Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror det beror mer på hur de planerar sina upplägg. Jag har fått intrycket att flera mindre regioner som kör allt, eller stor del i egen regi, har som helhet fungerat bättre än de med många upphandlade underentreprenörer.
Gissar att mer överblick, kortare beslutsvägar, enhetliga bokningsrutiner, möjlighet att löpande justera hur resurser fördelas (ex. när direktiv fortlöpande ändras), och smidigare att tillfälligt personal mellan olika delar av vårdorganisationen (frivilligt resp. med tvång) spelar in?

Här i Dalarna är jag faktiskt imponerad hur bra de skött det hela. Vi har haft externa vaccinatörer också och det har genomgående varit smidigt. A tight ship liksom och då är jag ändå sällan imponerad av regionen men det här har de skött bra.
 
Att (många) vitamin/mineraltillskott för barn inte innehåller järn. 10-åringen blöder näsblod rätt mycket i perioder och det skulle kännas bra att ge lite extra. Idag var det ett stadigt droppande i ca 1h.

Det kommer mycket järn via maten men ändå.
 
Stör mig på facebook. En av mina kommentarer bryter tydligen mot deras regler, vilken vet jag inte för det säger de inte.
Jag har inte skrivit något dumt så skulle bra gärna vilja veta vilken de menar. :rage:
Har iallafall skrivit om det till ”anmäl ett problem”.

AF10A0E7-116F-4C71-A71B-508157D9BD8A.png
 
Att (många) vitamin/mineraltillskott för barn inte innehåller järn. 10-åringen blöder näsblod rätt mycket i perioder och det skulle kännas bra att ge lite extra. Idag var det ett stadigt droppande i ca 1h.

Det kommer mycket järn via maten men ändå.
Det beror på att järn är så skadligt vid för stora mängder både för barn och vuxna och på att barn sällan får järnbrist. Det finns rena järntabletter även barn kan äta om prover visar brist på järn. Blutsaft innehåller knappt något järn så det är ingen större idé att häva i sig. Då finns det bättre alternativ om behovet verkligen finns.
 
Stör mig på facebook. En av mina kommentarer bryter tydligen mot deras regler, vilken vet jag inte för det säger de inte.
Jag har inte skrivit något dumt så skulle bra gärna vilja veta vilken de menar. :rage:
Har iallafall skrivit om det till ”anmäl ett problem”.

Visa bifogad fil 80903
Har du blivit godkänd i gruppen av admin? Annars är det så att bara admin och du ser dina kommentarer. Nya regler på facebook tydligen. Läste om det häromdagen.
 
Det beror på att järn är så skadligt vid för stora mängder både för barn och vuxna och på att barn sällan får järnbrist. Det finns rena järntabletter även barn kan äta om prover visar brist på järn. Blutsaft innehåller knappt något järn så det är ingen större idé att häva i sig. Då finns det bättre alternativ om behovet verkligen finns.
Det är annars en vanlig rekommendation om man har järnbrist. 20 mg per 20 ml till vuxen, 10 ml till barn upp till 10 år. 10 ml = två kryddmått.
 
Har du blivit godkänd i gruppen av admin? Annars är det så att bara admin och du ser dina kommentarer. Nya regler på facebook tydligen. Läste om det häromdagen.
Jag vet ju inte vilken grupp det är …
Vet bara det som står på bilden jag postade och att mitt inlägg ”strider mot communityreglerna”. Har inte gått med i nån ny grupp på sistone.
 
Så knepigt! Men, min facebook vet inte ens vilken dag det är på senare tid så kanske är det något som buggar bara?
Jag har fått såna här supportmeddelanden förut. ”Ditt inlägg strider mot communityreglerna” men när jag klickar på det står det bara så där. Ingen info om vilket inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 230
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 544
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 219
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 076
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp