Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att britterna har börjat kapa dalahästen och göra den till någon slags julsymbol genom att involvera den i designen på div. julsaker. Häromveckan såg jag koppar med julgranar och dalahästar på, och nu delade en vän en poster för en julmarknad där de använt dalahästar omgivna av julgransris som huvudmotiv. Eeeh hallå, Sverige vill gärna ha tillbaka sin nationalsymbol tack! :mad:

Hälsa dem att en kulla kan komma och bita dem! :mad: Dalahästar är ICKE julpynt!
 
Att britterna har börjat kapa dalahästen och göra den till någon slags julsymbol genom att involvera den i designen på div. julsaker. Häromveckan såg jag koppar med julgranar och dalahästar på, och nu delade en vän en poster för en julmarknad där de använt dalahästar omgivna av julgransris som huvudmotiv. Eeeh hallå, Sverige vill gärna ha tillbaka sin nationalsymbol tack! :mad:

Aha, så det var detta som egentligen låg bakom Brexit - de vågade inte så länge vi var i samma union, men nu känner de sig äntligen fria att snylta hur som helst. Vad kommer härnäst? Kräftskivor? Små grodorna? Nyckelharpa? Skaffa era egna symboler, fantasilösa öbor. :rage:
 
På samma tema, dvs företag som bokar frakt men inte får iväg paketen, så fick jag också Klarna-fakturan samtidigt som paketet registrerades. Så, sedan i onsdags har jag alltså haft en faktura på ett paket som ännu inte rört sig en millimeter..... :meh:
Det är ju inget problem, bara att gå in på Klarna och klicka i att man inte fått varan än så förlängs tiden fakturan ska vara betald.
 
Aha, så det var detta som egentligen låg bakom Brexit - de vågade inte så länge vi var i samma union, men nu känner de sig äntligen fria att snylta hur som helst. Vad kommer härnäst? Kräftskivor? Små grodorna? Nyckelharpa? Skaffa era egna symboler, fantasilösa öbor. :rage:
Plötsligt klarnar det för mig varför jag såg lussekatter serveras med sylt här för ett par veckor sedan. Det är en kupp!
Ja, snart börjar de väl bränna halmbockar också :cautious: @Mineur
Tja den där Guy Fawkes lyckades ju inte jättebra med sitt eldande så de kanske kunde behöva en ny, mer lättpåtändlig, eld-relaterad tradition :idea:
 
(I och för sig välmenande) tips vid cancer. Fick lite tips igår om att
1: höja PH i kroppen till 8 för det dödar alla cancerceller, men som personen la till -det dödar ju även annat så man får vara försiktig
2: grönkål! Grönkål är det absolut bästa man kan äta, både förebyggande men även under behandling.

Tack, tror jag håller mig till planerad behandling
 
Att britterna har börjat kapa dalahästen och göra den till någon slags julsymbol genom att involvera den i designen på div. julsaker. Häromveckan såg jag koppar med julgranar och dalahästar på, och nu delade en vän en poster för en julmarknad där de använt dalahästar omgivna av julgransris som huvudmotiv. Eeeh hallå, Sverige vill gärna ha tillbaka sin nationalsymbol tack! :mad:
Åh herregud, jag testade just min sambo genom att hålla upp ett av mina snapsglas med dalahästar på och fråga vad han tycker om dem. "Oh, they've got Christmas horses on them! How cute!"

Det här är alltså samme man som jag ska gifta mig med om ett halvår. Samme man som kommer att få sova i soptunnan i natt.

Dumpakören om 3, 2, 1...
 
Åh herregud, jag testade just min sambo genom att hålla upp ett av mina snapsglas med dalahästar på och fråga vad han tycker om dem. "Oh, they've got Christmas horses on them! How cute!"

Det här är alltså samme man som jag ska gifta mig med om ett halvår. Samme man som kommer att få sova i soptunnan i natt.

Dumpakören om 3, 2, 1...
483C5E98-AE38-4FB6-BD9B-8C9C73A82C5F.gif
 
(I och för sig välmenande) tips vid cancer. Fick lite tips igår om att
1: höja PH i kroppen till 8 för det dödar alla cancerceller, men som personen la till -det dödar ju även annat så man får vara försiktig
2: grönkål! Grönkål är det absolut bästa man kan äta, både förebyggande men även under behandling.

Tack, tror jag håller mig till planerad behandling
Hur hade vederbördande ens tänkt att det skulle gå att höja kroppens pH till 8? Kroppen är ju väldigt bra på att hålla pH nivån inom sitt smala spektrum.
Genom att dricka lut, kanske? Visst, om patienten dör så dör ju cancern också O_o :confused: :nailbiting:
 
Lite så…fortsättningen var att även organen dör….…..:confused::confused::confused::banghead:
Sen gick personen över till grönkålstipset :up:
Yep. Organen dör.
Jag har på senare tid börjat bli orimligt provocerad av folk som ska upplysa andra med sina hälsofanatiska helknäppa idéer. Visst, de vill aldeles säkert väl. Men jag tycker inte riktigt att det går att använda det som argument för att de har rätt att predika för andra att de måste göra si och så för att bli botade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 740
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 346
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 133
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 688
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp