Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så kan hans pappa göra det? Om han är med.
Har däremot fått säga tilö tonåringen då han satt med fötterna i sätet. Inget händer. Jag säger till hans pappa, då säger tonåringen att han har fötterna på golvet, men han sitter snett. Jag säger till honom att sitta ordentligt då säkerhetsbältet gör mest nytta då vid eventuell krock.
Tonåringen säger att han försöker sitta bekvämt. Ja ibland får man sitta obekvämt. Jag sitter inte bekvämt här fram och mina ben domnar bort.

Ska bli skönt att vi snart är hemma. Denna resa har mest varit gnäll. 🙄
 
Har däremot fått säga tilö tonåringen då han satt med fötterna i sätet. Inget händer. Jag säger till hans pappa, då säger tonåringen att han har fötterna på golvet, men han sitter snett. Jag säger till honom att sitta ordentligt då säkerhetsbältet gör mest nytta då vid eventuell krock.
Tonåringen säger att han försöker sitta bekvämt. Ja ibland får man sitta obekvämt. Jag sitter inte bekvämt här fram och mina ben domnar bort.

Ska bli skönt att vi snart är hemma. Denna resa har mest varit gnäll. 🙄
Nu fick jag ryta ifrån till lill grabben me, så va det ur världen. Tror inte jag är poppis nu men det skiter jag i.
 
Tonåringen sa precis till sin lillebror ”gå och dö” jag kunde inte låta det passera obemärkt då pappan va på toa, så jag sa ”sådär säger man inte till sin lillebror”. Varpå jag hör pust å stön å något ”ja ja..”

Jag tycker inte det är okej att säga så även om det kanske inte är allvarligt menat. Man ska inte önska livet av någon för det är det orden betyder.
 
Tonåringen sa precis till sin lillebror ”gå och dö” jag kunde inte låta det passera obemärkt då pappan va på toa, så jag sa ”sådär säger man inte till sin lillebror”. Varpå jag hör pust å stön å något ”ja ja..”

Jag tycker inte det är okej att säga så även om det kanske inte är allvarligt menat. Man ska inte önska livet av någon för det är det orden betyder.
Är det så bra att skriva så ingående om bonusbarnen öppet på nätet?
Kan tänka mig att de inte skulle uppskatta det om de hittade hit. Tänkte eftersom du inte är så anonym.

Förlåt på förhand om du tar illa upp av kommentaren, men kände att du passerar någon slags gräns.
 
Är det så bra att skriva så ingående om bonusbarnen öppet på nätet?
Kan tänka mig att de inte skulle uppskatta det om de hittade hit. Tänkte eftersom du inte är så anonym.

Förlåt på förhand om du tar illa upp av kommentaren, men kände att du passerar någon slags gräns.
Då får du tycka det, har inte skrivit så ingående. Har bara skrapat på ytan. Finns mycket mer annat bakom som jag inte nämner.
Det enda jag skrivit om är sådant som stört mig och påverkat mig. 🤷🏻
 
Störigt idag. Blir ombedd att jobba ännu mer extra, två nätter till. Ja ok.
Kollar vädret och ska bli +27 i veckan när jag skulle varit ledig 🥵
Det är så svårt att sova på dagen när det är för varmt ☠️ Men värt det när lönebeskedet kommer🫣
Hoppa värmen håller sig till nästa helg för då vill jag få vara ledig 🙏🏻
 
Har däremot fått säga tilö tonåringen då han satt med fötterna i sätet. Inget händer. Jag säger till hans pappa, då säger tonåringen att han har fötterna på golvet, men han sitter snett. Jag säger till honom att sitta ordentligt då säkerhetsbältet gör mest nytta då vid eventuell krock.
Tonåringen säger att han försöker sitta bekvämt. Ja ibland får man sitta obekvämt. Jag sitter inte bekvämt här fram och mina ben domnar bort.

Ska bli skönt att vi snart är hemma. Denna resa har mest varit gnäll. 🙄
Men alltså?
Jag förstår ju det är gnäll om det är sånna petitesser som du drar upp med kidsen. Låt folk sitta som de vill så länge de inte stör andra?
Har med suttit med fötterna i sätet under längre resor, det är verkligen ingenting mina föräldrar fostrat om.
 
Jag stör mig på att en hund jag följer på Facebook dog i torsdags, en dobermann vid namn Ruby. Dog av DCM. Jag hade kommit att uppskatta klippen husse la ut på den där vackra hunden, och känner någon form av sorg, även om jag inte känner hunden ens. Och husses kärlek till hunden syntes i varenda klipp, jag tänker på honom och hans familj, så väldigt jobbigt det måste vara för dem nu! Vilken sorg för dem!

För några år sedan dog Ramsey, en dobermann jag också följde och hade lärt mig att tycka om trots att jag inte kände, också sorg när hon dog.

Så fina, kloka, vackra hundar och så oerhört jobbigt när de dör! Så jävla störigt att de gör det!
 
Jag lånade ut lägenheten till en ordentlig kompis över helgen. Så ordentlig att hon låser överlåset, vilket jag sällan gör. Så sällan att jag inte ens har nyckeln till överlåset på min egen knippa. Jag har den på knippan som hon lämnade tillbaka den via brevinkastet, helt enligt instruktion. Jag. Är. Så. Smart. :banghead:

Som en ljuspunkt kom mitt ex hit och hjälpte till att magnetfiska i någon timme. Som ytterligare störningsmoment så hjälpte det inte, bl.a. för att min säkerhetsdörr innehåller metall. :cry: Men det ska jag försöka undvika.
 
Stör mig på att jag såg på Instagram att det skapats hat mot citat ”zionister”. Och det ifrågasätts varför ”Israel” hade ett flak på Prideparaden.
Nej STATEN ISRAEL hade inget flak under Pride. Däremot hade judiska församlingen ett flak. För *NEWSFLASH* judar är inte = staten Israel
 
Just nu stör jag mig på att jag inte kan sova för jag fryser.
Då det var varmt tidigare så har jag sovit med endast påslakanet. Hade en filt om det blev kallt (den filten är hemma på tvätt).
Killen sover och ska jobba imorrn. Jag skulle kunna ta med påslakanet, smyga ut mitt täcke ur garderoben, smyga ur rummet och trä i det.
Fast sen slås jag av att det kanske bara är idag det är kallt, skulle bli lite varmare i veckan, så kanske onödigt att trä i täcket då.

Har dragit på mig ett par sockar och precis som jag skriver detta kommer jag på, att jag har för mig att jag ska ha ett par raggsockar under nattduksbordet.
Drar ut lådan och kollar, nix där va inga bara handdukarna, sen kände jag vid sidan av och minsann där låg de.

Fryser värst om fötterna, kan ja få upp värmen i dom så kommer jag nog kunna sova gott. Minns från scouterna att de sa att om man höll fötterna varma så var hela kroppen varm.
 
Jag lånade ut lägenheten till en ordentlig kompis över helgen. Så ordentlig att hon låser överlåset, vilket jag sällan gör. Så sällan att jag inte ens har nyckeln till överlåset på min egen knippa. Jag har den på knippan som hon lämnade tillbaka den via brevinkastet, helt enligt instruktion. Jag. Är. Så. Smart. :banghead:

Som en ljuspunkt kom mitt ex hit och hjälpte till att magnetfiska i någon timme. Som ytterligare störningsmoment så hjälpte det inte, bl.a. för att min säkerhetsdörr innehåller metall. :cry: Men det ska jag försöka undvika.
Men är du utelåst fortfarande?
 
Just nu stör jag mig på att jag inte kan sova för jag fryser.
Då det var varmt tidigare så har jag sovit med endast påslakanet. Hade en filt om det blev kallt (den filten är hemma på tvätt).
Killen sover och ska jobba imorrn. Jag skulle kunna ta med påslakanet, smyga ut mitt täcke ur garderoben, smyga ur rummet och trä i det.
Fast sen slås jag av att det kanske bara är idag det är kallt, skulle bli lite varmare i veckan, så kanske onödigt att trä i täcket då.

Har dragit på mig ett par sockar och precis som jag skriver detta kommer jag på, att jag har för mig att jag ska ha ett par raggsockar under nattduksbordet.
Drar ut lådan och kollar, nix där va inga bara handdukarna, sen kände jag vid sidan av och minsann där låg de.

Fryser värst om fötterna, kan ja få upp värmen i dom så kommer jag nog kunna sova gott. Minns från scouterna att de sa att om man höll fötterna varma så var hela kroppen varm.
Men ta fram täcket och lägg det ovanpå påslakanet bara? :) Vad ska du trä in det för?
Edit: småvaknar han får han väl somna om igen. Man väcker varandra ibland när man sover tillsammans liksom.
 
Antisemitismen frodas verkligen :yuck:

Nu har jag undersökt saken och det verkar som att det funnits ett flak med israeliska flaggor. Judiska församlingen hade inga israeliska flaggor dock davidsstjärnor på Pride-flaggor.
Men ja…. Hatet ligger verkligen och pyr minst sagt. Såg en film på när en kille går till attack och ska slita av en annan kille flaggan. Fattar att konflikten Israel/Palestina är minst sagt aktuell men….
 
Just nu stör jag mig på att jag inte kan sova för jag fryser.
Då det var varmt tidigare så har jag sovit med endast påslakanet. Hade en filt om det blev kallt (den filten är hemma på tvätt).
Killen sover och ska jobba imorrn. Jag skulle kunna ta med påslakanet, smyga ut mitt täcke ur garderoben, smyga ur rummet och trä i det.
Fast sen slås jag av att det kanske bara är idag det är kallt, skulle bli lite varmare i veckan, så kanske onödigt att trä i täcket då.

Har dragit på mig ett par sockar och precis som jag skriver detta kommer jag på, att jag har för mig att jag ska ha ett par raggsockar under nattduksbordet.
Drar ut lådan och kollar, nix där va inga bara handdukarna, sen kände jag vid sidan av och minsann där låg de.

Fryser värst om fötterna, kan ja få upp värmen i dom så kommer jag nog kunna sova gott. Minns från scouterna att de sa att om man höll fötterna varma så var hela kroppen varm.
På sommaren har jag alltid två påslakan i sängen, ett med täcke i och ett utan, som jag kan växla mellan efter behov. Drar ofta upp täcket över bara benen eller så när temperaturen sjunker frampå natten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 002
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 360
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 134
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 954
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp