Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att sjukhuset inte kunde svara på meddelande i 1177 och sedan skicka ut tidsbokningen - utan de svarar i BREV att "hej, vi har läst ditt meddelande på 1177 och tror inte att det är någon fara men vi kommer kalla till ett besök hos oss för provtagning och kontroll". Alltså ingen tid med i brevet utan den kommer ju en annan gång 🤷‍♀️
Visst är det fantastiskt! Jag har bett vården otaliga gånger att sluta skicka brev eftersom jag inte uppskattar att vem som helst kan läsa det de skriver eftersom postmord verkligen inte är att lita på utan brevet kan hamna hos vem som helst men nej, det klarar inte doktorerna av säger de? Hallå? Hur svårt kan det vara? Kan man utföra komplicerade operationer så bör man väl också inom några minuter kunna sätta sig in i systemet på 1177? Eller diktera som vanligt annars och låt en medicinsk sekreterare skriva in svaret på 1177?
 
Visst är det fantastiskt! Jag har bett vården otaliga gånger att sluta skicka brev eftersom jag inte uppskattar att vem som helst kan läsa det de skriver eftersom postmord verkligen inte är att lita på utan brevet kan hamna hos vem som helst men nej, det klarar inte doktorerna av säger de? Hallå? Hur svårt kan det vara? Kan man utföra komplicerade operationer så bör man väl också inom några minuter kunna sätta sig in i systemet på 1177? Eller diktera som vanligt annars och låt en medicinsk sekreterare skriva in svaret på 1177?
Jag har bett om det hos oss. Läkaren vill det också. Men det är inte görbart
 
Visst är det fantastiskt! Jag har bett vården otaliga gånger att sluta skicka brev eftersom jag inte uppskattar att vem som helst kan läsa det de skriver eftersom postmord verkligen inte är att lita på utan brevet kan hamna hos vem som helst men nej, det klarar inte doktorerna av säger de? Hallå? Hur svårt kan det vara? Kan man utföra komplicerade operationer så bör man väl också inom några minuter kunna sätta sig in i systemet på 1177? Eller diktera som vanligt annars och låt en medicinsk sekreterare skriva in svaret på 1177?
Be en sekreterare - ja.
Det övriga - du kan inte ana :rofl:
 
Screenshot_20220809-145755.png

Det är alltså bara ett paket. Hoppas jag.
 
Var en kärring som gick runt från dem. Först blev hon sur för jag var ute och hon behövde nånstans att skriva ett bord. Jag erbjöd pelaren 50 cm från där hon stod. Nej då kom hon ju inte in. Så förde hon massa anteckningar över vad jag sa. Konstigt hon skulle bara informera om ändringar. Jag sa att vi skulle ha kvar bolaget vi har flera gånger. Absolut...

Sen ringer hon sin kompis och diskuterar vad de kan göra för deal. Vi skall inte göra någonting sa jag vi skall ha det vi har.

VAD GÖR DE SÅ SPECIELLA DÅ SKREK KOMPISEN i luren. Dessutom det ni pratar om är ju mindre utbud än vi har idag. Ja resten streamar ni ändå. :devil::devil::devil::devil::devil::mad::devil:
 
Jag har bett om det hos oss. Läkaren vill det också. Men det är inte görbart
Jag kommunicerar med min VC-läkare via 1177. Skickade ju och frågade vad som kunde vara bekymret med min hårbotten och huden i ansiktet, fick svar tillbaka om mjälleksem, recept ordnade och instruktioner om hur behandla samt tid bokad för uppföljning som jag skulle boka av om det blev bättre.

Det är inte omöjligt, det är bara att som sekreterare boka in det på en lite längre tid än recepttiderna de vanligtvis har, så att de har tid att svara.

Jag kan absolut inte tänka mig att det skulle vara svårt att diktera ett svar och be sekreterare skriva det till patienten i 1177 heller. Istället för vanligt brev.
 
Var en kärring som gick runt från dem. Först blev hon sur för jag var ute och hon behövde nånstans att skriva ett bord. Jag erbjöd pelaren 50 cm från där hon stod. Nej då kom hon ju inte in. Så förde hon massa anteckningar över vad jag sa. Konstigt hon skulle bara informera om ändringar. Jag sa att vi skulle ha kvar bolaget vi har flera gånger. Absolut...

Sen ringer hon sin kompis och diskuterar vad de kan göra för deal. Vi skall inte göra någonting sa jag vi skall ha det vi har.

VAD GÖR DE SÅ SPECIELLA DÅ SKREK KOMPISEN i luren. Dessutom det ni pratar om är ju mindre utbud än vi har idag. Ja resten streamar ni ändå. :devil::devil::devil::devil::devil::mad::devil:

Jag förstår absolut ingenting?! 😂
 
Hela grejen med 'shalocker'. Missförstå mig rätt, de som finns som kallas shalocker av sina tillverkare är alla jag sett riktigt snygga och bra men att påstå att det är en blandning av vojlock och shabrak är lite att ta i när det finns vojlockar som syns mer utanför sadeln än vad dessa shalocker gör.

Sen stör jag mig även lite på att de är alldeles för snygga för mitt bästa.
 
Jag stör mig på värmen som ska komma igen. Alla bara "JAAAA!" och jag "NEEEJ!", för det är gräsligt med värme. I dag har vi 23 grader varmt och det är varmare inne, blir växthus inne i min lägenhet när solen står på. 28-30 grader ute är alltså betydligt mer i min lägenhet, så nej, jag vill inte ha det igen, jag mår dåligt av det. Det blir tungt att andas, jag blir helt matt och mår fysiskt dåligt trots att jag dricker som tusan.

Alla bara "men åk och bada och svalka dig", men nej, för att göra det måste jag alltså gå UT i solen, som får mig att avlida, sätta mig på en buss, promenera i värmen och sedan bada med huvudet i solsken och därefter sitta på land i solen. Var någonstans är det sköna?!
 
Hela grejen med 'shalocker'. Missförstå mig rätt, de som finns som kallas shalocker av sina tillverkare är alla jag sett riktigt snygga och bra men att påstå att det är en blandning av vojlock och shabrak är lite att ta i när det finns vojlockar som syns mer utanför sadeln än vad dessa shalocker gör.

Sen stör jag mig även lite på att de är alldeles för snygga för mitt bästa.
Har aldrig hört talas om prylen du nämner, men har inte haft häst sedan 2014....

Nu stör jag mig dock på att man numera måste kombinera två ord i så mycket istället för att hitta på ett nytt eget :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 022
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 973
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp