Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom det är ungen som tagit sönder det utanför normalt användande så hade jag valt att låta honom betala, hade det nya gått sönder hade jag dragit en ny summa + ränta för att köpa ett nytt och så hade jag fortsatt med högre och högre summa han fått betala för dumheterna.
Det får killen sköta, men han använder inte skohorn själv men jag gör. Så har funderingar på att ha ett eget, så får killen lösa det sinsemellan.
Störigt är det ändå.
Han skulle nog inte slängt det gamla, det hade bara konstig form men va inte böjt. Sen köpte han det som gick sönder sist. Va lite tunnare metall i den nya.

Killen är mer inne på att skaffa en kortare i metall för då går det inte att få till sån kraft då. Men samtidigt är det skönt med ett långt för oss gamlingar sa ja å han börja skratta. 😂😂😂
 
Det får killen sköta, men han använder inte skohorn själv men jag gör. Så har funderingar på att ha ett eget, så får killen lösa det sinsemellan.
Störigt är det ändå.
Han skulle nog inte slängt det gamla, det hade bara konstig form men va inte böjt. Sen köpte han det som gick sönder sist. Va lite tunnare metall i den nya.

Killen är mer inne på att skaffa en kortare i metall för då går det inte att få till sån kraft då. Men samtidigt är det skönt med ett långt för oss gamlingar sa ja å han börja skratta. 😂😂😂
Köp ett kort och ett långt så har alla vad de behöver.
 
Det får killen sköta, men han använder inte skohorn själv men jag gör. Så har funderingar på att ha ett eget, så får killen lösa det sinsemellan.
Störigt är det ändå.
Han skulle nog inte slängt det gamla, det hade bara konstig form men va inte böjt. Sen köpte han det som gick sönder sist. Va lite tunnare metall i den nya.

Killen är mer inne på att skaffa en kortare i metall för då går det inte att få till sån kraft då. Men samtidigt är det skönt med ett långt för oss gamlingar sa ja å han börja skratta. 😂😂😂
Tanten här borta har en sittpuff i hallen :angel:
 
Stör mej på att jag måste åka extra för att ta min P-spruta. 4 mil dit och 4 hem. Och jag har inget annat ärende åt det hållet. Bara för att det är semester så kan dom inte ha nån personal hos barnmorskan här och inte i grannkommunen heller
 
Det är det killen är inne på, men jag tror på det först när jag ser det. 🤪
Inte för att jag har med det att göra egentligen men varför kallar du din partner för killen? Varför inte sambo/särbo beroende på boendesituationen eller partner? Killen låter för mig som en hund, en häst eller annat djur och då som smeknamn men jag gissar att du inte använder ordet killen när du tilltalar honom? Du behöver självklart inte svara om du inte vill.
 
Inte för att jag har med det att göra egentligen men varför kallar du din partner för killen? Varför inte sambo/särbo beroende på boendesituationen eller partner? Killen låter för mig som en hund, en häst eller annat djur och då som smeknamn men jag gissar att du inte använder ordet killen när du tilltalar honom? Du behöver självklart inte svara om du inte vill.
Han är min kille. Vi är varken sambos eller särbos. Jag brukar kalla honom vid namn men det vill jag inte göra här så då blir det Killen. Simple as that.
 
På att den röda polon som alltid står på föreningens dagsparkering aldrig står innanför rutan. Det blir plats för tre bilar istället för fyra.
 
Skohornet gick att ”rädda”, killen slipade det grövsta och rundade till, sen fick jag slipa med ett lite finare slippapper och försöka få bort de vassa kanterna.

Det stör mig lite att det inte blev helt rundad, men så länge man slipper riva sig och det inte går av igen så är det bra.

Blev nog 40-50cm kortare än det var från början. 😅

6B2786FE-13E8-40AD-A393-6A33D0924BBF.jpeg
 
Stör mig på min tidsoptimism när det gäller torkning av oljefärger.
Samtidiga tavlor är kladdiga/släpper. De ska packas och fraktas på tisdag 😑🙄

Jag verkar liksom aldrig lära mig? Innan senaste vernissagen torkade jag med hårtork natten innan vernissage. Ändå var en tavla inte stryktorr när jag la in den i en taxi samma dag….

Bra där Törnis, kanon 🫣🫣
 
Jag blir så trött. Nu är jag i mina gamla hemtrakter, och hälsade på hos ett par som var grannar och vänner till oss då jag var barn.
Det började förstås berätta om sina häsloproblem, främst kvinnans. Ja ja, det får man väl stå ut med att lyssna på när man träffar gamla människor, inte så mycket annat att göra än att säga jaha och styra in samtaket på något lättsammare.

Men jag höll på få slag när hon berättar att jo sköldkörtelproblemen blivit värre och diverse infektioner som hon inte blir av med.... trots både antibiotika och.... silvervatten.......... 😳

Herregud, om folk nu måste envisas med att dricka eländet, förstår de verkligen inte att både sköldkörtelmediciner och antibiotika påverkas. Suck. Så de hamnade nog också på listan över folk jag knappast orkar umgås med mer.
 
Förstår hur du menar ☺️ Jag har en soft spot för klumpiga kids med bristande kroppsmedvetenhet, särskilt under tonåren hänger man inte alltid med riktigt. Och ibland går saker ju bara sönder.
Absolut!
Jag är mamma till två söner och har varit ägare till några skohorn. Numera sedan en del år tillbaka står jag ut med folks eviga gnäll om "Har du inget skohorn?"... Nej, det har jag inte, jag tröttnade på att de gick sönder, av allt utom att användas som just skohorn, av sagda söner ;)
Så när barnen någon gång påtalar "Kan vi inte köpa ett skohorn?" svarar jag "Absolut, du har ju egna pengar!". JAG behöver inget så jag klarar mig utmärkt utan :D

Jag vet att saker bara kan gå sönder, och jag vet vad man kan använda skohorn till, det blir rätt bra klatsch på personen man smäller till med ett skohorn, om någon undrar, och de håller dåligt till sådant ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 799
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 199
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 046
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 794
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp