Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på vissa frisörers ögonmått. Blev visad kanske 6 cm som var slitet och jag sa att det får hon klippa, men MAX 10 cm. Resultatet? 15-20 cm kortare hår. Jahapp. Nu har jag ju långt hår, så det är inte så att jag blev skallig. Men ändå! Viss skillnad på 6-10 cm och 15-20. :cautious:
 
Läste att vissa hade haft svårt att få tid (pensionärer som inte bor på boende). Min granne hade svårt att få tid men har fått tid i slutet av veckan nu , hen är 90+
Fördelen med att bo på landet/småstad tydligen. Vi har drop-in på torsdagar. Sen har det varit öppet flera dagar i veckan då +65 och riskgrupper kunnat få influensavaccin och dos tre samtidigt under vissa veckor.
 
Fördelen med att bo på landet/småstad tydligen. Vi har drop-in på torsdagar. Sen har det varit öppet flera dagar i veckan då +65 och riskgrupper kunnat få influensavaccin och dos tre samtidigt under vissa veckor.
Tror det beror mer på hur de planerar sina upplägg. Jag har fått intrycket att flera mindre regioner som kör allt, eller stor del i egen regi, har som helhet fungerat bättre än de med många upphandlade underentreprenörer.
Gissar att mer överblick, kortare beslutsvägar, enhetliga bokningsrutiner, möjlighet att löpande justera hur resurser fördelas (ex. när direktiv fortlöpande ändras), och smidigare att tillfälligt personal mellan olika delar av vårdorganisationen (frivilligt resp. med tvång) spelar in?
 
Tror det beror mer på hur de planerar sina upplägg. Jag har fått intrycket att flera mindre regioner som kör allt, eller stor del i egen regi, har som helhet fungerat bättre än de med många upphandlade underentreprenörer.
Gissar att mer överblick, kortare beslutsvägar, enhetliga bokningsrutiner, möjlighet att löpande justera hur resurser fördelas (ex. när direktiv fortlöpande ändras), och smidigare att tillfälligt personal mellan olika delar av vårdorganisationen (frivilligt resp. med tvång) spelar in?
Vet bara hur det fungerar i min kommun. Här har alla vårdcentraler gått ihop och vaccinerar på ett gemensamt ställe. Tidigare i en ishall och nu en stor, tom affärslokal som delar parkering med en av de största mataffärerna.
Personalen består till stor del av pensionerad vårdpersonal.
Inga underentreprenörer så långt ögat når.
 
Jag bara älskar att covidpass nu är verklighet! Så många som har dragit på det får nu ändan ur vagnen. Jättebra! Genomskinligt eller inte, orsaken spelar ingen roll för mig utan jag jublar över varje person som vaccinerar sig!
Kl
Jag stör mig på att jag inte kan logga in på covidpass.se, kommer bara tillbaks till inloggningssidan. Har försökt olika tider på dagen.
Iofs ska jag inte på nåt evenemang men kan vara bra att ha ett ändå ifall att det blir mer restriktioner.
 
Läste att vissa hade haft svårt att få tid (pensionärer som inte bor på boende). Min granne hade svårt att få tid men har fått tid i slutet av veckan nu , hen är 90+
I Uppsala har bokningen för tredje dosen för riskgrupperna inte öppnats ännu.

Det beror nog på var man bor, men i åtminstone sthlm har definitivt inte alla äldre/riskgrupper fått sin tredje dos. Men sthlm var lååångsam i våras också tyvärr.

Det låter märkligt. Här fick många i riskgrupp sin tredje covidvaccination i samband med influensavaccinationen. För mig var det något förtidigt då den 9 november när influensavaccinationen för riskgrupper påbörjades men jag fick den tredje covidvaccinationen den 26 november.
 
För att återgå till störet och kanske släppa vaccin-spåret

5EEE95A6-093B-4998-852E-6978DFB3C45C.jpeg



Ja jag har även typ missat munnen med läppstiftet FML 🤦🏼‍♀️
 
Jag stör mig på vissa frisörers ögonmått. Blev visad kanske 6 cm som var slitet och jag sa att det får hon klippa, men MAX 10 cm. Resultatet? 15-20 cm kortare hår. Jahapp. Nu har jag ju långt hår, så det är inte så att jag blev skallig. Men ändå! Viss skillnad på 6-10 cm och 15-20. :cautious:
Fortsättning; jag kan inte ha håret uppsatt utan hårspännen. Det var det kravet jag hade. "Jag måste kunna sätta upp håret i en tofs utan att det rymmer pga för kort."
Nope. Det är några hårtestar som inte kommer med utan åker fram i ansiktet. Yay. Not. Visst, det ramar kanske in ansiktet fint när jag har håret utsläppt, men det är opraktiskt att inte bara kunna fixa en hästsvans utan att pilla med spännen och hårnålar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 492
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 435
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 070
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 789
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp