Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min wassermaxx verkar ha gett upp :arghh: va ska jag nu dricka? Har bestämt mej för att dricka mer vatten istället för sånt där som man spär ut. Och kranvatten utan kolsyra dricker jag bara inte. Det går inte att få ner och jag har ingen lust att köpa loka och ramlösa. Sån onödig utgift nu när jag behöver alla pengar jag kan få ihop
 
Genuint chockad över era berättelser 😂 Förstår inte heller hur man tänker. På riktigt, är det någon som kan ge mig en annan förklaring än att folk bara är dumma i huvudet, för det tror jag liksom inte? Vill förstå 😭
Jag har försökt förstå. Tänker kulturkrock typ. Han tyckte att han inte orsakade min bil skador och att det var det som räknades. Det var ju tydligt. Eller så kanske man kan resonera som svenskfödd också? Jag har dock växt upp med att inte röra andras saker. Men jag förstår ändå inte att man bara slutar när någon säger ”ta bort dina saker från min bil”.
 
Tror du är något på spåren med att han tänkte att det är lugnt så länge det inte blir märken på bilen ja. Tycker alltid sånt är lättare att släppa när man märker att det finns ett resonemang bakom hur folk agerar. Förstod inte riktigt hur personens härkomst kom in i bilden bara.
Det gjorde det inte först men jag försökte verkligen förstå hur han kunde bli arg på mig för att jag bad honom lämna min bil ifred. Tänker att även om han nu inte tyckte att han orsakade skada så såg han ju att jag inte ville att han skulle vara på min bil. Jag tänker att man kanske ser olika på saker beroende på var man kommer ifrån. Har en arbetskompis som vid flertalet ggr har förklarat situationer där vi ser olika på vissa saker. Hur tex hans släkt ser på vissa saker och när dom tycker att vi är helt galna.
 
Nu inte en störning utan mer en intressant iakttagelse: sedan jag skrev detta för några veckor sedan så har tutandet varit knappt märkbart? Någon enstaka gång som mer låtit som en normal personbil och varken hysteriska tut-tut-tut-tut-tut-tut-tut-upprepningar eller "lägga sig på lastbilstutan"-tuuuuuuuuut. Kan ju vara att tut-chauffören har tidig semester, men annars är det en fantastisk slump om det just nu skulle avta till hanterbara nivåer efter mer än två år. Väldigt välkommet om jag slipper väckas av detta kl 06.20 på semestern i alla fall, eller få stresspåslag när jag är ute i trädgården och det plötsligt låter som att en lastbil är på väg att köra över mig.

Och läxan vi lär oss av denna orimligt positiva iakttagelse är: ta aldrig ut någon glädje i förskott. Ety, den 30 juni kl 21.43: fem halvlånga lastbilsbröl efter varandra under passage med den blå tut-lastbilen i östlig riktning. Fy fan, nu har tut-chauffören garanterat haft sin semester och har nu en helt maxad tut-abstinens som tvångsmässigt ska levas ut tidiga morgnar, sena kvällar och så ofta som möjligt däremellan.

:rage::rage::rage::rage::rage:
 
Det gjorde det inte först men jag försökte verkligen förstå hur han kunde bli arg på mig för att jag bad honom lämna min bil ifred. Tänker att även om han nu inte tyckte att han orsakade skada så såg han ju att jag inte ville att han skulle vara på min bil. Jag tänker att man kanske ser olika på saker beroende på var man kommer ifrån. Har en arbetskompis som vid flertalet ggr har förklarat situationer där vi ser olika på vissa saker. Hur tex hans släkt ser på vissa saker och när dom tycker att vi är helt galna.
Fast... det blir ju ett problem om man börjar resonera som så att en okänd idiot nog inte är svenskfödd, eller att det idiotiska beteendet nog är en konsekvens av icke-svenskföddhet...?

Vet inte om jag missförstod dig men jag hajade faktiskt till när jag läste din fundering om huruvida svenskfödda också kunde resonera som den här personen. Som sagt, vet inte om jag missförstår dig på nåt vis och jag är väldigt trött i hjärnan idag, men jag är lite paff. Finns ju svenskar som yxmördar och upprepat begår hemska sexualbrott...?
 
Fast... det blir ju ett problem om man börjar resonera som så att en okänd idiot nog inte är svenskfödd, eller att det idiotiska beteendet nog är en konsekvens av icke-svenskföddhet...?

Vet inte om jag missförstod dig men jag hajade faktiskt till när jag läste din fundering om huruvida svenskfödda också kunde resonera som den här personen. Som sagt, vet inte om jag missförstår dig på nåt vis och jag är väldigt trött i hjärnan idag, men jag är lite paff. Finns ju svenskar som yxmördar och upprepat begår hemska sexualbrott...?
Tack för att du tar diskussionen, det behövs.
 
Fast... det blir ju ett problem om man börjar resonera som så att en okänd idiot nog inte är svenskfödd, eller att det idiotiska beteendet nog är en konsekvens av icke-svenskföddhet...?

Vet inte om jag missförstod dig men jag hajade faktiskt till när jag läste din fundering om huruvida svenskfödda också kunde resonera som den här personen. Som sagt, vet inte om jag missförstår dig på nåt vis och jag är väldigt trött i hjärnan idag, men jag är lite paff. Finns ju svenskar som yxmördar och upprepat begår hemska sexualbrott...?
Du missförstod mig i så fall eller så förstår vi inte varandra.
Han var inte svenskfödd och jag tänkte mest på att vi kanske ser olika på saker. Jag försöker fatta hur någon kan uppföra sig så som han gjorde. Inte att man är idiot om man inte är svensk. Bara att vi inte alltid förstår varandra. Har många exempel där det har blivit konflikter för att vi inte ser lika på saker. Har som sagt fått det förklarat av min kollega på ett bra sätt.
Eftersom han blev jättearg på mig när det var han som gjorde fel så är han ju antingen en idiot eller så förstod han verkligen inte.
Att jag funderade på om vem som helst kan resonera att ”det är ok om inget blir skadat” är för att jag aldrig någonsin blivit bemött så tidigare.
Jag försöker som sagt förstå. Men det var nog bara en egoistisk idiot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 045
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 393
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 153
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 559
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp