Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir galen på mina grannars barn som lekskriker från morgon till kväll. Nu, halv elva, gick de in. De verkar aldrig gå iväg nånstans för att leka utan är på balkongen eller precis utanför hela tiden. Och jag måste ju ha öppet i värmen.

Det är märkligt att det anses helt okej med barnskrik precis hela dagarna (jag fattar att barn måste få låta men kanske gå till strand eller lekplats och låta grannarna vila öronen nån gång...).
Det där kan jag relatera till. Jag bor granne med en sommarstuga, och det var jättebra fram tills för ett par år sedan när stugan köptes av en barnfamilj. Ungarna låter något fruktansvärt.
 
Förstår det och jag vet att det finns både bra hundar och bra ägare i den genren men jag har sett tillräckligt med skit och rent djurplågeri från adoptionsindustrin att jag inte riktigt orkar vara nyanserad längre.
Inte jag heller. Jag ser numera rött när jag hör folk rekommendera att ta en "rescuehund". Jag blir så fruktansvärt ledsen för alla dessa hundars skull och så ledsen för att dessa människor ser sig som goda istället för att ta bort skygglapparna och se industrin bakom sådant här elände som de är med och göder och skapar. Ägare som skryter om deras hunds hemska historia och hur de "räddade" hunden från döden och hundar som lider något så fruktansvärt att det hade varit så mycket humanare att låta dem somna in istället. Ibland är döden faktiskt en befrielse, inte ett straff.
 
Jag blir galen på mina grannars barn som lekskriker från morgon till kväll. Nu, halv elva, gick de in. De verkar aldrig gå iväg nånstans för att leka utan är på balkongen eller precis utanför hela tiden. Och jag måste ju ha öppet i värmen.

Det är märkligt att det anses helt okej med barnskrik precis hela dagarna (jag fattar att barn måste få låta men kanske gå till strand eller lekplats och låta grannarna vila öronen nån gång...).
Det är inte okej, man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet. Visst vanliga levnadsljud får man ju stå ut med men inte det du beskriver. Men vad man kan göra är en annan femma, finns inte jättemycket annat än prata med grannarna och/eller klaga hos värd/förening.
 
Förstår det och jag vet att det finns både bra hundar och bra ägare i den genren men jag har sett tillräckligt med skit och rent djurplågeri från adoptionsindustrin att jag inte riktigt orkar vara nyanserad längre.
Min upplevelse är fundamentalt olik din, men visst, allt finns ju. Det är därför det är nödvändigt att nyansera. Precis som med andra delar av hundvärlden.
 
Är det 'old man yells at cloud' av mig att störa mig på att det plötsligt börjat vara en massa unga män som står röker på på vår gata? Dessutom har de adidas-slides med vita strumpor på fötterna, en trend som jag tycker är helt oacceptabel.
Vad är "slides"? Oacceptabelt att använda ord som får mig att känna mig gammal för att jag inte förstår. :mad:
 
Vad är "slides"? Oacceptabelt att använda ord som får mig att känna mig gammal för att jag inte förstår. :mad:
Förlåt! Det ÄR oacceptabelt. Jag kunde inte komma på vad de heter på svenska, sen kollade jag på en hemsida men den var på engelska. På tyska är det s.k. Badelatschen, närmare bestämt Adiletten.
Screenshot 2022-06-28 at 22.23.38.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 477
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 972
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 942
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 120
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp