Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har säkert hittat rätt, jag har inte orkat kolla. Jag tror de har svetsat eller liknande. Inte så snyggt, men det fungerar :up:
Hmm, jag kan inte svetsa för fem öre eller jag tror inte det blir så snyggt om jag försöker rättare sagt. Får kolla om killen kan, så kanske vi kan göra något.

Annars får vi ha ett i reserv som bara vuxna får använda. 😅🙈
 
Jo, det brukar räknas när det gäller lägenhetshus eftersom det stör så ofantligt mycket. Din granne kan borra tre våningar upp och det låter ändå som att borrningen sker i din egna lägenhet.
Har haft såna grannar under perioden när jag bodde i lgh efter skilsmässan och det var inte otillåtet att sätta upp saker med hjälp av borr och plugg sålänge det inte var efter 22 i det huset iaf.
 
Har haft såna grannar under perioden när jag bodde i lgh efter skilsmässan och det var inte otillåtet att sätta upp saker med hjälp av borr och plugg sålänge det inte var efter 22 i det huset iaf.
Och samtliga bostadsrättsföreningar jag har bott i har haft strikta regler med borrning i betong. I förra föreningen fick man inte ens borra utan tillstånd. Skulle man sätta upp en tavla på betongvägg fick man vackert knata ner till expedition, ansöka om tillstånd och uppge vilken dag man hade tänkt sig.
 
Just nu stör det mig att jag inte vet hur tonåringen har sönder skohornen. Killen köpte ett nytt i bastant metall då det gamla i metall var böjt på en konstigt sätt.
Dröjde inte länge innan det nya blev böjt. Hur tonåringen bar sig åt vet vi inte, böjen var för långt upp för att det skulle va naturligt för en häl.

Nu idag lyckades det brytas av… antingen har väldig kraft används eller så har det böjts fram å tillbaka tills metallen blir så skör att den går av. Annars vet vi inte.

Det lutar åt att försöka hitta ett skohorn i gjutjärn. Störiga där är att de är svåra och dyra att få tag i. Stör mig att jag inte känner till fler lösningar.
Eftersom det är ungen som tagit sönder det utanför normalt användande så hade jag valt att låta honom betala, hade det nya gått sönder hade jag dragit en ny summa + ränta för att köpa ett nytt och så hade jag fortsatt med högre och högre summa han fått betala för dumheterna.
 
Jag stör mig på värmen. 32 grader när jag kom till Skåne. Jag önskar svalare väder, tack, går det för sig??

Jag stör mig på typen som slängt en korv i skogen. Mitt Vilddjur fick fatt i den och jag insåg att han slukade något, slet då tag i honom och knep åt om käkarna för att öppna munnen. Han bet ihop och stelnade till. Där stod jag böjd över honom med en hand runt hans tänder och en runt käken för att få upp den, stilla stod vi och väntade ut varandra lugnt. Han är inte asvänlig i sådana situationer när man tar något från honom, hade jag varit dottern hade han bitit henne, men han beter sig inte så mot mig, bara stelnar, så jag började säga "loss" bestämt utan respons. Efter ytterligare en stund och några loss och mycket dregel började han slappna av lite och jag kunde lirka ut korven och stoppa den i fickan (ifall den är giftig). Jag sa "jag vet, jag är ledsen, du vill ha den, men den kan vara farlig och då dör du, det vill jag inte" och så slutade han vara stel och han var inte sur mer. Han är inte långsint, min raring! Inte mot mig i alla fall, mot dottern kan han vara lite ibland, han har ju sin människa liksom (jag). :D Och han fick korv när vi kom hem istället! :heart

MÅSTE folk slänga mat i naturen?
 
Stör mig på tvestjärten som behagade dimpa ner från taket rakt på mitt ansikte precis när jag tänkte försöka sova. Så nu har jag skuldkänslor för att jag dödade den och skällde ut spindeln i taket för att hon inte gör sitt jobb.

Och så stör jag mig på det här skithuset jag bor i som släpper in allehanda kryp. Och att det är 27c i sovrummet. Blir nog inte någon sömn nu på ett tag:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 799
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 199
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 794
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp