Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kollega som liksom kan logga ut mitt i samtalet medans man pratar med hen.

Och det behöver inte handla om att man drar en 5 minuters monolog. Nej, det kan vara så att man svarar på något som hen frågat av en, och så ser man på hens blick när man är på tredje meningen att nu registrerar hen inte ett ord mera :arghh:
 
Usla hörlurar inköpta av jobbet :meh: varför kan de aldrig prata med oss som faktiskt använder grejerna när de upphandlar nytt? :confused: Dessa är visserligen bekväma och kan användas trådlöst men ljudet är dåligt och ett helvete att justera, dessutom far kabeln ut väldigt lätt :rage: tack o lov jag bara lånar, brukar använda mina privata som jag tyvärr glömde hemma idag.
 
En kollega som liksom kan logga ut mitt i samtalet medans man pratar med hen.

Och det behöver inte handla om att man drar en 5 minuters monolog. Nej, det kan vara så att man svarar på något som hen frågat av en, och så ser man på hens blick när man är på tredje meningen att nu registrerar hen inte ett ord mera :arghh:
Jag har koncentrationssvårigheter. Ibland är man inte själv medveten om att man gör det. Hjärnan far sina egna vägar liksom
 
Jag stör mig på att min läkare två gånger i rad har skrivit ut fel medicin till mig. Båda börjar på P, men det är helt olika mediciner i övrigt..
Hoppas nu på att hon denna gång skriver ut rätt, för den tar slut imorgon.
Be henne ta bort den felaktiga ur din medicinlista (om du aldrig ska ha den mer). Jag tror de bara går in i journalen eller nåt receptförnyelseprogram och klickar på det som ska förnyas, om det då nån gång råkat komma in fel medicin men med liknande namn så kan det bli fel. *killgissar*
 
Be henne ta bort den felaktiga ur din medicinlista (om du aldrig ska ha den mer). Jag tror de bara går in i journalen eller nåt receptförnyelseprogram och klickar på det som ska förnyas, om det då nån gång råkat komma in fel medicin men med liknande namn så kan det bli fel. *killgissar*
Äter båda medicinerna, glömde skriva det. Men har en massa utskrivet av den ena nu och inget av den andra.
Hänt ett par gånger förut också att det blivit fel på dom två.
 
Min ständiga irritation.
Autocorrect.

Nu ändrade den senast till visendy? Allvarligt vad är ens visendy??
För mig brukar det bli så att när jag skriver nåt meddelande på engelska så autocorrectas det till svenska ord som jag får klicka bort. (Logiskt eftersom ordlistan är svensk).
När jag sen ska skriva på svenska igen så kommer det upp engelska ord. :confused::cautious:
 
Äter båda medicinerna, glömde skriva det. Men har en massa utskrivet av den ena nu och inget av den andra.
Hänt ett par gånger förut också att det blivit fel på dom två.
Aha. Jag har råkat ut för det också, begärde förnyelse på medicin A men fick på medicin B, när jag påpekade att jag fått fel recept skrev dr att jag ju fått medicin A. (Två mediciner som används till samma sak men fungerar lite olika på mig). Fick ringa och prata med en sekreterare och verkligen förklara att jag redan har medicin B hemma så jag klarar mig och att det är medicin A som är slut och just den jag behöver just nu.
Fick till slut rätt medicin.
 
Jag har koncentrationssvårigheter. Ibland är man inte själv medveten om att man gör det. Hjärnan far sina egna vägar liksom
Jo, det kan jag förstå, men det finns inget annat som tyder på koncentrationssvårigheter i det här fallet, det är mera...hur ska jag säga det...brist på "bandbredd" som är problemet här :p
 
Att det var yinyoga idag istället för ashtanga, hade jag vetat det hade jag avbokat och lagt den timman på nåt vettigare :meh:
 
Be henne ta bort den felaktiga ur din medicinlista (om du aldrig ska ha den mer). Jag tror de bara går in i journalen eller nåt receptförnyelseprogram och klickar på det som ska förnyas, om det då nån gång råkat komma in fel medicin men med liknande namn så kan det bli fel. *killgissar*
Plocka bort mediciner ur listan kan de göra på apoteket om man säger till.
 
Stör mig på att hyresvärden till det airbnb vi hyrde förr förra helgen fortfarande inte postat hem den kvarglömda ryggsäcken med bland annat en iPad i.
Har ställt in mig på att jag inte kommer få se röken av varken ryggsäck eller iPad något mer, så får det bli en trevlig överraskning om den ändå skulle komma med posten…
 
Plocka bort mediciner ur listan kan de göra på apoteket om man säger till.
Menar i läkarnas/mottagningarnas system för receptförnyelse. Varje patient har ju en lista på ordinerade mediciner som läkarna på mottagningen använder när de förnyar recept, den listan kommer knappast apoteken åt.
Jo vet att apoteken kan makulera redan utskrivna recept men de gånger jag bett om det har de inte velat göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 866
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 242
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 097
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 419
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp