Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt!!
Skitdag på jobbet, huuur mycket som helst att göra och hälften har fyllt i ansökan fel.
Mannen jobbar så jag måste laga mat själv.
Jag har ont och blir mer eller mindre nonchalerad av min läkare.
"Smärtstillande hjälper". Nej det gör det inte, säger jag. "Ska jag skriva ut ett recept till?". Nej, det hjälper inte säger jag ju. "Har du provat?". :meh:
 
Känner mig fullständigt socialt inkompetent. Ingen särskild händelse, bara rent allmänt.

Stör mig också på folk/djur som hostar/ gör andra ljud. Vilket min mamma pga sjukdom gör nu, till den grad att jag flyttar mig till andra änden av huset. Hundarna är inte direkt tysta dem heller men det märker inte hon av. Så främst stör jag mig på att jag är överkänslig mot diverse ljud, det är liksom inte rimligt.
 
Det återkommande sommarfenomenet, folk som gråter över att lupiner klassas som invasiv art. Blir så trött på att läsa alla "men de är ju så fina, kan de inte få finnas"-inlägg. Ja, jag tycker också att de är fina, i måttlig mängd.
Men jag tycker också att många av de blommor och växter som lupinen tränger undan är fina också.
Lupinerna kommer ju knappast att försvinna, inte ens myndigheterna tror ju att de skulle lyckas, utan det handlar ju snarast om att stoppa deras utbredning, suck.

...och nu är det jättebalsaminens tur att gråtas över :meh:
 
En till alltså! Hur tänker dessa människor?!
Här är ett citat google-översatt från finska

"För den moderna människan verkar hela naturen vara ett främmande begrepp 😡 Med allt nedskuret till marken och ersatt med betong trampar människan på naturens ekologi till den grad att det inte finns några gränser och då undrar vi hur allergier, fästingar etc. bara ökar och insekter/pollinatorer minskar. Lupiner och alla andra blommor på fältet trivs väldigt bra, i en varm harmoni. Även den rallarrosen blev plötsligt en "fiende", efter decennier eller hundratals är detta liv och frenesi av förstörelse av vissa typer av moderna människor. sjukt. "
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 480
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 731
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 465
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 910
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp