och skriver på, så får man slänga papprena (på golvet i ett hörn, inte i papperskorg) när de är fullklottrade.
Det sjuka är att det såg ut som de använt whiteboardpennorna till pappret :eek:
 
Nejnej, då använder man den lilla lilla bit av tavla som inte är skriven på.
När tavlan är fullklottrad varenda cm, beställer man in gigantiska papper som man sätter upp på whiteboarden och skriver på, så får man slänga papprena (på golvet i ett hörn, inte i papperskorg) när de är fullklottrade.
Det sjuka är att det såg ut som de använt whiteboardpennorna till pappret :eek:

Då kanske inte de beställningarna ska godkännas? Alltså beställningarna av sådana stora papper/blädderblock.
 
Då kanske inte de beställningarna ska godkännas? Alltså beställningarna av sådana stora papper/blädderblock.
De har egen budget och sådant som kostar under x kronor behöver inte godkännas någonstans.
Det går helt enkelt inte att komma ifrån. Jag har försökt med ganska många knep men antingen stångar jag mig blodig kring detta eller så skrubbar jag en whiteboard. 🤷‍♀️
 
De har egen budget och sådant som kostar under x kronor behöver inte godkännas någonstans.
Det går helt enkelt inte att komma ifrån. Jag har försökt med ganska många knep men antingen stångar jag mig blodig kring detta eller så skrubbar jag en whiteboard. 🤷‍♀️
Var får de tuschpennorna ifrån? :confused:
Hos oss finns bara whiteboard för att ingen ska ta fel, de går ju att skriva på vanligt papper med. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 875
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 247
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 100
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 845
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp