Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag anses vara en riskfaktor för mig själv och därför inte får lov att äta p-piller längre :mad:

(jag är alltså numera ”för gammal”, stör mig både på att inte få fortsätta med en fungerande metod och framför allt att inte själv få lov att bestämma vilka risker jag vill ta eller inte)

Va?! Finns det åldersgräns på p-piller??
 
Ännu en försvunnen hund i stan, självklart en "rescue" hithämtad i helgen, slet sig mitt i innerstan. Folk är så jävla dumma i huvudet. Stackars djur. De får betala priset för att människor ska underhålla sitt jesuskomplex. Blä.
Det slet sig en ”rescue” från midsommarfirandet jag var på. Eller slet och slet sig. Ägaren tyckte det var en bra idé att hunden skulle få strosa runt lite fritt på ängen medans små grodorna dånade runt midsommarstången. Hunden var naturligtvis livrädd och drog så fort den kunde från området…
 
Va?! Finns det åldersgräns på p-piller??
Ja och nej, kan man väl säga. På kombinerade piller (såna som innehåller östrogen + annat) finns det massa om och men. Är du över 35 och har extra riskfaktorer som t.ex att vara rökare, överviktigt, viss sjukdomshistorik i släkt osv så är de rätt restriktiva.

Sen verkar det bero väldigt på läkare också, vissa säger nästan nej bara pga åldern och andra ok:ar användning ett tag till trots faktorer, andra inte.

På andra varianter utan östrogen verkar det vara fritt fram :) (fast jag är tjurig och vill inte byta).
 
Jag måste fråga om jag tolkar dig rätt här, hoppas det är ok.
Menar du att jag lika lite behöver dra ut modemet/routern till mitt mobila internet som jag behöver dra ut sladden till kylskåpet eller mikron? Eller datorn egentligen?
Sent svar. Den stora anledningen till att man rekommenderat att dra ut specifikt tv och modem försvinner så de blir jämförbara med andra elprylar i allmänhet. Dock blir ju risker aldrig helt noll procent, så det var inte vad jag menade om det kunde tolkas så.
 
Ännu en försvunnen hund i stan, självklart en "rescue" hithämtad i helgen, slet sig mitt i innerstan. Folk är så jävla dumma i huvudet. Stackars djur. De får betala priset för att människor ska underhålla sitt jesuskomplex. Blä.
Jag har två rescues (eller "rescues"?). Tråkigt att läsa inlägg som dina och kopplingarna du gör.
 
Jag blir galen på mina grannars barn som lekskriker från morgon till kväll. Nu, halv elva, gick de in. De verkar aldrig gå iväg nånstans för att leka utan är på balkongen eller precis utanför hela tiden. Och jag måste ju ha öppet i värmen.

Det är märkligt att det anses helt okej med barnskrik precis hela dagarna (jag fattar att barn måste få låta men kanske gå till strand eller lekplats och låta grannarna vila öronen nån gång...).
 
Sent svar. Den stora anledningen till att man rekommenderat att dra ut specifikt tv och modem försvinner så de blir jämförbara med andra elprylar i allmänhet. Dock blir ju risker aldrig helt noll procent, så det var inte vad jag menade om det kunde tolkas så.
Tack för svar! Jag trodde det numera var så att man inte behövde dra ut eftersom deti nte finns någon risk längre. Så tolkade jag det.
 
Min dumma fotled krånglar!

Tidigare bodde jag på 3e våning utan hiss. Tänkte inte på det då, men i dagsläget går jag typ aldrig i trappor. Var hemma hos kompisar i helgen och i deras trappa höll dummfoten på att vika sig 3ggr!

Så nu behöver jag göra tåhävningar igen. Jag hatar tåhävningar. Jag har gjort tåhävningar som sjukgymnastik i typ halva mitt liv.

JAG VILL INTE :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 447
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 934
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 927
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 084
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp