Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den framstår dessvärre som helt obegriplig, d.v.s. det är ingen normalt vedertagen förkortning om jag säger så. Inte ens för mig själv. Det hade väl varit alldeles för simpelt ändå!
Det är inte så att du har råkat skriva väldigt slarvigt och att det bara är ett helt vanligt ord som du nu inte kan läsa? Det har ALDRIG hänt mig..... :angel:

Mvh, Hon som står i mataffären och vänder och vrider på shoppinglistan för att försöka tyda de helt obegripliga matvaror som hon tydligen ska handla.... :D
 
Måste ställa ut soptunnan. Har varannan veckas tömning. Ställer bara ut tunnan om den behöver tömmas. Förra tömningen glömde jag Så nu är det verkligen dags. Har inte tömt på halvannan månad.

Om jag ställer ut tunnan nu - trots att det är tömning senare i veckan - så glömmer jag inte. :up:
 
Måste ställa ut soptunnan. Har varannan veckas tömning. Ställer bara ut tunnan om den behöver tömmas. Förra tömningen glömde jag Så nu är det verkligen dags. Har inte tömt på halvannan månad.

Om jag ställer ut tunnan nu - trots att det är tömning senare i veckan - så glömmer jag inte. :up:
Vi har sådan tur att det funkar att alltid låta tunnorna stå ute. Annars hade vi säkerligen glömt det var och varannan gång.... :nailbiting:
 
Vi har sådan tur att det funkar att alltid låta tunnorna stå ute. Annars hade vi säkerligen glömt det var och varannan gång.... :nailbiting:
Jag har flera grannar som behöver flytta tunnorna för att få dem tömda. en granne har en ett par hundra meter lång alle att dra tunnan. Själv har jag tunnan strax utanför tomten och behöver flytta ut den till länsvägen för att den ska tömmas.

I början stannade sopbilen och de gick och hämtade tunnan. Nu har jag lärt upp dem att åka förbi om ingen tunna står ute. Jag sopsorterar ganska nitiskt så det blir inte så mycket sopor. Största påsarna är plaståtervinningen. Helvete så mycket plast det blir!
 
Japp där kom det. Det slutgiltiga strulet från min skola. ”Jag missade att…” vilket resulterade i att mina betyg inte kommer hinna in i tid. Blir så jävla less. Jag har behövt tjata och påminna om exakt allt. Jag visste att det skulle bli så här på slutet.
 
Min förkylning, som är den värsta jag haft på flera år, även om jag börjar återhämta mig nu. Jag är övertygad om att jag blev smittad när jag lämnade matvaror hos en granne som var sjuk, hon hävdar åtminstone att det inte är covid.
 
Beställde lite kläder från ett företag jag inte beställt från förut, men som jag veta andra har beställt från. Fick bekräftelse snabbt på att det var packat och påväg. Leverans 7-14 dagar. I fredags var det 14 dagar sedan. Trackinglänken fungerar inte. Tror inte att företaget har lurat mig, men var är mitt paket liksom?:arghh:
 
Beställde lite kläder från ett företag jag inte beställt från förut, men som jag veta andra har beställt från. Fick bekräftelse snabbt på att det var packat och påväg. Leverans 7-14 dagar. I fredags var det 14 dagar sedan. Trackinglänken fungerar inte. Tror inte att företaget har lurat mig, men var är mitt paket liksom?:arghh:
Posten har blivit duktiga på att slarva. De tappade bort några säckar hundmat i våras. Företaget skickade genast en ny leverans. Kolla med företaget, de borde kunna se att länken inte funkar.
 
Posten har blivit duktiga på att slarva. De tappade bort några säckar hundmat i våras. Företaget skickade genast en ny leverans. Kolla med företaget, de borde kunna se att länken inte funkar.
Måste nog göra det, posten som ändå har fungerat relativt bra hittills här i landet :down:
Jag har levt på hoppet, tänkt att "efter helgen" och idag att "kanske det kommer under dagen" men måste väl nog göra något åt det ikväll/imorgon.
 
Stör mig på ena grannen, som tydligen för några veckor sedan hade försökt prata med mig (men då var jag för långt bort så hade inte hört det). Berättar att jag har dålig hörsel (något de snappat upp på företagshälsan), å sen säger grannen något jag inte uppfattar gör bara ett m-ljud och då hör jag grannen säga ”du hör ju visst, du låtsades bara att inte höra”. Men va f… 🤬

Ja jag hör när allt runtomkring är rätt, ligger vinden fel så hör jag inte, bullrar det för mycket runt omkring då hör jag inte.
Blev riktigt störd på det.

Killen sa att han haft lite problem med den grannen tidigare då han inte vetat om grannen skojjar eller inte.
 
Att Lergigan inte går att få tag i...
Har mailat min läkare och kollat om han kan skriva ut nåt likvärdigt.
 
Stör mig på att det verkar som att det är bestämt att tjejer ska ha klänning! Hittade en enda jumpsuit i hela köpcentret.

Fick upp reklam för denna och tänkte på dig...? 🙂 Fanns i flera färger. Från HM.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220531-094646_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220531-094646_Samsung Internet.jpg
    94,7 KB · Visningar: 55
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 816
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 039
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 710
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 191
Senast: Lilla
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp