Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det beror på att järn är så skadligt vid för stora mängder både för barn och vuxna och på att barn sällan får järnbrist. Det finns rena järntabletter även barn kan äta om prover visar brist på järn. Blutsaft innehåller knappt något järn så det är ingen större idé att häva i sig. Då finns det bättre alternativ om behovet verkligen finns.
Det var iallafall det enda som funkade för mig då jag var tonåring och hade konstaterad brist. Fick upp värdet från typ straxt över 100 till 130. Rekommenderat av läkare.
 
Det beror på att järn är så skadligt vid för stora mängder både för barn och vuxna och på att barn sällan får järnbrist. Det finns rena järntabletter även barn kan äta om prover visar brist på järn. Blutsaft innehåller knappt något järn så det är ingen större idé att häva i sig. Då finns det bättre alternativ om behovet verkligen finns.
Blutsft innehåller mer järn än mina järntabletter Hemofer. Sen är ju frågan om upptag osv, det varierar ju rejält just när det gäller järn.

Men det löser sig, jag är inte så orolig egentligen. Båda föräldrarna har mycket höga järnvägen så det borde inte vara en jätterisk.
 
Fast jag är riskgrupp. Det är därför jag fått tredje.
65 år eller äldre
64 år och yngre om du har hemtjänst
Om du har nedsatt immunförsvar
Det är dem grupper som får nu.
Även en läkare på hjärtmottagningen beklagar prioriteringen, så det låter konstigt.
Tar det gärna på pm om du har annan information.
 
65 år eller äldre
64 år och yngre om du har hemtjänst
Om du har nedsatt immunförsvar
Det är dem grupper som får.
Såhär står det på 1177 i min region; "I Västra Götaland ges påfyllnadsdos just nu till invånare över 65 år samt vård- och omsorgspersonal. Påfyllnadsdos rekommenderas till alla från 18 år, men i tur och ordning och först till dem som har störst behov av skydd mot sjukdom. Mer information om när övriga grupper kan få dos 3 kommer."
Trots det fick jag beskedet att jag skulle ta min tredje när fem månader hade gått sedan vaccination nummer två eftersom jag är i riskgrupp.
 
Stör mig på facebook. En av mina kommentarer bryter tydligen mot deras regler, vilken vet jag inte för det säger de inte.
Jag har inte skrivit något dumt så skulle bra gärna vilja veta vilken de menar. :rage:
Har iallafall skrivit om det till ”anmäl ett problem”.

Visa bifogad fil 80903
Facebook.... en hästjournalist jag känner fick sitt inlägg borttaget och en varning när hon skrev om en "stallion" i sitt engelska inlägg. :meh:
Men hallå
 
Jag stör mig på att de nyinflyttade i huset renoverar en lägenhet som tidigare renoverats fyra gånger de senaste tio åren (kök och bad bl.a. VARJE gång). Först totalrenovering vid stambytet för tio år sedan och sedan varje gång någon ny flyttat in och nu är det dags för boende nr fem att sätta sin individuella prägel där. Ut med ganska nya kök och bad och in med nytt. Sådant oerhört resursslöseri. Dessutom är jag less på att lyssna på renoveringsljud hela helgerna och kvällarna på vardagarna. Så dubbel störning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 097
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 022
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 698
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp