Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du att jag inte vet att det finns fastpris? Nu är det väl absolut inte läge att låsa priset.
Sett historiskt har rörligt elpris varit det mest prisvärda för min del. Därför har jag rörligt.
Att elpriserna idag skulle vara på historiskt höga nivåer var ju lite svårt att gissa för 1,5 år sedan. (Dessutom är det mycket beroende på en idiotiskt förd politik.)
Det finns många som inte ens vet att de kan välja elleverantör så hur ska jag kunna veta hur mycket just du vet?
De kommer koppla på en kabel mellan Storbritannien och Norge snart, då tros elpriset stiga ännu mer (såg på nyheterna att i Storbritannien kostar det 2,25 kr/kWh, ja, kronor), så jag tycker iaf det är läge att binda priset nu.

Du har nog större förbrukning än jag och då kanske rörligt är bättre. Jag använder bara ca 2000 kWh/år så jag föredrar fast pris.
 
Det finns många som inte ens vet att de kan välja elleverantör så hur ska jag kunna veta hur mycket just du vet?
De kommer koppla på en kabel mellan Storbritannien och Norge snart, då tros elpriset stiga ännu mer (såg på nyheterna att i Storbritannien kostar det 2,25 kr/kWh, ja, kronor), så jag tycker iaf det är läge att binda priset nu.

Du har nog större förbrukning än jag och då kanske rörligt är bättre. Jag använder bara ca 2000 kWh/år så jag föredrar fast pris.
Den är redan inkopplad.
 
Det finns många som inte ens vet att de kan välja elleverantör så hur ska jag kunna veta hur mycket just du vet?
De kommer koppla på en kabel mellan Storbritannien och Norge snart, då tros elpriset stiga ännu mer (såg på nyheterna att i Storbritannien kostar det 2,25 kr/kWh, ja, kronor), så jag tycker iaf det är läge att binda priset nu.

Du har nog större förbrukning än jag och då kanske rörligt är bättre. Jag använder bara ca 2000 kWh/år så jag föredrar fast pris.

Jag tycker nog att man kan utgå från att vuxna människor vet sådana basala saker.
Beräknad förbrukning på ett år strax under 10'. Ganska bra, tror jag, för ett radhus.
 
Mina hörlurar gör något sorts bubbligt ljud när jag lyssnar på ljudbok :cautious: Trodde först det var när han vänder sida i boken men det är alldeles för ofta, hörde det inte heller när jag hade på högtalaren ett tag.
 
Dags att sova, riktigt opepp till att jobba imorgon men skönt att jag mår bättre förstås. Irriterande med hostan som alltid ska komma lagom till läggdags dock :down:
 
Folk som medvetet utnyttjar systemet.

Tex har vi i stallet olika 'tjänster' som vi betalar för. Täcke på/av, täckesbyte, flugmask på/av, boots eller benskydd på/av osv. Ni fattar grejen. Ju mer omfattande sak; desto dyrare (dock rimliga priser).

På helgerna har vi inackorderade hand om utsläppet. Typ det enda passet vi gör.

Några inackorderade passar då på att be om mer utökade eller helt andra tjänster än de de betalar för. Nån gång kan det bli missförstånd - men speciellt en person har satt det i system att be om andra saker. Det stör mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 641
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 056
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 996
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 643
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp