Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har aldrig hört talas om prylen du nämner, men har inte haft häst sedan 2014....

Nu stör jag mig dock på att man numera måste kombinera två ord i så mycket istället för att hitta på ett nytt eget :D
Tror varken vojlockar eller shalocker existerar utanför islandshästvärlden i någon större utsträckning :D
 
Har aldrig hört talas om prylen du nämner, men har inte haft häst sedan 2014....

Nu stör jag mig dock på att man numera måste kombinera två ord i så mycket istället för att hitta på ett nytt eget :D
Inget nytt påfund, har vetat att dom har funnits sen jag köpte första hästen -98. Stallkompisen hade alltid det när hon tävlade fälttävlan 😊
 
Jag stör mig på värmen som ska komma igen. Alla bara "JAAAA!" och jag "NEEEJ!", för det är gräsligt med värme. I dag har vi 23 grader varmt och det är varmare inne, blir växthus inne i min lägenhet när solen står på. 28-30 grader ute är alltså betydligt mer i min lägenhet, så nej, jag vill inte ha det igen, jag mår dåligt av det. Det blir tungt att andas, jag blir helt matt och mår fysiskt dåligt trots att jag dricker som tusan.

Alla bara "men åk och bada och svalka dig", men nej, för att göra det måste jag alltså gå UT i solen, som får mig att avlida, sätta mig på en buss, promenera i värmen och sedan bada med huvudet i solsken och därefter sitta på land i solen. Var någonstans är det sköna?!

Jag håller med dig i allt. Men min lägenhet håller sig rätt ok i temperatur så jag gömmer mig inomhus bakom mörkläggningsgardiner och halvsover hela dagarna när det är så fruktansvärt varmt. 20 grader ute är trevligt, någon enstaka grad över är helt ok men sen blir det så jobbigt. Det kliar i skinnet på mig när det är sol på mig för länge, tänker inte utsätta mig för det frivilligt. Blir det 30 grader varmt i helgen så kommer jag låna ut hästen till någon som gillar värme.
 
Jag håller med dig i allt. Men min lägenhet håller sig rätt ok i temperatur så jag gömmer mig inomhus bakom mörkläggningsgardiner och halvsover hela dagarna när det är så fruktansvärt varmt. 20 grader ute är trevligt, någon enstaka grad över är helt ok men sen blir det så jobbigt. Det kliar i skinnet på mig när det är sol på mig för länge, tänker inte utsätta mig för det frivilligt. Blir det 30 grader varmt i helgen så kommer jag låna ut hästen till någon som gillar värme.
Ja usch ja! Jag hoppas att vädret ändrar sig...
 
Jag har haft samma tjafs med min förra vårdcentral.... då skrev jag ut Vårdgivarnytt som lämpligt nog precis hade kommit ut på min arbetsplats, och stövlade dit, de hade ju också fått den på sin arbetsplats, jag jobbar ju på vårdcentral.... På min vårdcentral sitter receptionister i receptionen medan på många andra sitter sekreterare så det är ju en del av mitt yrke så att säga, så jag visste att jag hade rätt. :angel: Jag ringade in stycket där det stod att man fortfarande måste dela ut stämpelkorten och varför (privata vårdgivare som inte kan se betalningar och frikort + andra regioner) och la fram det och förklarade att jag vill ha ett stämpelkort nu.

Jag fick ett. Jag kan köpa att frikortet är elektroniskt- om det kan ses av ALLA i hela SVERIGE, men så är det inte, har tjafsat mycket med just Region Skåne som skickat räkningar, påminnelser och till och med till inkasso trots att det är utrett sedan flera telefonsamtal (och inskickade bilder på stämpelkort och fakturor).... för vård i Sörmland också som de märkligt nog missar att räkna med. Numera ber jag om frikortet i Sörmland, önskar att få det fysiskt alltså och inplastat. :) Det gick så långt så att jag rakt ut ifrågasatte deras (i Skånes) matematiska förmåga, vilket inte var populärt, men fullständigt rättvist efter alla turer där jag fått rätt och sedan ändå en faktura...

VARFÖR är Region Skåne så in i bombens anala?! Det är hela systemet i och för sig... jag gjorde som du skrev nu senast när jag fick frikort, bad sekreteraren i receptionen ringa till Sörmland eftersom jag var uppe i frikort. Då hade mitt besök inte hunnit registreras ännu, så kan det gå när man har ett besök för tätt in på också, för det är alltså inte när du betalar fakturan som räknas utan när du är på besök, annars blir det så att du om du är stamkund riskerar att betala för mycket pga långsamt betalningssystem... och regionen vill inte behöva vara betalningsskyldiga. Jag exploderade där den gången. Fick förstås en faktura för mitt besök och fick reda ut det med regionen istället. Lät meddela dem exakt vad jag tyckte utan att ens vara det minsta artig, som jag varit tidigare. Den enda gången det gick utan krångel och påminnelser...

Men det borde gå att maila dit, till din region? Patientservice i regionen som har hand om det alltså. Här kan jag inte gå till min VC och få mina besök från Sörmland registrerade utan får vackert kontakta patientservice för att få det infört. Tyvärr. Det är ju de som är så krångliga. De kan lämna info om ditt frikort också.
Jag skrev meddelande på 1177 och frågade om mitt frikort, hur länge det gällde osv. Bad att få ett nytt skickat. Det löste dom direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 010
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 369
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 147
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 963
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp