Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen. Jag har försökt skärpa till mig och göra bara det ena på sistone, men varierande framgång. Men det är inte hälsosamt.
Precis! Jag känner sån extrem stress, men idag har jag också bestämt mig att skita i det och faktiskt bara fokusera på mitt barn.

Upplys en oinsatt, vad är vobb?
Vabb/jobb i kombination. En ordlek som är verklighet för många med möjlighet att jobba hemma. Svinstressigt för min del i alla fall.

Såklart jag kan hålla koll på mail och så när jag vabbar. Men att sitta och jobba och sen ändå få löneavdrag, det vill jag inte!
 
Precis! Jag känner sån extrem stress, men idag har jag också bestämt mig att skita i det och faktiskt bara fokusera på mitt barn.


Vabb/jobb i kombination. En ordlek som är verklighet för många med möjlighet att jobba hemma. Svinstressigt för min del i alla fall.

Såklart jag kan hålla koll på mail och så när jag vabbar. Men att sitta och jobba och sen ändå få löneavdrag, det vill jag inte!
Nä, det låter ju märkligt att man ska ta hand om sjukt barn och jobba med löneavdrag. Det hade jag inte gått med på.

Meeeen, jag pratar med många som jobbar hemifrån som utan problem hade kunnat ta hand om barn samtidigt (med bibehållen lön givetvis). De har tid att vara ute och träna hund, plocka svamp, gå långpromenad, åka och handla osv på arbetstid. Så i vissa fall undrar jag verkligen vad folk gör på jobbet. Det stör mig (för att återkoppla till tråden)
 
Nä, det låter ju märkligt att man ska ta hand om sjukt barn och jobba med löneavdrag. Det hade jag inte gått med på.

Meeeen, jag pratar med många som jobbar hemifrån som utan problem hade kunnat ta hand om barn samtidigt (med bibehållen lön givetvis). De har tid att vara ute och träna hund, plocka svamp, gå långpromenad, åka och handla osv på arbetstid. Så i vissa fall undrar jag verkligen vad folk gör på jobbet. Det stör mig (för att återkoppla till tråden)
Ja, alla är ju olika, men jag behöver dels koncentrera mig på mina uppgifter. Sen vill jag inte heller bara sätta ungen framför tv:n exakt hela dagen, framförallt inte om barnet även söker kontakt.
Men jag kanske bara inte är så duktig på att bolla många saker 😉
Bibehållen lön är ju en sak, men det känns inte heller bra eftersom jag just inte lyckas jobba fullt ut.

Men nu är det kanske lite OT :o
 
Ja, alla är ju olika, men jag behöver dels koncentrera mig på mina uppgifter. Sen vill jag inte heller bara sätta ungen framför tv:n exakt hela dagen, framförallt inte om barnet även söker kontakt.
Men jag kanske bara inte är så duktig på att bolla många saker 😉
Bibehållen lön är ju en sak, men det känns inte heller bra eftersom jag just inte lyckas jobba fullt ut.

Men nu är det kanske lite OT :o
Men om du inte kan jobba när barnet är sjukt får du väl vabba istället?
 
Men om du inte kan jobba när barnet är sjukt får du väl vabba istället?
Exakt, men det är just förväntan att man ska jobba ändå som var grunden till det som störde mig. Och att jag förväntas kunna jobba hemma med sjukt barn. För att jag har en dator och utför mitt arbete via den. Det är det som stör mig.
Jag upplever att så kallat vobb blivit en norm, eller trend. Eller vad man väljer.
 
Ett av det hyresbolag jag bott hos gjorde två besiktningar, en ”förbesiktning” precis när lägenheten var uppsagd för att gå igenom eventuella skador som behövde åtgärdas innan flytt och sen en sista besiktning vid flytt för att se så lägenheten var okej för nästa hyresgäst att flytta in i. Låter som din hyresvärd har något liknande :)
Åh men då så! Det är nog bara jag som bara varit med om/hört att de gjort det en gång. Tack!
 
Exakt, men det är just förväntan att man ska jobba ändå som var grunden till det som störde mig. Och att jag förväntas kunna jobba hemma med sjukt barn. För att jag har en dator och utför mitt arbete via den. Det är det som stör mig.
Jag upplever att så kallat vobb blivit en norm, eller trend. Eller vad man väljer.

Jaha, jag fattade det som att det var nåt arbetsgivaren krävde.
 
Att Sue Dyson (vet., UK) verkar ha fått nåt hjärnsläpp som har resulterat i att hon har blivit avstängd. Allt låter väldigt märkligt. En förlust för forskningen iaf, jag har skrivit om hennes studier titt som tätt.
 
Att Sue Dyson (vet., UK) verkar ha fått nåt hjärnsläpp som har resulterat i att hon har blivit avstängd. Allt låter väldigt märkligt. En förlust för forskningen iaf, jag har skrivit om hennes studier titt som tätt.
Det hon gjort är allvarligt. Men att helt frånta henne veterinärlegitimationen känns överdrivet, när inte ens någon kommit till skada. Avstängd en viss tid köper jag, eller inte tillåtas forska mer, men att mista legitimationen betyder att hennes karriär är över. Hon kan inte få tillbaka legitimationen och kan alltså inte praktisera som veterinär något mer.
Jag undrar om disciplinnämnden i Sverige hade fattat samma beslut.
 
Det hon gjort är allvarligt. Men att helt frånta henne veterinärlegitimationen känns överdrivet, när inte ens någon kommit till skada. Avstängd en viss tid köper jag, eller inte tillåtas forska mer, men att mista legitimationen betyder att hennes karriär är över. Hon kan inte få tillbaka legitimationen och kan alltså inte praktisera som veterinär något mer.
Jag undrar om disciplinnämnden i Sverige hade fattat samma beslut.
Ja det är jätteallvarligt, totalt obegripligt och man undrar om psykisk sjukdom är inblandat. Det undergräver ju forskningens legitimitet, inte bara hennes forskning.

Ja riktigt tuff åtgärd.
 
Ja det är jätteallvarligt, totalt obegripligt och man undrar om psykisk sjukdom är inblandat. Det undergräver ju forskningens legitimitet, inte bara hennes forskning.

Ja riktigt tuff åtgärd.
Det verkar som att det åtminstone var en extremt stressig och påfrestande tid för henne, och att hon sökt någon form av hjälp för sitt mående. Står lite om det här om du inte redan läst: https://www.horseandhound.co.uk/plus/news-plus/leading-vet-dr-sue-dyson-struck-off-753160
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 596
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 807
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 560
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 257
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp