Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bjuder på en till störning idag. Denna är dock mer åt det orimliga hållet…

Bussar som kör runt i med texten "ej i trafik". Det stämmer ju inte! Bussen ÄR ju i trafiken, så det så :p
Jag förstår poängen/vad det betyder och att bussarna måste transporteras från garaget till andra ställen. Men att det står just "ej i trafik" när bussen de facto är i trafiken :meh::cautious:
Det är skillnad på att vara i trafiken och att vara i trafik. Att bussen inte är i trafik betyder att den inte trafikerar sin linje. Det är alltså bussens tillstånd/aktivitet som uttalandet handlar om, inte den rumsliga lokaliseringen.

Tycker det är lite kul över påsken när det inte står "ej i trafik" utan istället "Blåkulla". :)
 
Agria! Hopplöst att registrera snabbt och enkelt. Fyra gånger fick jag göra om innan det gick igenom. Fyra gånger på två olika hästar. Jag skulle sedan komplettera med ytterligare kvitto. Det krävdes också fyra försök per häst men idag slapp jag logga in fyra gånger per häst så det var ju tacksamt :banghead:
 
@godisklubba :rofl: Här i Sörmland har dom rimligare skyltning enligt min åskt. "Ej i tjänst" .
Ja, mycket rimligare! :D

Det är skillnad på att vara i trafiken och att vara i trafik. Att bussen inte är i trafik betyder att den inte trafikerar sin linje. Det är alltså bussens tillstånd/aktivitet som uttalandet handlar om, inte den rumsliga lokaliseringen.

Tycker det är lite kul över påsken när det inte står "ej i trafik" utan istället "Blåkulla". :)
Ja, som jag skrev så förstår jag betydelsen av det :)

Det var en väldigt bokstavlig tolkning från min sida, vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre.

Edit: Aha! Tror jag fattar vad du menar nu :idea: Då är det mer logiskt :p
 
SORKJÄVLAR :rage:

Min Rosa Maidens Blush såg sned ut. Jag pillade på de pch den ramlade omkull. Sorkarna har ätit upp alla rosrötterna.

Tittade till Rose de Recht på andra sidan trappen. Samma öde,

Summa två plommonträd och två rosor har de sabbat.
 
Att det ska vara så förbannat svårt att få hjälp av sjukvården med ett problem som är både litet (fast inte för mig som lider av det), lättdiagnosticerat och egentligen bara går att behandla på ett sätt.

  1. Ringer vårdcentralen och får veta att de inte har några bokningsbara tider före den 18 maj och de kan inte boka något efter det då schemat inte sträcker sig längre. "Ring tillbaka på måndag, då öppnar vi bokningen för 18 maj och framåt", hette det. Jahapp.
  2. Eftersom det är ett hyfsat brådskande ärende bestämmer jag mig för att utnyttja den privata sjukvårdsförsäkringen jag har genom sambons jobb, som är till för att man ska kunna få hjälp snabbt utan att vänta på de överbelastade statliga vårdcentralerna. Fick en telefontid genom denna service väldigt snabbt och pratade med en läkare som satt på en klinik flera timmar härifrån. Läkaren tyckte att det var ganska självklart vad som behövde göras och att jag absolut skulle få medicinen utskriven på recept. Dock vill han att det ska tas blodprov först, så han gav mig en remiss till en lokal läkare som kan ordna detta.
  3. Försäkringsbolaget godkänner dock inte remissen, de vägrar ge mig en tid hos en privat läkare för att ta prover, och vill istället att jag ska gå genom min vanliga vårdcentral. Jag försökte förklara för dem att hela anledningen till att jag kontaktat dem från första början är att min vanliga vårdcentral inte har tid för mig, men de vägrar ge med sig.
Jag sitter alltså fast i någon slags jävla moment 22 där det finns en läkare som vill ge mig den medicin jag behöver, men som först behöver ha provsvar innan han kan skriva ut den. Och provsvaren kan jag inte få, för det finns ingen som har tid att hjälpa mig.

Det är så fruktansvärt frustrerande att veta att jag SKULLE kunna börja behandla problemet typ i övermorgon, om det bara fanns någon som kunde hjälpa mig.

:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:
 
SORKJÄVLAR :rage:

Min Rosa Maidens Blush såg sned ut. Jag pillade på de pch den ramlade omkull. Sorkarna har ätit upp alla rosrötterna.

Tittade till Rose de Recht på andra sidan trappen. Samma öde,

Summa två plommonträd och två rosor har de sabbat.
Det verkar vara extremt med sorkar i år. Tidigare har de hållit sig kring åkern och diket tillsammans med vsttensorkarna. Nu är de ända framme vid huset åt äter på precis allt. Miste 20 nyplanterade syrenbuskar förra året. Nu verkar päronträdet tagit skada. Får se...
 
Det verkar vara extremt med sorkar i år. Tidigare har de hållit sig kring åkern och diket tillsammans med vsttensorkarna. Nu är de ända framme vid huset åt äter på precis allt. Miste 20 nyplanterade syrenbuskar förra året. Nu verkar päronträdet tagit skada. Får se...
Jag fordrar trädens planterings gropar med kycklingnät men hade inte en tanke på rosorna. De är ett par år gamla med det hjälpte inte.

Nu ger jag upp rosor. Men plommonträdet de tog har jag redan beställt nytt. Och då jäklar ska de få jobba. Ska klä gropen med nät och peppra gropen med allium.
 
Jag fordrar trädens planterings gropar med kycklingnät men hade inte en tanke på rosorna. De är ett par år gamla med det hjälpte inte.

Nu ger jag upp rosor. Men plommonträdet de tog har jag redan beställt nytt. Och då jäklar ska de få jobba. Ska klä gropen med nät och peppra gropen med allium.
Du hade gärna fått låna vår samojed också, med eh, risk för fallgropar :D
 
När min vän gör detta:

Skickar meddelande
Vän: Har du varit in till det där nya cafét på torggatan?
Jag: nej, inte ännu. Hur så?
-tystnad-

Det kan handla om i princip vad som helst, tv-serie, film, person, ställe. Oftast något mindre viktigt. Hen gör det knappast med flit, men hen glömmer bort att svara och så drunknar det i flödet sedan. Jag blir ju så nyfiken vad det handlar om, tills jag också glömmer bort det hela :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 052
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 119
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 785
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 292
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp