Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
En baggis jämfört med den stackars katten, men....

GRANNENS POOLPUMP!! Den står på dygnets alla timmar och surrar så jag håller på att bli vansinnig. De har alltså en sån där vanlig rund pool som man tar ner efter sommaren, ingen riktig swimmingpool. Men pumpen surrar högt och skarpt, hela sommaren. Jag älskar min trädgård men vill snart inte vara där längre. Allt jag hör är det höga surret. Jag vet att jag måste prata med dem men är lite konflikträdd, då de bl.a. varit lite sura på oss eftersom de vill ta ner häcken mellan våra trädgårdar och vi vägrar. Deras två katter flyttade dessutom hem till oss och vägrade flytta tillbaka hur de än hämtade dem.....

Men ändå. Jag är helt klart beredd att köpa dem en ny tystare poolpump. För visst måste såna finnas?? Och måste de stå på hela tiden??

Nu är sommaren snart slut, men jag står inte ut en sommar till med surret. Får samla mod under vintern...
Inte seriöst inlägg, men socker i pumpen :angel: :devil:
 
Stör mig på att jag fortfarande inte fått mitt recept på botox. Det brukar alltid trilla in några dagar efter senaste besöket, men det var ju i juni. Sen har det varit semesterstängt och nu när de öppnat igen har jag redan ringt tre gånger men fortfarande inget recept. Blir väldigt svårt att komma till tiden imorgon för nya injektioner när jag inte har fått hem botoxen 😒
 
Stör mig på att jag fortfarande inte fått mitt recept på botox. Det brukar alltid trilla in några dagar efter senaste besöket, men det var ju i juni. Sen har det varit semesterstängt och nu när de öppnat igen har jag redan ringt tre gånger men fortfarande inget recept. Blir väldigt svårt att komma till tiden imorgon för nya injektioner när jag inte har fått hem botoxen 😒
Trist! Där jag jobbar har mottagningen hand om Botoxen… intressant att det är så olika!
 
Trist! Där jag jobbar har mottagningen hand om Botoxen… intressant att det är så olika!
Jag har förstått att det är så på vissa ställen. Vilket jag nog hade föredragit, för det kostar ju några tusenlappar om året innan man kommit upp i högkostnadsskyddet för läkemedel. Men kanske kostar mer per gång att få botox hos er om kliniken tillhandahåller läkemedlet?
 
Jag har förstått att det är så på vissa ställen. Vilket jag nog hade föredragit, för det kostar ju några tusenlappar om året innan man kommit upp i högkostnadsskyddet för läkemedel. Men kanske kostar mer per gång att få botox hos er om kliniken tillhandahåller läkemedlet?
Nej, det kostar samma som ett vanligt läkarbesök. Det är ju ganska orättvist ju… för antar att ditt också är medicinskt befogat?
 
Nej, det kostar samma som ett vanligt läkarbesök. Det är ju ganska orättvist ju… för antar att ditt också är medicinskt befogat?
Ja oj vad orättvist! Jag får det mot huvudvärk på neurologmottagning så det är ordinerat av läkare.
Då kostar det ganska mycket mer för mig!
Nu kom i alla fall receptet äntligen in så jag hoppas att jag slipper springa till olika apotek 😅 (ofta det bara finns en på lager och inte två som jag behöver).
 
Ett odödligt outrotningsbar insekt. Kryper och Biter sig fast på hästar och folk, riktigt obehagliga, större än fästingar och har vingar. Hästarna blir galna. Inget flugmedel hjälper. 🤬 från nu fram tills frosten är det ett helvete och på många ställen kan man inte ens rida i skogen där de härjar.
Låter hemskt, kommer jag ångra mig om jag googlar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 986
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 337
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 946
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp