Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk :banghead:
En politiker i bekantskapskretsen blev hotad till livet av en tonåring. Grabben hade varit dum nog att inte dölja sitt nummer. Så de ringde föräldrarna som kallt sa att det sonen gjort var bra.
Ja det är ju tyvärr som det brukar vara även om det verkar bli vanligare och vanligare att folk inte ens tycker att det är pinsamt utan erkänner utan omsvep hur korkade de är. Alldeles för många tar med sig värderingar hemifrån och funderar aldrig över dem alls utan för bara vidare sin skit till nästa generation.
 
Allt jag borde göra idag när jag är ledig men jag har verkligen ingen lust!
Vet ju att det inte blir roligare att göra sakerna ngn annan gång heller så jag borde ta tag i det men...
 
Förra året (tror jag att det var..annars året innan) köpte jag ett par sandaler från Moheda. Trä och läder. Jag har använt dem en hel del, och gått en del promenader (inte flera timmar, men inte halvtimmar heller. Säg timslånga!) i dem. Bekväma att gå i, har varit så nöjd. Rejäl, låg klack osv. Fina, bekväma sommarskor. De är rena, lädret är mjukt och fint, de är inte särskilt slitna. Men i år får jag skavsår (sår, eftersom blåsorna skavs sönder så fort de bildats typ) av dem! Vad tusan?!!! Första promenaden fick jag skavsår på hälarna, och så ovanpå samtliga tår på ena foten. Efter typ en kvart-en halvtimme. Lät det läka osv. Så gick jag igen i dem häromdagen, kommer inte ihåg hur länge men det var fasen inte nån lång stund, och jodå - skavsår på ena hälsenan. Nog för att det inte är några träningsskor, men en promenad i långsam takt på plan asfalt måste väl för sjutton funka - annars går det ju inte att ha dem på stan en dag heller. Och det sistnämnda vill jag, det var ju poängen med dem!

Baaaaah! :cautious::mad::arghh::meh::cry::down:

End of frustrerad rant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 989
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 343
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 523
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp