Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig (igen/fortfarande) på de nya bilarna som kör utan lyse.
Vem kom på idéen att det skulle vara trafiksäkert att köra bakom någon utan baklysen i snörök, eller möta någon utan framlysen i motljus när solen står en halvmeter över horisonten - bara för att det är "ljust" ute? :banghead:
 
Granne som stoppade mig på gården, pekade på min julbelysning och sa "du, det är inte så enhetligt det där", för att jag har flerfärgade slingor medan grannarna har "vanliga". Jag sa att jag tycker det är trevligt med lite färger varpå grannen säger att det är för att jag är ung? Och att jag "väl åtminstone kan sätta upp stjärnor i fönstren" (inte hunnit/orkat än).
F
Förut gillade jag bara kall vita julslingor - lite frostigt och snyggt... nu på äldre dar gillar jag mängder av kulörta lampor. De får till och med blinka lite diskret. Så gammal att jag gillar enfärgade slingor eller de som släcks och tänds är jag inte...ännu
 
Förut gillade jag bara kall vita julslingor - lite frostigt och snyggt... nu på äldre dar gillar jag mängder av kulörta lampor. De får till och med blinka lite diskret. Så gammal att jag gillar enfärgade slingor eller de som släcks och tänds är jag inte...ännu
I min värld, är det kompanistryk på dom som har kulörta eller blinkande ljusskräp! :rage:För att inte tala om att ha vit/rosa/allt utom grön och dessutom plastgran, där är måttet verkligen rågat :arghh:Då borde man sättas i lärlingstjänst, utan raggsockar, hos Ernst 24/7 hela vintern lång. Så det så! 🧐
 
Förut gillade jag bara kall vita julslingor - lite frostigt och snyggt... nu på äldre dar gillar jag mängder av kulörta lampor. De får till och med blinka lite diskret. Så gammal att jag gillar enfärgade slingor eller de som släcks och tänds är jag inte...ännu
Bara lugn, en dag sitter vi där på hemmet och då är det varmvitt eller DÖD som är alternativen för ungdomen :D
 
Jag stör mig på vuxna människor som inte kan bete sig som vuxna människor.

I det här fallet: Pga pest så har vissa restriktioner för elever införts. Som följd till detta, för att eleverna skall kunna följa sagda restriktioner, har regel tillkommit för vuxna. Vuxen person klagar och får regeln, som (låt mig påminna er) är till för elevernas väl, upphävd och kan då stolt totalt ignorera att den, och varför den, existerat.
 
Alla klubbkids som ju helt plötsligt blir svinstressade och ska ta första dosen covid vaccin. Krävdes tydligen vaccinpass för att de skulle vakna till. Såklart bra att de vaccinerar sig men liksom så sjukt genomskinligt 😅
 
När kidsen fått andra dosen:

86D4A71A-BE7E-40C6-B29D-D0DF39E9233C.jpeg
 
Alla klubbkids som ju helt plötsligt blir svinstressade och ska ta första dosen covid vaccin. Krävdes tydligen vaccinass för att de skulle vakna till. Såklart bra att de vaccinerar sig men liksom så sjukt genomskinligt 😅
Jag bara älskar att covidpass nu är verklighet! Så många som har dragit på det får nu ändan ur vagnen. Jättebra! Genomskinligt eller inte, orsaken spelar ingen roll för mig utan jag jublar över varje person som vaccinerar sig!
 
Jag bara älskar att covidpass nu är verklighet! Så många som har dragit på det får nu ändan ur vagnen. Jättebra! Genomskinligt eller inte, orsaken spelar ingen roll för mig utan jag jublar över varje person som vaccinerar sig!

Trist bara att den stora anstormningen kanske gör det svårare för äldre/riskgrupper att få en tredje dos.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 993
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 353
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 951
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp