Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått nya recept och ville beställa på webben till mitt närmaste apotek men ett läkemedel går bara att köpa direkt på apoteket. Hade liksom tänkt beställa den just eftersom jag såg att apoteket inte har den inne (varit restnoterad) så jag slipper gå två gånger.
 
Fast det kan ju stämma 🤷‍♀️
Det beror ju på hur långt hans snöre är... ;)

Ja, jag skrev att jag var nyfiken på vilket hus han bor i. Men att ta hand om ett hus skulle motsvara handla, laga mat, tvätta, diska, städa och ta hand om barn tills de växer upp och flyttar ut.. då undrar jag lite hur man bor. Diskussionen var alltså SCB:s undersökning som visar att män lägger mer tid på hus och bil och kvinnor på barn och hushållsarbete. Denna man tyckte alltså att det är rimligt eftersom det motsvarar varandra. Han måste ha 57 skrotbilar och ett 578 kvm kråkslott som han renoverar upp.
 
Att jag känner mig så otroligt ratad. Inte ens att jag blir ratad alltså, det är min lott i livet, utan alla jobbiga känslor som kommer på köpet. Tänk om skithjärnan kunde fatta att det bara är att vänja sig istället för att ge mig ångest. :down:
 
Personen som sitter på andra sidan mittgången i bussen och tittar på TikTok… utan hörlurar.
Kan vi inte bara komma överens om att vi inte tittar på videos/spelar upp videos/musik/liknande utan hörlurar? Jag (och många med mig) har faktiskt inte lust att tvingas lyssna på andras "roliga" videos! :mad:
 
Folk som kladdar och antecknar i biblioteksböcker wtf?!
IMG_20220504_135119.jpg
 
Bjuder på en till störning idag. Denna är dock mer åt det orimliga hållet…

Bussar som kör runt i med texten "ej i trafik". Det stämmer ju inte! Bussen ÄR ju i trafiken, så det så :p
Jag förstår poängen/vad det betyder och att bussarna måste transporteras från garaget till andra ställen. Men att det står just "ej i trafik" när bussen de facto är i trafiken :meh::cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 918
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 086
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 745
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 242
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp