Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som lyckas blanda ett medel som håller dessa på avstånd skulle kunna sälja det svindyrt till de drabbade. Hästfolk, jägare, svampplockare… dom är tortyr.

B18CEC76-0019-42F9-B330-E8E832919567.png
 
Ett odödligt outrotningsbar insekt. Kryper och Biter sig fast på hästar och folk, riktigt obehagliga, större än fästingar och har vingar. Hästarna blir galna. Inget flugmedel hjälper. 🤬 från nu fram tills frosten är det ett helvete och på många ställen kan man inte ens rida i skogen där de härjar.
Starka dofter och ingen svettdoft kan hjälpa. De dras till vår utandningsluft men också till svettdoft. Jag har testat att duscha innan jag går i skogen och det hjälper faktiskt jättemycket! Från mängder med äckel som kröp runt framförallt i nacken/håret och en massa bett varje dag till ett par varje säsong bara. Till hästarna har jag tyvärr inte hittat något som hjälper lika bra. Hade förhoppning på probdeo men tyvärr hjälpte det inte så mycket. Kanske nyduschad häst hjälper men det fungerar knappast dagligen.
 
... Och så fungerar de som nån sorts magneter. Man viftar bort dem och så liksom sugs de tillbaka till samma område igen.

Världens äckligaste kryp

En jag känner berättade att hon och en annan råkat ut för typ en svärm, de hade plockat bort över 100 älgflugor ur hennes långa hår :crazy:

Jag fattar inte hur jag lyckas förtränga de där odjuren varje år. Det är liksom "aah, höst i luften, friskt och skönt att vara i skogen *bzzt* ja fan, det var ju de där jävlarna också"
 
En jag känner berättade att hon och en annan råkat ut för typ en svärm, de hade plockat bort över 100 älgflugor ur hennes långa hår :crazy:

Jag fattar inte hur jag lyckas förtränga de där odjuren varje år. Det är liksom "aah, höst i luften, friskt och skönt att vara i skogen *bzzt* ja fan, det var ju de där jävlarna också"
En kompis häst blev attackerad i hagen. De fick ta klippmaskinen o raka av manen för att få bort alla 🤯 häststckaren höll på att gå åt pga stress.
 
Jag stör mig på den tryckande värmen. Det känns kvavt och som om jag inte kan andas tillräckligt, det sliter liksom med hosta och jobbig andning nu i värmen! Astmamedicinen bara lindrar tillfälligt, skulle önska att vädret blev bra nu så jag kan andas och slipper ta mer medicin än vanligt!
 
Människor som skaffar djur som de sedan inte har råd att ta till veterinär 🤬


Jag är helt vansinnig. Jag är med i en stor tjejgrupp på Facebook där en tjej la upp ett inlägg tidigare ikväll om vad hon kan göra för sin katt som uppenbarligen lider enormt av något som ser ut som ögoninflammation. Hon la upp en bild på katten och tro mig, ögonen är hemska.
Folk var snabba med att be henne åka in till veterinären omgående och vad svarar det jävla trashet till ägare? Jo, att hon inte har råd att ta katten till veterinär förrän nästa vecka då hon får pengar igen 🤦‍♀️

Jag har nu ägnat kvällen åt att leta reda på hennes adress, skriva till hennes mamma och fråga om hennes telefonnummer så att katten kan få ännu snabbare hjälp samt lagt in påminnelse att jag ska ringa Länsstyrelsen imorgon så fort telefontiden öppnar så att jag kan anmäla. Vilken idiot.
Vad är det för grupp?
Starkt av dig att agera. Hoppas att det hjälper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 984
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 328
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp