Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
De tömde mig på 2,5 liter vätska på dialysen. Nu är jag yr, darrig och har lätt höjd temp. Man brukar säga att en dialys frestar på kroppen som en halvmara ungefär. No shit...

Tänker tillbringa kvällen i sängen. Ingen idé att promenera i korridoren, det torde bli rejält fyllevingel i så fall
Du gjorde rätt i alla fall. Syster begravs på onsdag 10/8. Du är 20 år yngre, kämpa på :heart
:heart
 
Stör mej på att luften helt har gått ur mej idag. Vill ingenting och känner mej låg och deppig. Eller om det är ångest, vet inte vilket det är ibland. Hästen var inte heller på hugget. Det är bara Leffeligisten som är på hugget.

Sen Stör jag mej på att jag skulle vilja vara lite social, men så kommer jag på att jag avskyr människor och tycker bara det är jobbigt och vill bara slippa se folk överhuvudtaget.

Behöver städa färdigt men orkar inte.
Behöver köra till tippen men orkar och det är stängt. Önskar mej en eldningsgrop att elda upp skiten i.

Känner mej riktigt gnällig
 
Sen Stör jag mej på att jag skulle vilja vara lite social, men så kommer jag på att jag avskyr människor och tycker bara det är jobbigt och vill bara slippa se folk överhuvudtaget.
Det här! Känner samma!

Känt mig så ensam på sistone, eller ja, att jag vill träffa någon. Men sen bara tanken att försöka lära känna någon ny person, jättejobbigt!

Motsägelsefullt, väldigt 🙃
 
Stör mej på att luften helt har gått ur mej idag. Vill ingenting och känner mej låg och deppig. Eller om det är ångest, vet inte vilket det är ibland. Hästen var inte heller på hugget. Det är bara Leffeligisten som är på hugget.

Sen Stör jag mej på att jag skulle vilja vara lite social, men så kommer jag på att jag avskyr människor och tycker bara det är jobbigt och vill bara slippa se folk överhuvudtaget.

Behöver städa färdigt men orkar inte.
Behöver köra till tippen men orkar och det är stängt. Önskar mej en eldningsgrop att elda upp skiten i.

Känner mej riktigt gnällig
Kan du inte skaffa en sån där vän som man mest är tyst ihop med? Sitter bredvid varandra och kollar på film eller mekar cykel eller går med hund i naturen.
 
Det här! Känner samma!

Känt mig så ensam på sistone, eller ja, att jag vill träffa någon. Men sen bara tanken att försöka lära känna någon ny person, jättejobbigt!

Motsägelsefullt, väldigt 🙃
Jag åkte med kompisen på crusing förra helgen. Tänkte att jag kan behöva komma ut och träffa folk. Vi tog jyckarna och åkte. Men gud, vad jag bara ville hem. Det var ju folk där, människor. Alltså bara jobbet med att duscha och fixa sig i ordning och sen vill man åka hem direkt för man vill inte träffa folk fastän det var det man ville :banghead::arghh: Blir så trött
 
Kan du inte skaffa en sån där vän som man mest är tyst ihop med? Sitter bredvid varandra och kollar på film eller mekar cykel eller går med hund i naturen.
Nä det känns ännu jobbigare. Jag behöver umgås för att pysa ur mej. Få prata och ha roligt. Bara va tyst är skönast när jag är själv. Trivs egentligen väldigt bra med att vara ensam men ibland så kommer det här jobbiga att jag vill vara social fastän jag egentligen inte vill.
 
Nä det känns ännu jobbigare. Jag behöver umgås för att pysa ur mej. Få prata och ha roligt. Bara va tyst är skönast när jag är själv. Trivs egentligen väldigt bra med att vara ensam men ibland så kommer det här jobbiga att jag vill vara social fastän jag egentligen inte vill.
Alltså, personligen skulle jag också vilja hem från en cruising men det är ju för att jag inte alls trivs i den miljön. Vill inte vara klämkäck hitta-lösningar-hurtbulle nu, så undrar av ren nyfikenhet om det finns något scenario du kan föreställa dig som du spontant känner skulle funka? Eller är allt ambivalent? För mig personligen kan jag ofta känna ett socialt behov men att det är en väldigt begränsad grupp människor jag har kapaciteten för att faktiskt träffa, där umgänget blir tillräckligt kravlöst.
 
Jag har haft samma tjafs med min förra vårdcentral.... då skrev jag ut Vårdgivarnytt som lämpligt nog precis hade kommit ut på min arbetsplats, och stövlade dit, de hade ju också fått den på sin arbetsplats, jag jobbar ju på vårdcentral.... På min vårdcentral sitter receptionister i receptionen medan på många andra sitter sekreterare så det är ju en del av mitt yrke så att säga, så jag visste att jag hade rätt. :angel: Jag ringade in stycket där det stod att man fortfarande måste dela ut stämpelkorten och varför (privata vårdgivare som inte kan se betalningar och frikort + andra regioner) och la fram det och förklarade att jag vill ha ett stämpelkort nu.

Jag fick ett. Jag kan köpa att frikortet är elektroniskt- om det kan ses av ALLA i hela SVERIGE, men så är det inte, har tjafsat mycket med just Region Skåne som skickat räkningar, påminnelser och till och med till inkasso trots att det är utrett sedan flera telefonsamtal (och inskickade bilder på stämpelkort och fakturor).... för vård i Sörmland också som de märkligt nog missar att räkna med. Numera ber jag om frikortet i Sörmland, önskar att få det fysiskt alltså och inplastat. :) Det gick så långt så att jag rakt ut ifrågasatte deras (i Skånes) matematiska förmåga, vilket inte var populärt, men fullständigt rättvist efter alla turer där jag fått rätt och sedan ändå en faktura...

VARFÖR är Region Skåne så in i bombens anala?! Det är hela systemet i och för sig... jag gjorde som du skrev nu senast när jag fick frikort, bad sekreteraren i receptionen ringa till Sörmland eftersom jag var uppe i frikort. Då hade mitt besök inte hunnit registreras ännu, så kan det gå när man har ett besök för tätt in på också, för det är alltså inte när du betalar fakturan som räknas utan när du är på besök, annars blir det så att du om du är stamkund riskerar att betala för mycket pga långsamt betalningssystem... och regionen vill inte behöva vara betalningsskyldiga. Jag exploderade där den gången. Fick förstås en faktura för mitt besök och fick reda ut det med regionen istället. Lät meddela dem exakt vad jag tyckte utan att ens vara det minsta artig, som jag varit tidigare. Den enda gången det gick utan krångel och påminnelser...

Men det borde gå att maila dit, till din region? Patientservice i regionen som har hand om det alltså. Här kan jag inte gå till min VC och få mina besök från Sörmland registrerade utan får vackert kontakta patientservice för att få det infört. Tyvärr. Det är ju de som är så krångliga. De kan lämna info om ditt frikort också.
Fick en snilleblixt. Eftersom jag vet att det ska vara någon gång i augusti så kom jag på att jag kan titta på internetbankens historik när VC+apotek är draget på kortet. :up:
Det måste ha gått ut för fyra dagar sedan. :down:
 
Alltså, personligen skulle jag också vilja hem från en cruising men det är ju för att jag inte alls trivs i den miljön. Vill inte vara klämkäck hitta-lösningar-hurtbulle nu, så undrar av ren nyfikenhet om det finns något scenario du kan föreställa dig som du spontant känner skulle funka? Eller är allt ambivalent? För mig personligen kan jag ofta känna ett socialt behov men att det är en väldigt begränsad grupp människor jag har kapaciteten för att faktiskt träffa, där umgänget blir tillräckligt kravlöst.
Jag har ledsnat på allt vad cruising heter och hela raggargrejen. Känner mej inte hemma där längre. Har egentligen aldrig varit helt hemma där. Vi åkte för att dels ha nått att göra och sen så är den cruisingen så stor här att typ alla kommer. Man ser alltid någon man känner.

Jag kan ibland i perioder ha sociala behov när jag vill umgås och det inte är jobbigt. Men nu har jag sen några år tillbaka totalt tappat det. Blir totalt dränerad även om jag har trevligt. Sen åker jag på träningar och tävlingar med hästen utan problem. Förut ville jag alltid ha med nån på tävling men nu åker jag själv och det är faktiskt riktigt skönt. Sen var jag och gick viltspår med Leffe för några veckor sen på en engångsträff. Det var skitjobbigt för alla var totalt okända.

Som det är nu så har jag en kompis som det inte är jobbigt att umgås med. Annars känns det rätt jobbigt. Jag undviker sällskap när jag rider. Säger inte nej om nån frågar om vi kan ha sällskap men jag frågar inte efter sällskap och försöker undvika rida samtidigt som dom andra, ifall att dom skulle fråga.
 
De brukar bry sig när msn får betala själv. Mvh en 12 åring som idag skulle göra en Sunes sommar och samla pengar till en automat.
Vet inte om han förstått det. Han betalar redan av en dörr som blev förstörd, men inget han verkar märka av. 🤷🏻
Så vet inte om han förstår pengars värde. Han tycker 2000kr/st för fälgar till a-traktorn är billigt, dock inte billigt om man inte har pengar. 🙈
 
Vet inte om han förstått det. Han betalar redan av en dörr som blev förstörd, men inget han verkar märka av. 🤷🏻
Så vet inte om han förstår pengars värde. Han tycker 2000kr/st för fälgar till a-traktorn är billigt, dock inte billigt om man inte har pengar. 🙈
Ja chefen dotter stod och skrattade när hennes airpod ramlade mellan pallkragspall och pappan fick plocka frM dem. Jag gjorde allt jag kunde för att hitta saker för 1/3 av kostnaden... De förstår inte gärna pengar...
 
Ja chefen dotter stod och skrattade när hennes airpod ramlade mellan pallkragspall och pappan fick plocka frM dem. Jag gjorde allt jag kunde för att hitta saker för 1/3 av kostnaden... De förstår inte gärna pengar...
Det är synd, de barnen förstår inte värdet senare.

Jag var själv likadan när jag var barn, dvs höll hårt om mina pengar och var en spara och fick ”jobba” hemma för att få lite extra pengar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 517
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 012
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 960
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 518
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp