Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
579C0408-1D4B-4466-AF4C-F19CD31A44D1.jpeg
 
När barn sprätter till med benen under täcket och skickar iväg tv-kontrollen som en katapult och den naturligtvis landar rakt i min yoghurt… 😑 Varför lyckas barn alltid med sånt? Kontrollen hade kunnat landa var som helst men naturligtvis ska den landa på den enda plats där den inte bör landa?
 
Jag kan inte låta bli att störa mig lite på företag som är SUPERSNABBA på att registrera frakt för det man har handlat, så det ser ut som om paketet är på väg. Sedan står det "registrerat" dag efter dag efter dag......innan paketet ÄNTLIGEN börjar röra på sig...... :cautious:

Mvh, Hon med väldigt lite tålamod..... :D
 
Okej. Tycker det är sällan jag stöter på det i verkliga livet (och då är jag tillräckligt gammal för att ha vuxit upp med fast telefon ;))
Jag menar då inte att man svarar med ett neutralt hej, utan verkligen ett sådan där "jag har verkligen ingen aning om vem det är som ringer-hej" fast det är mamma som ringer. :p

Jobbar jag ser jag inte telefonen för då har jag headset och telefonen i någon ficka (iofs vet jag om det är särbon för han har en egen ringsignal ;)).
 
Vädret! :arghh:

Nu är det så blött att jag inte kommer kunna köra vatten till hästarna utan måste bära då tjälen inte släppt utan det är "bara" blött och geggigt ute och jag har nedförsbacke till hagen. Hundarna blir blöta och skitiga så fort de sätter tassen utanför och drar sen med sig det in. Fågelmatarna är blöta och nu ska det bli kallt igen så då kommer de frysa ihop. Det blir halt i hagarna för hästarna och hovslagaren kommer först nästa helg. :banghead::banghead::banghead:

Det är vinter, det ska vara kallt, det ska vara snö, det ska vara vitt ute! :arghh::arghh::arghh:
 
Att det ska vara så förbaskat svårt att komma igång. Jag har bestämt mej sen i veckan att det ska bakas lussekatter. Idag. För idag ska jag inte rida så då kan jag ta eftermiddagen till det. Har jag fått tummen ur? Nä. Jag har köpt mjöl inte ett skit mer. Jag vill ha mina lussekatter nu :arghh:
 
Att britterna har börjat kapa dalahästen och göra den till någon slags julsymbol genom att involvera den i designen på div. julsaker. Häromveckan såg jag koppar med julgranar och dalahästar på, och nu delade en vän en poster för en julmarknad där de använt dalahästar omgivna av julgransris som huvudmotiv. Eeeh hallå, Sverige vill gärna ha tillbaka sin nationalsymbol tack! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 118
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 028
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 621
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 168
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp