Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jag har råkat ut för att system krånglade, och fick av en händelse syn på att min anställning skulle avslutats.
Mailade chefen och sa ”då går jag hem då? Eller?”.
Ordnade sig snabbt 😅
Blev följande konversation med chefen

1661368874059.jpg

😆
 
Jättemärkligt beteende! Vännen jag åkte med sa att han inte var rädd om sin bil, den gick att ersätta, men eftersom jag satt där bromsade han rejält, men han hade annars fått lastbilen till att bromsa istället. Som det var nu hängde han på bromsen och tutan och lastbilen fortsatte med sitt utan att bry sig, nonchalant liksom.

Lastbilschaffisen som trängdes sig in höll upp ett finger mot mig när jag som redan var inne i rondellen fick tvärbromsa för att slippa bli påkörd av honom. Som om det var jag som gjorde fel. Jag är så trött på lastbilar och deras chaufförer!
 
Stör mig också på att jag och min man verkar ha blivit de som alla hör av sig till för hjälp med passning av husdjur. Jag har verkligen inget emot det i vanliga fall, tvärtemot, men nu har det fallit sig så att vi var hundvakt i en vecka förra veckan, nu är vi kattvakt i en vecka, fr.o.m. söndag ska vi vara hundvakt i två dagar och just precis hörde grannarna av sig och undrade om vi kunde titta till deras katter medan de är bortresta under nästa vecka. Det är inga stora jobb var för sig, men det börjar kännas lite intensivt och skulle vara skönt att bara fokusera på vårt ett tag 😅
 
Jag älskar att lyssna på P3 Dokumentär. Nu försöker jag lyssna på avsnittet om IT-bubblan på 90-talet..... men det går bara inte! En av de som intervjuas i dokumentären säger LIKSOM i var och varannan mening och jag blir galen! Jag hör inte ens vad han säger i övrigt längre för jag hör bara hans förbannade liksom hela tiden 🤦‍♀️
 
Jag älskar att lyssna på P3 Dokumentär. Nu försöker jag lyssna på avsnittet om IT-bubblan på 90-talet..... men det går bara inte! En av de som intervjuas i dokumentären säger LIKSOM i var och varannan mening och jag blir galen! Jag hör inte ens vad han säger i övrigt längre för jag hör bara hans förbannade liksom hela tiden 🤦‍♀️

Men jaa! En pod jag lyssnar på brukar ha med sig en ämnesexpert ibland, och han säger också liksom heela tiden. Med honom så hör man att det antagligen är något som kommer med nervositet och spändhet, men inte mindre störande att lyssna på för det.
 
"Kan inte du göra x, du är mycket bättre på det?"
Det är klart att jag är "bättre" på det om det är bara jag som utför arbetsuppgiften... Har inga problem med att sitta med länge, vara till stöd eller gå igenom efter att kollegor gjort något för att se att det är okej = de lär sig, men att bara göra saker åt dem hjälper ju ingen...
 
Jag älskar att lyssna på P3 Dokumentär. Nu försöker jag lyssna på avsnittet om IT-bubblan på 90-talet..... men det går bara inte! En av de som intervjuas i dokumentären säger LIKSOM i var och varannan mening och jag blir galen! Jag hör inte ens vad han säger i övrigt längre för jag hör bara hans förbannade liksom hela tiden 🤦‍♀️
Det var ju inte nådigt hur många liksom han fick in :eek:
 
Men jaa! En pod jag lyssnar på brukar ha med sig en ämnesexpert ibland, och han säger också liksom heela tiden. Med honom så hör man att det antagligen är något som kommer med nervositet och spändhet, men inte mindre störande att lyssna på för det.
Sjukt störande! Hör man inte själv hur knäppt det låter?!

Det var ju inte nådigt hur många liksom han fick in :eek:
Nej precis, minst ett i varje mening. Det gick bara inte att lyssna på 😂
 
Gick ut för att se vad hönsen hittade på och det var ju tur!
De små jäklarna hade hittat ett hål i nätet och var på rymmen utanför tomten. Jag fick rusa in dra på mig tjocka långbyxor och stövlar innan jag gav mig ut bland tistlar och kardborrar i åkerkanten och jagade in dem igen. Nu vet jag var räven tagit in. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 300
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 098
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 539
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 377
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp