Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärenden i Självservice (löneportalen) som legat sen 5 april utan åtgärd. Förutom FP i september som jag lade in i veckan, ev automatiskt godkännande på det.

En månad tycker jag är för lång tid. Det ena gäller semester på en klämdag så att barnet kan vara ledig. Förskolan måste ju också få chansen att planera.
 
Min tv har satt på Samsung plus och Rakuten av sig själv tre gånger på en kort stund. Förstår inte om det innebär att det är fel på TVn eller inte :(
 
Stör mig på när killen ska dammsuga sovrummet så åker mina stolar alltid ut medans hans får stå kvar. Frågade idag varför.
Hans stol var inte i vägen, men tydligen skulle de jag använde vara det och går inte att flytta på för det ligger lite kläder ovanpå (inget klädberg).
Så han bär ut dom ur rummet sen får jag bära tillbaka. Tycker det är störigt när de går att flytta på utan att ta ut dom ur rummet. Ibland känns det som han gör det jobbigare än det borde vara och det stör mig lite.
 
Stör mig på när killen ska dammsuga sovrummet så åker mina stolar alltid ut medans hans får stå kvar. Frågade idag varför.
Hans stol var inte i vägen, men tydligen skulle de jag använde vara det och går inte att flytta på för det ligger lite kläder ovanpå (inget klädberg).
Så han bär ut dom ur rummet sen får jag bära tillbaka. Tycker det är störigt när de går att flytta på utan att ta ut dom ur rummet. Ibland känns det som han gör det jobbigare än det borde vara och det stör mig lite.
Huh. Om stolarna inte går att flytta på. Hur kan han då bära ut dom ur rummet? 😅Är väl bara att flytta tillfälligt åt sidan och sen ställa tillbaka direkt. Lät väldigt omständligt från hans sida.

Förstår att du stör dig på det. Speciellt när du själv måste ställa tillbaka det han flyttat på...
 
Stör mig på när killen ska dammsuga sovrummet så åker mina stolar alltid ut medans hans får stå kvar. Frågade idag varför.
Hans stol var inte i vägen, men tydligen skulle de jag använde vara det och går inte att flytta på för det ligger lite kläder ovanpå (inget klädberg).
Så han bär ut dom ur rummet sen får jag bära tillbaka. Tycker det är störigt när de går att flytta på utan att ta ut dom ur rummet. Ibland känns det som han gör det jobbigare än det borde vara och det stör mig lite.
Låt honom göra på det sätt som passar för honom att genomföra dammsugningen. Varför ska det vara viktigt för dig vilka stolar han flyttar vart?
Ta istället diskussionen om att han inte slutför den städning han påbörjat, dvs. ställer tillbaka dem på sin plats.
 
Huh. Om stolarna inte går att flytta på. Hur kan han då bära ut dom ur rummet? 😅Är väl bara att flytta tillfälligt åt sidan och sen ställa tillbaka direkt. Lät väldigt omständligt från hans sida.

Förstår att du stör dig på det. Speciellt när du själv måste ställa tillbaka det han flyttat på...
Idag slapp jag bära tillbaka, ibland förstår jag mig inte på hans logik. 😅
Ibland är han som en envis gammal gubbe som ska göra på sitt vis, men det går att ändra på men tar tid å så får man hinta lite tills han kommer på det själv å då går det att ändra på. 🙈
 
Låt honom göra på det sätt som passar för honom att genomföra dammsugningen. Varför ska det vara viktigt för dig vilka stolar han flyttar vart?
Ta istället diskussionen om att han inte slutför den städning han påbörjat, dvs. ställer tillbaka dem på sin plats.
Det är inte viktigt, det är mer principen. När alla stolar står lika mycket i vägen, och har i princip lika mycket kläder på sig.
När jag dammsugat har jag bara flyttat stolarna lite grann, inte behövt bära ut dom ur rummet. 🤷🏻
 
Det är inte viktigt, det är mer principen. När alla stolar står lika mycket i vägen, och har i princip lika mycket kläder på sig.
När jag dammsugat har jag bara flyttat stolarna lite grann, inte behövt bära ut dom ur rummet. 🤷🏻
Menar du att störningen inte handlade om att du påverkades genom att du får bära tillbaka stolar efter honom, utan om att han dammsuger på ett sätt som är annorlunda (?) eller sämre (?) än vad du gör? Jag missar nog vad principen här handlar om...
 
1 våra grannar har byggt en osnygg altan (inte jättestörigt)
2 Våra grannar låter dörren till förvaringsutrymmet under altanen stå på halv gavel 🫣 störigt 😂
 
Stör mig på min sambo som alltid ska pika mig för hur jag kör/saker jag gör i trafiken. Tutar jag på någon som inte följer trafikreglerna så ska det direkt ifrågasättas :meh:
 
Idag slapp jag bära tillbaka, ibland förstår jag mig inte på hans logik. 😅
Ibland är han som en envis gammal gubbe som ska göra på sitt vis, men det går att ändra på men tar tid å så får man hinta lite tills han kommer på det själv å då går det att ändra på. 🙈
Alltid spännande det där. När vissa ska göra saker på sitt vis och sen envisas med att det går inte. Känns mycket tillfredsställande att då kunna säga vad var det jag sa. Skulle ha lyssnat från början. 😅 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 128
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 169
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 335
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp