Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag tänkt göra en sak idag men känner mig blähä så stannar nog under täcket.
Fast den där grejen skulle nog vara bra för mig (fika som anordnas av församlingen), komma iväg och träffa lite folk.
Enklare att stanna hemma. :(
 
Stör mig på att jag tänkt göra en sak idag men känner mig blähä så stannar nog under täcket.
Fast den där grejen skulle nog vara bra för mig (fika som anordnas av församlingen), komma iväg och träffa lite folk.
Enklare att stanna hemma. :(
Jag vet hur det känns, ibland så lyckas jag tänka ”om jag inte mådde så här, vad skulle jag göra då?” Och så gör jag den grejen fastän det ibland tar emot så in i bänken. För jag vet ju att jag vill egentligen.

Ta hand om dig!
 
Jag har en hästkastanj vid förstubron. Jättevacker när den blommar. Men nu på hösen så droppar den kastanjer som gör att jag halkar omkring som på spelkulor. Har varit nära att ramla ett antal gånger. Krattar undan men det kommer ner mer :meh:
Och fattar ni ur svårt det är att kratta bort kastanjer?

Funderar på att såga ner skiten.
 
Stör mig på personer som går över hela vägen och sen när man kommer med ett fordon går halva åt höger och andra halva åt vänster.... snälla gå till samma sida istället, blir lättare för mig att hålla avstånd och inte köra på någon när jag t ex. kör bil eller lastbil.
 
Granngårdens webshop och kundtjänst. Man skulle tro att de inte vill att någon ska handla via nätet.

Först fick jag sitta i chatt en evinnerlig tid för att få svar på dimensionen av fågelmataren jag ville köpa eftersom det inte står på deras hemsida.

Bytte till samtal för att se om jag kunde klura ut resten av frågorna. Lång diskussion om vilken fågelmat som är bäst för den mataren jag vill ha. Ok, vi kom till slut fram till att det kräver nötter eller solrosfrön som är modell större. Problemet var sedan att försöka förklara att jag behövde få det hemskickat eftersom jag inte har tillgång till bil och alla granngården (förutom den som jag faktiskt kunde nå i Barkaby) ligger långt från mig. Hon föreslog Norrtälje, Södertälje eller Uppsala. Och hänvisade hela tiden till de enskilda fysiska butikerna. Jag handlar på nätet eftersom jag inte har tillgång till dem!

Round and round and round we went 🤬 Nu har jag fått orderbekräftelse på allting jag handlat och betalat för och en leveransbekräftelse där det bara står EN sak som kommer levereras. Så nu får jag ringa igen imorgon och härja.

När alla företag vill göra det lättare att handla via nätet så går Granngården åt andra hållet.
 
Granngårdens webshop och kundtjänst. Man skulle tro att de inte vill att någon ska handla via nätet.

Först fick jag sitta i chatt en evinnerlig tid för att få svar på dimensionen av fågelmataren jag ville köpa eftersom det inte står på deras hemsida.

Bytte till samtal för att se om jag kunde klura ut resten av frågorna. Lång diskussion om vilken fågelmat som är bäst för den mataren jag vill ha. Ok, vi kom till slut fram till att det kräver nötter eller solrosfrön som är modell större. Problemet var sedan att försöka förklara att jag behövde få det hemskickat eftersom jag inte har tillgång till bil och alla granngården (förutom den som jag faktiskt kunde nå i Barkaby) ligger långt från mig. Hon föreslog Norrtälje, Södertälje eller Uppsala. Och hänvisade hela tiden till de enskilda fysiska butikerna. Jag handlar på nätet eftersom jag inte har tillgång till dem!

Round and round and round we went 🤬 Nu har jag fått orderbekräftelse på allting jag handlat och betalat för och en leveransbekräftelse där det bara står EN sak som kommer levereras. Så nu får jag ringa igen imorgon och härja.

När alla företag vill göra det lättare att handla via nätet så går Granngården åt andra hållet.

Jag har pratat med personalen på lokala GG och de hatar den nya hemsidan. Den är så fruktansvärt dålig att det finns inte.
 
Granngårdens webshop och kundtjänst. Man skulle tro att de inte vill att någon ska handla via nätet.

Först fick jag sitta i chatt en evinnerlig tid för att få svar på dimensionen av fågelmataren jag ville köpa eftersom det inte står på deras hemsida.

Bytte till samtal för att se om jag kunde klura ut resten av frågorna. Lång diskussion om vilken fågelmat som är bäst för den mataren jag vill ha. Ok, vi kom till slut fram till att det kräver nötter eller solrosfrön som är modell större. Problemet var sedan att försöka förklara att jag behövde få det hemskickat eftersom jag inte har tillgång till bil och alla granngården (förutom den som jag faktiskt kunde nå i Barkaby) ligger långt från mig. Hon föreslog Norrtälje, Södertälje eller Uppsala. Och hänvisade hela tiden till de enskilda fysiska butikerna. Jag handlar på nätet eftersom jag inte har tillgång till dem!

Round and round and round we went 🤬 Nu har jag fått orderbekräftelse på allting jag handlat och betalat för och en leveransbekräftelse där det bara står EN sak som kommer levereras. Så nu får jag ringa igen imorgon och härja.

När alla företag vill göra det lättare att handla via nätet så går Granngården åt andra hållet.
Hoppsan, jag som kanske måste reklamera en grej jag köpt 😬 Men jag kan iof åka till butiken…
 
Telefonköer! Satt i kö i 1 timme 40 minuter innan jag får ett "Välkommen åter"! 🤬
Det var över en timme öppet kvar när jag ringde och fick meddelandet att det var många som ringde, planerad kö var 40 minuter. 😡 Inte kunde man bli uppringd heller och dum som jag var trodde jag att de stängde kön om den blev längre än vad de skulle ha öppet istället för att bara fylla på. Tji fick jag, passade på att riva bort brännässlor, lika kul som att vänta i kö. :banghead:
 
Det kliar så jag håller på att bli galen :arghh: . Hoppas det går över snart. Jag står inte ut.
Kan verkligen relatera till det, har nyligen haft klåda på ena armen så till den milda grad att jag låg vaken flera timmar på nätterna och försökte låta bli att klösa sönder armen. Det enda som hjälpte var is! Men sen fick jag en stark Cortisonsalva, och efter 8-10 dagar släppte det. Fruktansvärt jobbigt 😖
 
Jakt! Framförallt dessa lösa hundar som jagar katterna och stressar hästarna i hagen. Har en här nu som försökt ta sig in genom kattluckan och som har rivit på min nya dörr för att försöka komma in till mina katter.
Men hjälp! Vad är det för jakthundar? Så får det väl inte gå till?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 649
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 060
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 997
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 649
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp