Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
MEN JA!!! Precis så!
Ja kan sitta i flera veckor innan jag får tummen ur och beställer. Går jag i affärer så plockar jag med mej för att sen få ångest och lägger ifrån mej. Och då går jag lik förbaskat ut därifrån utan det jag skulle ha. Så jäkla jobbigt. Hur svårt kan det vara liksom? Köp det du behöver och vill ha människa! Så länge du har råd så är det lugnt. Men nä då. Då får man bara höra att man slösar pengar.
 
Så jävla stört att en man som för många år sedan raggade hejdlöst på mig nu är ordförande i en stor organisation där moral och etik är viktiga hörnstenar i deras program.

Jag var i 20-årsåldern när han försökte få mig i säng. Han var 50 år och gift 🤦‍♀️
 
På att nån idiot slänger en elsparkcykel bakom ett krön nedanför en backe på en cykelbana så att en cyklist kör in i den och blir livshotande skadad. :rage::( Det gör mig helt tokig att elsparskcykelmarodörer får härja fritt och förstöra livet för alla andra.

Kan politiker för helskotta kräva gpsspärrar på dessa så att om man inte parkerar på angivna platser så fortsätter avgiften ticka. och att det utgår saftig avgift för varje felparkerad elsparkcykel. Eller hur många olyckor ska vi behöva ha där oskyldiga människor i värsta fall behöver sätta livet till?

Och nu blev det dödsolycka :( Mannen som körde på elsparkcykeln avled av skadorna. Så jävla meningslöst att dö för att man cyklar på en elsparkcykel som en idiot har slängt. Alla tankar till anhöriga och vänner. :(

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/cyklist-korde-in-i-elsparkcykel-svart-skadad
 
Stalkning. Uttalet (ja, och företeelsen också såklart), de har pratat om det mycket på radion nu. Det är ju bra, men jag tycker att stalkning, med helsvenskt uttal, låter asfult.
Haha jag reagerade på det i morse och tänkte göra ett inlägg om det. Det låter så fult!
 
Vobb. Alltså, det är ju praktiskt att det är möjligt för vissa, mig inräknad.
Men att det förväntas är jobbigt. Blir jättestressad att inte känna att jag räcker till varken för barnet eller jobbet.
Verkligen. Jag har försökt skärpa till mig och göra bara det ena på sistone, men varierande framgång. Men det är inte hälsosamt.
 
Jag störde mig på frågan när jag hyrde släp igår: "Vet du hur man kopplar?"
Berättade det för hovslagaren och han hade knappst fått frågan, som är man, medan det är tydligen ok att fråga en kvinna samma sak? :banghead:

Förutom att det är sjukt störande i sin genusdumhet, så kan jag ändå få lite lust att bara spela med och blinka stort och "asså vadå, kopplar? Menar du att släpet inte kör omkring för sig själv? Det gör alla de däringa hästbussarna som jag sett, ju. Vad är det för simpla grejor ni hyr ut här egentligen?" eller säga "jajamensan!" och tillägga i dörren på vägen ut "jag tog med några prima balband som jag knyter med fina rosetter i de där öglorna därframme, detta har jag full koll på!"
 
Jag störde mig på frågan när jag hyrde släp igår: "Vet du hur man kopplar?"
Berättade det för hovslagaren och han hade knappst fått frågan, som är man, medan det är tydligen ok att fråga en kvinna samma sak? :banghead:
Jag brukar faktiskt fråga folk om de behöver hjälp att backa med släp rent generellt. Oavsett kön. Det är verkligen jättemånga som aldrig kört med släp.
 
Förutom att det är sjukt störande i sin genusdumhet, så kan jag ändå få lite lust att bara spela med och blinka stort och "asså vadå, kopplar? Menar du att släpet inte kör omkring för sig själv? Det gör alla de däringa hästbussarna som jag sett, ju. Vad är det för simpla grejor ni hyr ut här egentligen?" eller säga "jajamensan!" och tillägga i dörren på vägen ut "jag tog med några prima balband som jag knyter med fina rosetter i de där öglorna därframme, detta har jag full koll på!"
Sån kan jag bli, och även få ett speciellt tonläge där man hör att jag inte är helt seriös.
”Koppla? Va e d? Nått man kan äta?” Å sen efter en stunds drivande avsluta med ”kan jag koppla ett lastbilssläp ska jag nog lösa ett litet bilsläp ;) ” alternativt något med att jag kört med släp innan. Brukar oftast bli tyst då, rätt skönt.
 
Sa upp min lägenhet idag. Det är tre månaders uppsägningstid. Ändå ska det vara besiktning nästa måndag?? Förstår inte syftet eftersom det är fullt i grejer här 🙄 Vill ha så lite folk i lägenheten som möjligt för katternas skull. De måste ju ändå godkänna flyttstäd i slutändan. Varför inte bara besikta då när det är tomt.
 
Sa upp min lägenhet idag. Det är tre månaders uppsägningstid. Ändå ska det vara besiktning nästa måndag?? Förstår inte syftet eftersom det är fullt i grejer här 🙄 Vill ha så lite folk i lägenheten som möjligt för katternas skull. De måste ju ändå godkänna flyttstäd i slutändan. Varför inte bara besikta då när det är tomt.
Ett av det hyresbolag jag bott hos gjorde två besiktningar, en ”förbesiktning” precis när lägenheten var uppsagd för att gå igenom eventuella skador som behövde åtgärdas innan flytt och sen en sista besiktning vid flytt för att se så lägenheten var okej för nästa hyresgäst att flytta in i. Låter som din hyresvärd har något liknande :)
 
Och sotarmästaren klagar på att stegen är för kort
Ja men du kommer ju upp
Jag får väl köpa en ny stege men hur jag ska få hem den vet jag inte
 
Sa upp min lägenhet idag. Det är tre månaders uppsägningstid. Ändå ska det vara besiktning nästa måndag?? Förstår inte syftet eftersom det är fullt i grejer här 🙄 Vill ha så lite folk i lägenheten som möjligt för katternas skull. De måste ju ändå godkänna flyttstäd i slutändan. Varför inte bara besikta då när det är tomt.
Brukar det inte vara besiktning två gånger, en ganska omgående och en i "slutet". Det kan ju vara bra också för både den som flyttar och för fastighetsägaren att se om det är något som eventuellt kräver lite större åtgärder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 183
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 509
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 197
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 057
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp