Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att vi ska på en årlig middag i morgon som vänner styrt med i veckor, och maken går och blir sjuk. Hade kunnat lämna karlaskrället hemma med sin man cold MEN nu är covidtesterna slut på varenda satans apotek i hela stan 😑 Så nu är det inte säkert att vi kan få provsvar innan i morgon och fram tills vi får det så är givetvis även jag i karantän.
 
Att särbon hade ett av alla sina läkarbesök inbokade idag på morgonen och IGEN glömde att kolla upp saker i förväg och därmed konstaterade att han skulle ha gjort grejer igår.

Ny tid bokad.

Jag vägrar projektleda och är hemligt stolt över att jag lyckas att inte ta ansvar.
 
Att särbon hade ett av alla sina läkarbesök inbokade idag på morgonen och IGEN glömde att kolla upp saker i förväg och därmed konstaterade att han skulle ha gjort grejer igår.

Ny tid bokad.

Jag vägrar projektleda och är hemligt stolt över att jag lyckas att inte ta ansvar.

Bra. Det enda sättet de lär sig (män och chefer :angel:) är när det skiter sig för att ingen annan gjorde deras jobb.
 
Att vi ska på en årlig middag i morgon som vänner styrt med i veckor, och maken går och blir sjuk. Hade kunnat lämna karlaskrället hemma med sin man cold MEN nu är covidtesterna slut på varenda satans apotek i hela stan 😑 Så nu är det inte säkert att vi kan få provsvar innan i morgon och fram tills vi får det så är givetvis även jag i karantän.

Så tråkigt :heart Jag såg sånadär snabbtest sist jag var inne på rusta, om det kan hjälpa? Finns säkert på fler ställen utöver apoteken. En släkting hade kollat med sina läkarkollegor på sjukhuset som jobbar med sådant (det gör inte hen) och de hade tyckt att snabbtesten var tillräckligt tillförlitliga.
 
Lite som min kollega, då vi varit på hälsoundersökning. Hon kunde inte tro på att alla mina värden var som de skulle, och frågade om mitt blodsocker och diverse annat faktiskt var okej. Det störde väl henne att jag hade bättre värden än hon trots att jag är en aning för tung medan hon är smal och tränar varje dag och stressar över allt hon äter.
Fy, så oförskämt :mad:
 
Så tråkigt :heart Jag såg sånadär snabbtest sist jag var inne på rusta, om det kan hjälpa? Finns säkert på fler ställen utöver apoteken. En släkting hade kollat med sina läkarkollegor på sjukhuset som jobbar med sådant (det gör inte hen) och de hade tyckt att snabbtesten var tillräckligt tillförlitliga.

Tack för tips! :heart Jag lyckades få tag på ett via jobbet, så ska promenera förbi där lite snabbt på lunchen och plocka upp det. Vi har köpt in ett gäng eftersom vi har tjänster som har svårt att arbeta hemifrån, så då är det bra om de kan ta tester om de har känningar. De ska ju egentligen inte användas i privat syfte men jag sa att jag köper ett nytt och ersätter med så fort de är tillbaks i lager och det var inga problem.
 
Tack för tips! :heart Jag lyckades få tag på ett via jobbet, så ska promenera förbi där lite snabbt på lunchen och plocka upp det. Vi har köpt in ett gäng eftersom vi har tjänster som har svårt att arbeta hemifrån, så då är det bra om de kan ta tester om de har känningar. De ska ju egentligen inte användas i privat syfte men jag sa att jag köper ett nytt och ersätter med så fort de är tillbaks i lager och det var inga problem.
Finner det underhållande att alla som har symtom ska testa sig men regeringen inte har tänkt på att det inte finns tillräckligt med test tillgängliga för det.
 
Tack för tips! :heart Jag lyckades få tag på ett via jobbet, så ska promenera förbi där lite snabbt på lunchen och plocka upp det. Vi har köpt in ett gäng eftersom vi har tjänster som har svårt att arbeta hemifrån, så då är det bra om de kan ta tester om de har känningar. De ska ju egentligen inte användas i privat syfte men jag sa att jag köper ett nytt och ersätter med så fort de är tillbaks i lager och det var inga problem.

Håller tummarna för bra svar så att du kommer iväg på middagen! :heart
 
Jag bytte bank för ett par månader sen. Avslutade alla autogiron och antog att jag skulle få pappersfaktura istället. Icke. Idag damp det ner en påminnelse om obetald försäkring på ena katten. Det var ju kul 😑 Och bensinräkningen kommer på e-faktura till fel bank trots att jag avslutat den flera gånger. Det är sjukt störigt att inte veta om man betalt allt eller inte, om alla fakturor kommit in som de ska eller inte. Hatar att byta bank!
 
Stör mig på idioten som körde på min parkerade bil i natt och inte hade stake nog att erkänna det! :rage:
Den stod längs med gatan och har fått en så rejäl smäll vid vä bakdäck att bilen tryckts flera dm åt höger. Står just nu på verkstan för okulär besiktning, om de hittar något får jag ringa till försäkringsbolaget och fråga vart de vill jag ska lämna in den. Min verkstad har inga avtal för att åtgärda.
Ja, det är polisanmält och och även till fb.
 
Tycker inte det är helt ovanligt att folk svarar så irl heller.
Det är väl om man är uppvuxen med fast telefon utan presentatör eller inte 😅
Okej. Tycker det är sällan jag stöter på det i verkliga livet (och då är jag tillräckligt gammal för att ha vuxit upp med fast telefon ;))
Jag menar då inte att man svarar med ett neutralt hej, utan verkligen ett sådan där "jag har verkligen ingen aning om vem det är som ringer-hej" fast det är mamma som ringer. :p
 
Okej. Tycker det är sällan jag stöter på det i verkliga livet (och då är jag tillräckligt gammal för att ha vuxit upp med fast telefon ;))
Jag menar då inte att man svarar med ett neutralt hej, utan verkligen ett sådan där "jag har verkligen ingen aning om vem det är som ringer-hej" fast det är mamma som ringer. :p
Jag har en tendens att göra det :D, särskilt när jag är lite stressad. Svarar med ett Ja, det är Namn, eller om jag faktiskt hinner se vem som ringer så kan det bli Ja, det är Mamma. Är ordentligt stressad av att prata i telefon överhuvudtaget.
 
Glömde köpa med en sallad 🥗 hem från stan igår, var SÅ sugen på en idag till lunch när jag sitter hemma och jobbar, men vill verkligen inte åka in bara för det :cry:
 
Stör mig på alla idiotiska "fyndiga" bilder/inlägg som genererats om covid (av covidiots).
Vissa (läs: nästan alla) av dem är ju dessutom helt felaktiga. :meh:
 
Jag bytte bank för ett par månader sen. Avslutade alla autogiron och antog att jag skulle få pappersfaktura istället. Icke. Idag damp det ner en påminnelse om obetald försäkring på ena katten. Det var ju kul 😑 Och bensinräkningen kommer på e-faktura till fel bank trots att jag avslutat den flera gånger. Det är sjukt störigt att inte veta om man betalt allt eller inte, om alla fakturor kommit in som de ska eller inte. Hatar att byta bank!
Sånt får man ju lägga in själv från sitt nya konto. Kommer ingen betalning från en autogirobetalning in till företaget, så får man självklart en påminnelse om man inte meddelat i god tid att man hädanefter vill ha pappersfaktura.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 380
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 425
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 019
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 887
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp