Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
omsorgen i Stockholm

Har just spenderat nästan fyra timmar på arr jesöka Släkting. En timme dit och den, drygt 2,5 timmar för att bli insläppt på avdelningen och utsläppt igen och 20-30 minuter på besöket. :(

Man måste ringa innan och sedan när man kommer för att bli insläppt. Tidigare skulle man gå till huvudentrén, sprita tassarna och sätta på munskydd innan man aviserar sin ankomst. Det sitter fortfarande anslag på dörrarna som hänvisar till huvudentrén.

Idag kommer jag och blir ombedd att återkomma senare (inget sägs om ändrade rutiner). Lätt störigt - men jag vet ju inte vad som händer. Det kan vara att de är upptagna av något akut eller trevligt, dvs det kan finnas legitima skäl att be anhöriga återkomma. Så jag återkommer. Aviserar min ankomst (inklusive säger vart jag väntar), ska bli insläppt och jag väntar...Och väntar... Och ringer igen.. Och väntar. Till slut kommer en kvinna och skälet till att jag inte blivit insläppt är att jag väntat på felställe. Det är inte längre huvudentrén som gäller, vilket jag borde veta..det har gått ut e-post om det..MEN nu vet jag (de måste använt ett Gmail-konto så att det fastnat i spam-filtret, för något sådant har jag inte sett. Och det vore också bra att säga något när folk ringer och kanske också ta ner hänvisningarna i entréerna)
 
En bekant sprider rasistiska bluffartiklar av och sen när man ifrågasätter det så får svar av typen "'även om det inte är sant så är det fördjävligt" nivå och så postar hen något passivt aggressivt om
"Funderar lite över begreppet yttrandefrihet?
Enligt mig så är den i nuläget begränsad."

Äh, den personen ryker från vänlistan, jag orkar tamifan bara inte...!
 
Priserna 😂 🤪

A95B5F7A-A0C1-4981-9729-896356454EDE.jpeg
 
Kvinnor som sitter och beklagar sig över att deras partner har glömt av dom på morsdag. Alltså det är väl ändå barnen som ska fira dom om dom nödvändigtvis ska firas? Dom är väl inte morsa till sin partner?
Sen förstår jag inte varför man firar sånt trams överhuvudtaget. Vill jag uppmärksamma mina föräldrar så kan jag väl göra det vilken dag som helst på året. Behövs det verkligen en speciell dag för sådant?
 
Kvinnor som sitter och beklagar sig över att deras partner har glömt av dom på morsdag. Alltså det är väl ändå barnen som ska fira dom om dom nödvändigtvis ska firas? Dom är väl inte morsa till sin partner?
Sen förstår jag inte varför man firar sånt trams överhuvudtaget. Vill jag uppmärksamma mina föräldrar så kan jag väl göra det vilken dag som helst på året. Behövs det verkligen en speciell dag för sådant?
Precis som alla hjärtans dag. Måste man ha en särskild dag för att visa uppskattning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 525
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 019
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 961
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 177
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp