Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Delar av jobbcyklingen igår. 20 km fin och lågtrafikerad landsväg med bra asfalt fortsätter med 7 km cykelbana - som tar ner allt. Ouppmärksamma cyklister i bredd, ouppmärksamma gående i bredd, krokiga omledningar runt korsningar och rondeller, överhängande växtlighet, dålig sikt, skrynklig och lappad asfalt... nej, det får bli bilkörbanan framöver. Cykling måste få högre status i trafikplaneringen.
 
Och är ganska “nya” som resultat av ännu en sammanslagning av äldre mer kända aktörer på denna marknad.

”Allente grundades i maj 2020 efter en sammanslagning av Canal Digital och Viasat Consumer”

Jag har Allente :D
Har inte märkt någon skillnad sedan det var två separata företag och har inte heller märkt av någon sorts säljoffensiv.
 
Stör mig just nu på att jag så lätt blir på dåligt humör. Minsta lilla motgång och jag får taggarna ut direkt

Det och att jag missar att det blir stavfel när jag skriver. Det kastas huller om buller och blir fel
 
Förvisad till tv-utbudet.

Fyran kör en totalt USEL serie, Home and away. Oändlighetsprogram.
Hur i hela friden kan man pumpa ut något så genomdåligt dag efter dag.
Den brittiska husletarserien? Jag ÄLSKAR den :D kan dock hålla med om att den blir lite trälig på vissa säsonger, de första säsongerna var allra bäst.
 
Pauluns granola o müsli!!

1. Den är svindyr.
2. Det är stora klumpar av inehållet? Måste liksom krossa det manuellt
3. Jag fortsätter köpa det?!
Blev så blesviken på (blesviken? :confused: BLEHsviken!) på deras nötsmörsbakade granola. Liksom, finns det något som låter mer frestande?! Och sen var det en helt vanlig, ganska slätstruken granola. Var var den mystiska upplevelse jag hade väntat mig (och tbh, betalat för). Kanske hade de ingen chans. Kanske var besvikelse det enda som rimligtvis kunde hända med ett såpass förtrollande ord.
 
Jag skrev meddelande på 1177 och frågade om mitt frikort, hur länge det gällde osv. Bad att få ett nytt skickat. Det löste dom direkt.
Ja det är sådant en vårdcentral kan lösa. Här kan de dock inte föra in besök från andra ställen tex privat vård eller utomläns som de inte kan se i sitt system.

Jag tipsade om patientservice eftersom man enkelt kan maila dit när som helst alternativt ringa, brukar vara generösa telefontider. I jämförelse med en vårdcentral. Men man kan ju givetvis också använda 1177, speciellt om man vet med sig att man inte har varit någon annanstans än där.
 
Det är för att den är typ godast av alla granolas ;)

Blev så blesviken på (blesviken? :confused: BLEHsviken!) på deras nötsmörsbakade granola. Liksom, finns det något som låter mer frestande?! Och sen var det en helt vanlig, ganska slätstruken granola. Var var den mystiska upplevelse jag hade väntat mig (och tbh, betalat för). Kanske hade de ingen chans. Kanske var besvikelse det enda som rimligtvis kunde hända med ett såpass förtrollande ord.
Alltså JA den är ju så god när man finfördelat inehållet 😂 jag tar två matskedar ur förpackningen och får man två klumpar ja då blir det ju inte mycket müsli med kvargen liksom, om man inte behandlar den först. Kanske ska hälla ut allt på en plåt och dela upp klumparna :idea:

Men håller med om den nötsmörsbakade. Inte alls så gott. Samt någon med dadlar i, trodde inte det gick att misslyckas men dom jäklarna var stenhårda så tänderna nästan rök.

Men som sagt, de goda smakerna är de godaste! Men orimligt dyrt för en snåljåp 😂
 
Jaha. Det var ju bara lite jättestörigt :meh:

20220810_172111.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 178
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 210
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 844
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 636
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp