Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett hus där jag regelbundet kör förbi har en "gårdsbelysning" som snarare är en byggstrålkastare. Monterad på fasaden utan någon skärm eller annan anordning för att rikta ljuset. Så den lyser upp en halv lägda till typ dagsljusnivå. Vilket är en trist ljusförorening, men vill de ha så får de väl det...
Dock är problemet att vägen går 5 meter från huset. Så när man kör där är det som att möta en bil som inte bländar av.

Jag har irriterat mig kraftfullt på nya grannar som monterat upp något fasansfullt som också har stått och vräkt på ljus, trodde först det var ett flygplan som var på väg in för landning på min ridbana när jag såg eländet. Dessutom stod den på dygnet runt så det syntes in i mitt sovrum trots att det säkert är 300 meter bort. Men det verkar ha varit någon form av byggstrålkastare för tillfälligt bruk så hoppas den är avstängd för gott nu. De byggde ju inte på nätterna heller i och för sig.

Det räcker liksom med alla andra utflyttade från stan eller mer tätbebyggda områden som omedelbart ska vira in hela logen, stallet och alla uthus i kilometervis med ljusslingor. Stjärnhimlen är ändå något försonande drag med denna fördömda årstid, men ska det fortsätta med ljusföroreningar även så här på landet så kommer det också att bli förstört. :meh:
 
Påminner om vännen som gick av barnledigheten. Maken som tagit över ringer och fråga var blöjorna är. Att han är ingenjör förmildrar inte det hela,
Hon tappade det.

Det är helt sjukt. Sen ska jag inte kasta sten i glashus allt för mycket, det finns områden i vårt liv där jag bekvämt lutar mig tillbaks och förlitar mig på att han har koll. Men just hushåll (och barn) är ju en sån konstant del av varje dag att det blir ohållbart om enbart en part har koll på läget.
 
Funderar nu på män.. Och att be dem göra enkla saker (OBS DISCLAIMER INTE ALLA MÄN), typ handla mat.

"Okej. Vad behöver vi?"
Alltså DU är hemma, kolla?
På samma tema, "Vad ska vi äta?"/"Finns det någon mat?". Titta. Efter. Själv. Du är inte fem år gammal.

Men nu har jag bara mig själv ett tänka på, mvh en rad choklad till första frukost 🤣
 
Här snöar det redan, rejält! :wtf:
Tur jag fick vinterdäck på bilen igår
Rejält med snö. Är bara glad att jag slipper släp idag.
De hade mer snö i Halland än Småland märkte jag.

CFFA8588-49DA-44CA-A1A9-96CE92C291D1.jpeg
 
Funderar nu på män.. Och att be dem göra enkla saker (OBS DISCLAIMER INTE ALLA MÄN), typ handla mat.

"Okej. Vad behöver vi?"
Alltså DU är hemma, kolla?
På samma tema, "Vad ska vi äta?"/"Finns det någon mat?". Titta. Efter. Själv. Du är inte fem år gammal.

Men nu har jag bara mig själv ett tänka på, mvh en rad choklad till första frukost 🤣
"har vi tejp"
"var har vi saxar"

Jag svarar "där saxarna brukar vara"
 
Har så svårt att förstå detta..

Kommer du ihåg den där reklamen för ett klädmärke det var rabalder om för ett par år sedan då de hade en bild på en mörkhyad kille som hade en tröja med en gullig apa på? Det var tydligen också rasistiskt för att.. varför? Mörkhyade = apor? Tror man kanske behöver se till sina egna åsikter först om man så himla lätt gör den kopplingen..
Nu minns du dock lite fel. Det var inte en tröja med en gullig apa, det var en tröja med texten "coolest monkey in the jungle".
 
Jag stör mig hysteriskt på alla trafikanter som antingen ger sig ut i vinterväglag med sommardäck eller bara inte kan hantera sin bil när det är halt. Håll er hemma och låt oss andra tryggt komma dit vi ska!!!

Jag bor i Kronoberg, kör in en bit i Jönköpings län för att till slut (idag) jobba i Hallands län. Ser alldeles för mycket på vägarna som jag aldrig vill se.
Det blir inte roligare sen när jag ska hem i mörkret.
 
Funderar nu på män.. Och att be dem göra enkla saker (OBS DISCLAIMER INTE ALLA MÄN), typ handla mat.

"Okej. Vad behöver vi?"
Alltså DU är hemma, kolla?
På samma tema, "Vad ska vi äta?"/"Finns det någon mat?". Titta. Efter. Själv. Du är inte fem år gammal.

Men nu har jag bara mig själv ett tänka på, mvh en rad choklad till första frukost 🤣
Jag har börjat skriva upp alla dumma frågor jag får från min sambo. Han har en förmåga att uttrycka sig med frågor som maskerar vad han själv tycker/tänker. Och ibland tänker han ju inte alls. Min favorit är denna, sagd till mig i somras när han stod i hallen och tittade ut på vår torkställning:
- Du, hur gör vi med tvätten? Det regnar ju!
 
Du har helt rätt! Jag mindes det fel, det tar jag på mig :)

Men jag ser ändå inte problemet? Apor bor i djungeln. Mörkhyade är inte apor!
Fast mörkhyade har ju blivit kallade för apor. Det är ju så mycket av rasismen har sett ut, att man har sett dem som mer djuriska och mindre mänskliga. Fördomar som fortfarande lever kvar hos många. Så det var otroligt tondövt av H&M att använda den bilden.
 
Har varit och gjort ett ärende, varit ute i kylan och suttit på kalla bänkar och nu känns det som om det är blåskatarr eller något på gång. Ska vräka i mig c-vitamin så urinen blir sur. 😐
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 993
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 353
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 951
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp