Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att hyresvärden till det airbnb vi hyrde förr förra helgen fortfarande inte postat hem den kvarglömda ryggsäcken med bland annat en iPad i.
Har ställt in mig på att jag inte kommer få se röken av varken ryggsäck eller iPad något mer, så får det bli en trevlig överraskning om den ändå skulle komma med posten…
Var det utomlands? I Sverige skulle det ju vara egenmäktighet om personen inte skickar tillbaks grejerna till dig.
 
Det är 11 grader ute och 23 inne - med öppet vädringsfönster.
Hur varmt kommer det bli inne hos mig i sommar när det är 25-30 grader ute? :arghh: Stör mig redan på sommarvärmen.
Hos mej ligger det på 25-28 plus när det börjar bli varmt ute och fortsätter fram tills det blir lite svalare på senhösten. Gäller att ha en bra fläkt för att överleva. Då blir det runt 23-25. Lite mer lagom. Sen är det olika under vintern. Ibland varmt och skönt ibland svinkallt.
 
När personer som gladeligen lägger ett antal tusen i månaden på ridlektioner, spontant köper en grimma som de aldrig kommer använda för ett par hundralappar (den var ju söt/fin/häftig/regnbågsfärgad) osv osv samtidigt tycker att det är jättedyrt med kollamaskens stora koll-paket (odling osv).

Jag tror att den meningen höll ihop. Lite trött nu. Jäkla pollen. Just det. Det stör jag mig på med. Pollen.
 
Hos mej ligger det på 25-28 plus när det börjar bli varmt ute och fortsätter fram tills det blir lite svalare på senhösten. Gäller att ha en bra fläkt för att överleva. Då blir det runt 23-25. Lite mer lagom. Sen är det olika under vintern. Ibland varmt och skönt ibland svinkallt.
Jag har en fläkt men ska köpa en till. Bäst att ha en i reserv ifall en går sönder mitt i en värmebölja.
Min lägenhet är iaf inte kall på vintern, får vara glad för det. :)
 
Att min katt gjort det till sin morgonrutin att samtidigt som jag står och fixar mig passar han på att gå på lådan och lägga några kablar.
Jag får alltså varje dag stå och sminka mig i stanken av kattbajs bara för att han tycker att det är himla trevligt att uträtta sina behov när man har sällskap på toaletten. Varje dag :cautious:
 
Stör mig på att bilen varit på verkstad i 2 veckor och idag har de lagt beställning på en ny katalysator. Vad dom gjort de första två veckorna är väldigt oklart :cautious:

och så stör jag mig på att hyresvärden fortfarande inte skickat min kvarglömda ryggsäck och iPad trots att hon sa att hon skulle göra det idag.
 
Min smoothie smakar lök, och det är mitt fel. Igår tyckte jag att det var en lysande idé att använda smoothiemaskinen till att hacka lök. Det tycker jag inte idag :meh:
Urk. Det är något av det äckligaste jag vet när saker som inte ska smaka lök gör det. Som t.ex. om man har hackat lök och sedan skär bröd med samma kniv..... :wtf:

Edit: Fast smoothie slår ju mitt exempel med hästlängder.... :wtf::wtf::wtf:
 
Urk. Det är något av det äckligaste jag vet när saker som inte ska smaka lök gör det. Som t.ex. om man har hackat lök och sedan skär bröd med samma kniv..... :wtf:

Edit: Fast smoothie slår ju mitt exempel med hästlängder.... :wtf::wtf::wtf:
Ja, det är verkligen inte en angenäm bismak på något sätt :p
 
Verkar vara en dålig dag för mig och matupplevelser idag... Jag är på resande fot och köpte just en wrap att äta till middag. Det visade sig att den var smockfull av koriander, vilket det INTE stod något om någonstans! Borde vara olagligt :rage:

Jag kunde äta lite runtom men blev tvungen att slänga mer än hälften, och jag hatar att slänga mat!

Först löksmoothie och sen korianderwrap - bättre lycka nästa gång, eller nått :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 491
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 986
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 954
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 136
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp