Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sånt får man ju lägga in själv från sitt nya konto. Kommer ingen betalning från en autogirobetalning in till företaget, så får man självklart en påminnelse om man inte meddelat i god tid att man hädanefter vill ha pappersfaktura.
Fast jag tänker att om autogiro avslutas ett par månader innan borde man ju få en faktura istället
 
Finner det underhållande att alla som har symtom ska testa sig men regeringen inte har tänkt på att det inte finns tillräckligt med test tillgängliga för det.

Håller tummarna för bra svar så att du kommer iväg på middagen! :heart

Det här blir bara mer och mer spännande. Jag tog mig till jobbet för att hämta testet, när maken sedan skulle göra det så saknas själva provröret med vätska i? Han pratade med en kollega som hade ett test hemma, de skulle precis ta bilarna och mötas upp så han kunde få det. På skämt sa han att hon kan ju kolla så allt ligger där i, men det visade sig att hennes test OCKSÅ saknade samma provrör.

Det här är ju ett skämt?! Ödet verkar inte vilja att vi ska på middag i morgon. Igår gick jag till ett apotek som skulle ha det i lager, visade sig att hela apoteket var igenbommat. Gick till ett annat som skulle ha det i lager, men det var slut, ett tredje som också skulle ha kvar (10 st +) men slut där med.
 
Inte om man inte meddelar att man vill ha en och att man avslutat autogirot. Annars försöker de dra dubbelt månaden efter och finns inga pengar då heller, så kommer en påminnelse.
Jag har meddelat att autogiro är avslutat, men det gick visst inte fram.
 
Det stör mig att det snöar. Jag hade planerat att åka hem och rida med pannlampa men snöar det såhär så ser jag ingenting :meh:
 
Stör mig på mina tesilar. De "läcker" teblad så hela drycken blir bösig. Måste skaffa nån annan variant tror jag. Nu har jag såna där vanliga bollar som man öppnar på mitten.
 
Det här blir bara mer och mer spännande. Jag tog mig till jobbet för att hämta testet, när maken sedan skulle göra det så saknas själva provröret med vätska i? Han pratade med en kollega som hade ett test hemma, de skulle precis ta bilarna och mötas upp så han kunde få det. På skämt sa han att hon kan ju kolla så allt ligger där i, men det visade sig att hennes test OCKSÅ saknade samma provrör.

Det här är ju ett skämt?! Ödet verkar inte vilja att vi ska på middag i morgon. Igår gick jag till ett apotek som skulle ha det i lager, visade sig att hela apoteket var igenbommat. Gick till ett annat som skulle ha det i lager, men det var slut, ett tredje som också skulle ha kvar (10 st +) men slut där med.

Åker till Rusta där det ska finnas i lager. Är slut på plats. Åker till en annan Rusta, nu har vi dem 👍
 
Stör mig på mina tesilar. De "läcker" teblad så hela drycken blir bösig. Måste skaffa nån annan variant tror jag. Nu har jag såna där vanliga bollar som man öppnar på mitten.
Jag har denna variant :up:
1508291_grande.jpg
 
Okej. Tycker det är sällan jag stöter på det i verkliga livet (och då är jag tillräckligt gammal för att ha vuxit upp med fast telefon ;))
Jag menar då inte att man svarar med ett neutralt hej, utan verkligen ett sådan där "jag har verkligen ingen aning om vem det är som ringer-hej" fast det är mamma som ringer. :p
Jag svarar nästan alltid med mitt namn. Jag svarar genom ett tryck på hörapparaten och plockar därför inte upp telefonen om den ligger i fickan så jag ser vem det är. Tidigare sa streaminggrejen det som stod i telefonboken men nuvarande gör inte det och då svarar jag hellre med mitt namn för jag vet ju faktiskt inte vem som ringer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 495
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 498
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 138
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 955
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp