Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på windows update. Ett spel klagade på att datorn saknade en viktig uppdatering.
Körde Windows update. Jajjemän 4 uppdateringar fanns att. Startat om datorn två gånger nu då första gången kunde den inte slutföra 3, nu andra har den slutfört alla utan 1 å nu verkar den ha fastnat på ”konfigurering av windows förbereds. Stäng inte av datorn”.

Suck blev påmind varför jag inte är ett fan av windows update…
 
Men alltså hämtar min älskade bil betalar och kör därifrån
När jag senare inne i stan ska lägga in blomjord i skuffen ligger där en stor jävla plåtbit och massa skruv :jawdrop:
Jag antar att det är något som ska sitta under bilen :confused:
Vafan liksom skruva gärna dit alla delar innan ni säger att bilen är klar :rage:
Ja jag kanske borde tittat men jag tog för givet att bilen var ihopsatt :down:
Så nu måste jag dit igen :arghh:
 
Störningsmoment två idag
Jag hade äntligen fått ett riktigt bra schema och det är nu uppsagt :rage::rage::rage::rage:
För nu ska det minsann moderniseras och göras av en dator och våra arbetstider ska anpassas efter passmått och mallar :banghead:
Så nu ska allt ändras igen och vi såg ju hur bra det gick för SJ undrar om vi ska ha samma jäkla program :crazy:
 
Stör mig på windows update. Ett spel klagade på att datorn saknade en viktig uppdatering.
Körde Windows update. Jajjemän 4 uppdateringar fanns att. Startat om datorn två gånger nu då första gången kunde den inte slutföra 3, nu andra har den slutfört alla utan 1 å nu verkar den ha fastnat på ”konfigurering av windows förbereds. Stäng inte av datorn”.

Suck blev påmind varför jag inte är ett fan av windows update…
Samma störning här, både privat och yrkesmässigt. Och man kan ge sig f-n på att så fort man inte startat en windowsdator på några dagar så kommer den att börja med att lägga fullt fokus på uppdateringar en stund.
Hade det bara varit säkerhetspatchar och virusdefinitioner liksom... men nej, drivor och åter drivor med utökad funktionalitet som ingen utom Microsofts utvecklare bett om...
 
Samma störning här, både privat och yrkesmässigt. Och man kan ge sig f-n på att så fort man inte startat en windowsdator på några dagar så kommer den att börja med att lägga fullt fokus på uppdateringar en stund.
Hade det bara varit säkerhetspatchar och virusdefinitioner liksom... men nej, drivor och åter drivor med utökad funktionalitet som ingen utom Microsofts utvecklare bett om...
Sjukt störigt. Försökt ta en uppdatering i taget för att se om jag kan få någon installerad. Kan inte heller uppdatera drivrutinen för grafikkortet, så misstänkte att det hängde ihop.
 
Gick och handlade. Tänkte ”kanske ska köpa en bukett blommor”. Det spårade en aning 😆
(Ska inte ha dom sådär, letar vaser i detta nu hehe)

7926A7D6-8E36-4858-85DF-E811D369F64F.jpeg
 
Så jag ringer verkstaden och dom säger
”Ställ hit bilen så fixar vi det”
Ja men ställ hit och ställ hit det är en mil åt fel håll och jag har ingen lust att gå tillbaka
Och sen ska den hämtas igen

Jag har en kilometer till min verkstad. Nu har de bytt ägare så något lägre service, men den förra brukade skjutsa mig hem när jag lämnat min bil och sedan komma och hämta mig med bil när jobbet var klart. :up: (jag har alltså inga rörelsehinder eller andra svårigheter att gå en kilometer egentligen)
 
På det sjukhus där jag oftast genomlider mina arbetsdagar har matsalen sedan länge, till min och andras glädje och tillfredsställelse, serverat sushi på torsdagar. Inte obegränsat, de har köpt in ett tjugotal portioner varje torsdag som ett lokalt sushiställe levererat.

Idag meddelades att sushin upphört. "Det räckte ju ändå inte åt alla, så folk har varit missnöjda. Och dessutom skall all mat tillagas lokalt i vårt eget kök." Ja, svarade jag, men de som har varit i tid och hunnit köpa en sushi har ju varit nöjda och glada, hur blir det en förbättring att sänka servicen så alla får det lika dåligt? "Det kommer att finnas pokebowl istället, varje dag, så ni blir säkert nöjda." Jo... det är ju också gott, det finns en massa mat som är god, men det är ju inte sushi.

Och den kylda portionsförpackade gårdagsmaten då, som varit ett billigt alternativ till dagens rätt under flera år, den tog ni bort i höstas men kommer den tillbaks snart? "Ja alltså, från nyår är matsalen och köket olika kostnadsställen. Vi här i matsalen köper maten från köket borta i källaren och säljer den vidare till er. Så förpackningslinjen för överbliven gårdagsmat får inte vara i köket längre utan måste vara här uppe i matsalen. Vi får se hur vi löser det."

Det är trist att sushin försvann. Ännu tristare att det inte finns någon ände på hur långt man kan dra administration och byråkrati i regional verksamhet. Framför allt inte när verksamheten lyder under olika förvaltningar, som var och en idogt och målmedvetet strävar mot att suboptimera sin egen tårtbit. :banghead:
 
Är så less på serier med en huvudperson (oftast manlig) som är ett supergeni när det gäller att lösa brott men lider av olika excentriska drag och som nästan alltid "skenar" iväg på egen hand obegripligt och löser allt. Skulle så gärna se en ny serie med ett tvärsnitt av olika människor som jobbar ihop och är lite lagom tråkiga och smarta... (Nej, jag menar inte att personer som avviker från normen inte ska få finnas i serier men det har ju gått totalinflation i just detta konceptet...)
 
(Nej, jag menar inte att personer som avviker från normen inte ska få finnas i serier men det har ju gått totalinflation i just detta konceptet...)

Håller med och som person med diagnos (för det du beskriver är i allra högsta grad NPF-kodat) så är jag personligen mycket trött på att vi alltid bara avbildas endera som just såna där genier, eller som totalt galna mördare eller liknande. Jamen kul, vara Duktig så att man får ha människovärde trots sina defekter, eller bekräfta folks fördomar om att vi är mer eller mindre omänskliga. :meh::down: Eller så ska det skrattas åt oss, inte med oss, för vi är ju sååååå konstiga, tihi. Jag har nästan helt slutat se på serier för att det här är så vanligt. Vi får liksom aldrig vara vanliga människor som respekteras av omgivningen, egenheter och allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 790
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 778
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 371
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 039
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp