Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag planerar för en mysig hotellweekend för mig och dottern i Göteborg men det verkar kosta minst 4-5 tusen kronor per natt på varenda hotell inom rimligt avstånd från ställena vi ska till. HUUUR kan det vara så dyrt?!
Gbg är dyrt! Är det något evenemang så ökar priserna😅🙄
 
Att jag planerar för en mysig hotellweekend för mig och dottern i Göteborg men det verkar kosta minst 4-5 tusen kronor per natt på varenda hotell inom rimligt avstånd från ställena vi ska till. HUUUR kan det vara så dyrt?!
Vi upptäckte samma sak! Vill åka till Gbg i höst och vara där ett par nätter men det är svindyrt!! Vi vill bo hyfsat trevligt och centralt men hotellen vi tittat på ligger på 5000-6000 per natt. Vilket skämt!
 
Att jag planerar för en mysig hotellweekend för mig och dottern i Göteborg men det verkar kosta minst 4-5 tusen kronor per natt på varenda hotell inom rimligt avstånd från ställena vi ska till. HUUUR kan det vara så dyrt?!

Det låter orimligt. När jag är på Göteborg horse show brukar jag och min kompis bo två nätter för några tusenlappar.
Vilka ställen ska ni till?
 
Det låter orimligt. När jag är på Göteborg horse show brukar jag och min kompis bo två nätter för några tusenlappar.
Vilka ställen ska ni till?

Ska åka tåg dit och vill besöka Universeum, så det behöver helst ligga antingen nära centralstationen eller Universeum då jag inte är jättepepp på att ensam hantera både treåring och packning på massor av spårvagnar och grejer :arghh:.

Gbg är dyrt! Är det något evenemang så ökar priserna😅🙄
Ja, det verkar vara mycket billigare andra datum så det måste vara något särskilt den helgen gissar jag!

Ska på ett dop också, därav att vi måste åka ett visst datum, men dit kan vi ordna skjuts så det behöver vi liksom inte bekymra oss om närhetsmässigt.
 
Ska åka tåg dit och vill besöka Universeum, så det behöver helst ligga antingen nära centralstationen eller Universeum då jag inte är jättepepp på att ensam hantera både treåring och packning på massor av spårvagnar och grejer :arghh:.


Ja, det verkar vara mycket billigare andra datum så det måste vara något särskilt den helgen gissar jag!

Ska på ett dop också, därav att vi måste åka ett visst datum, men dit kan vi ordna skjuts så det behöver vi liksom inte bekymra oss om närhetsmässigt.
Har du kollat Airbnb? :)
 
Att jag planerar för en mysig hotellweekend för mig och dottern i Göteborg men det verkar kosta minst 4-5 tusen kronor per natt på varenda hotell inom rimligt avstånd från ställena vi ska till. HUUUR kan det vara så dyrt?!
Det låter jättekonstigt imho. Jag vet inte om det är någon speciellt fullbokad helg du tänker dig men tittar jag på Hotels.com får jag direkt upp t ex två nätter på Panorama (tio minuter promenad upp för Eklandagatan från Universeum) för under 3000 totalt. Eller 4100 för fre-sön på Park Avenue. Eller 2000-2500 på ett par mindre/enklare hotell 10-15 minuters promenad från Universeum.

Om du PM:ar vilken helg det gäller så kan jag titta litet mer konkret.
 
Det låter jättekonstigt imho. Jag vet inte om det är någon speciellt fullbokad helg du tänker dig men tittar jag på Hotels.com får jag direkt upp t ex två nätter på Panorama (tio minuter promenad upp för Eklandagatan från Universeum) för under 3000 totalt. Eller 4100 för fre-sön på Park Avenue. Eller 2000-2500 på ett par mindre/enklare hotell 10-15 minuters promenad från Universeum.
Tittar på helgen om två veckor, 26e-28e och kikade på alla sånadär bokningssidor. Var verkligen sjukt mycket dyrare än jag förväntat mig! :crazy: (Men brukar inte vara ute och resa så mycket, så det kan mycket väl vara så att jag letar dåligt! :o)
 
Idag stör jag mig på nästan varenda människa vi stötte på under vår promenad. Vet inte om det är idiotens dag idag men det firades friskt i alla fall. Från folk som slänger fimpar från balkonger rakt ner där vi stå till hundförare som lämnat hjärnan hemma på laddning och har noll koll på vad deras hundar håller på med. Gå raka vägen emot oss med en terrier i flexikopplet som stalkar mina hundar? Jajamen. Husse verkade inte ens medveten om att hunden följt med honom ut. Gå och pyssla med mobilen med hunden i slakt koppel utan att titta upp för att se att två andra hundar kommer möta en på en trång trottoar? Varför inte! 😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 018
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 377
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 971
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp